Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου 2016

κρυολόγημα πως να το αντιμετωπίσουμε, τι να τρώμε και ποιές οι τροφές που το καταπολεμούν

προσπαθώντας να αποφύγουμε τα κρυολογήματα και τη γρίπη από τα στρείδια μεχρι τις γλυκοπατάτες τι μπορεί να μας βοηθήσει;
λένε ότι είμαστε ό, τι τρώμε, έτσι είναι λογικό ότι η κατανάλωση υγιεινών τροφίμων μπορεί να μας βοηθήσει να μείνουμε υγιεις..
"δεν μπορούμε να υποτιμήσουμε τη σημασία της καλής διατροφής, όταν πρόκειται για το ανοσοποιητικό μας σύστημα», λέει η Karen Ansel, σύμβουλος διατροφής και συγραφέας, εκπρόσωπος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας
"βιταμίνες, μέταλλα, αντιοξειδωτικά, είναι αυτά που κρατάν το σώμα μας δυνατό και ισχυρό, ενώ χωρίς αυτά δεν δίνουμε στο σώμα μας τα όπλα που χρειάζεται για να αποκρούσει τη μόλυνση."
λοιπόν...
ψάρια
τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός, ο τόνος και το σκουμπρί, είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, ενώσεις που βοηθούν στην μείωση των βλαβών που προκαλεί η φλεγμονή στο σώμα.
η χρόνια φλεγμονή αποτρέπει το ανοσοποιητικό μας σύστημα από το να λειτουργεί σωστά και μπορεί να συμβάλλει στο κρυολόγημα και τη γρίπη, αλλά και σε πιο σοβαρές ασθένειες.
τα Ω3 λιπαρά οξέα καταπολεμούν το κρυολόγημα με πολλούς τρόπους.
σε μια έρευνα του 2011, η οποία δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση “Brain, Behavior and Immunity”, φοιτητές ιατρικής που πήραν συμπληρώματα με ιχθυέλαια για τρεις μήνες είχαν χαμηλότερα επίπεδα φλεγμονής, αλλά και λιγότερα συμπτώματα άγχους, το οποίο μπορεί επίσης να αποδυναμώσει την λειτουργία του ανοσοποιητικού.
στρείδια
ο ψευδάργυρος, ένα βασικό μεταλλικό στοιχείο, έχει ισχυρές επιστημονικές αποδείξεις στην καταπολέμηση του κοινού κρυολογήματος.
έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο ιατρικό περιοδικό Canadian το 2012, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το να παίρνει κανείς παστίλιες ψευδαργύρου μειώνει τη διάρκεια των συμπτωμάτων του κρυολογήματος στους ενήλικες.
τα συμπληρώματα ψευδαργύρου ενέχουν, ωστόσο, κίνδυνο παρενεργειών, όπως ναυτία και πονοκεφάλους.
έτσι, είναι προτιμότερο να πάρουμε τον ψευδάργυρο με φυσικό τρόπο από τη διατροφή μας.
τα στρείδια έχουν την υψηλότερη περιεκτικότητα ψευδαργύρου ανά μερίδα από κάθε άλλο τρόφιμο.
σκόρδο
το σκόρδο περιέχει μια ουσία που ονομάζεται αλλικίνη (allicin).
είναι μια ένωση με βάση το θείο, η οποία παράγει ισχυρά αντιοξειδωτικά, όταν αφομοιώνεται από τον οργανισμό με τη διαδικασία της πέψης.
έρευνα του 2001 που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Advances in Therapy, έδειξε ότι εκείνοι οι συμμετέχοντες που πήραν συμπληρώματα σκόρδου για τρεις μήνες (μεταξύ Νοεμβρίου και Φεβρουαρίου) είχαν λιγότερα κρυολογήματα από εκείνους που έλαβαν έναν εικονικό φάρμακο.
και ακόμα και σε εκείνους που αρρώστησαν, όσοι είχαν πάρει το συμπλήρωμα σκόρδου, ανάρρωσαν ταχύτερα.
εσπεριδοειδή
έρευνες δείχνουν ότι η βιταμίνη C μπορεί να μην είναι τόσο χρήσιμη στην πρόληψη του κρυολογήματος, όπως νομίζαμε μέχρι σήμερα.
ωστόσο, οι ίδιες μελέτες δείχνουν ότι η έγκαιρη λήψη της βιταμίνης ακριβώς με το πρώτο σημάδι της ασθένειας, μπορεί να μειώσει τη διάρκεια ενός κρυολογήματος κατά περίπου μία ημέρα.
αν τρώμε πολλά εσπεριδοειδή (πορτοκάλια, γκρέιπφρουτ, ή αν στίβετε λεμόνι και λάιμ στις τροφές σας) θα πάρουμε άφθονη βιταμίνη C.
δεν ανησυχούμε για το ενδεχόμενο να το “παρακάνουμε”, δεδομένου ότι είναι πολύ δύσκολο να πάρουμε υπερβολική δόση βιταμίνης C. Οτιδήποτε σώμα μας δεν το χρησιμοποιεί, το αποβάλλει.
μάραθος
ο μάραθος είναι ένα φυσικό αποχρεμπτικό και μπορεί να μειώσει τη συμφόρηση στο στήθος και να απαλύνει τον επίμονο βήχα.
ο μάραθος μπορεί να καταναλωθεί και ωμός, αλλά το καλύτερο σε ένα κρυολόγημα είναι να φτιάξουμε ένα τσάι που από σπόρους μάραθου.
βάζουμε 1,5 κουταλάκι του γλυκού σπόρους μάραθου σε ένα φλιτζάνι βραστό νερό
το αφήνουμε να κάτσει για 15 λεπτά, σουρώνουμε και βάζουμε μια κουταλιά μέλι...
γιαούρτι και κεφίρ
όταν σκεφτόμαστε “βακτήρια”, το μυαλό μας πάει συνήθως σε κάτι κακό, αλλά μερικά από αυτά είναι απαραίτητα για την καλή υγεία.
η κατανάλωση προβιοτικών τροφών, όπως γιαούρτι και κεφίρ, είναι ένας καλός τρόπος για να αναπληρωθούν στο οργανισμό τα “καλά βακτήρια”, που προάγουν την υγεία του πεπτικού συστήματος και συμβάλλουν στην πρόληψη παθήσεων του στομάχου.
τα οφέλη των καλών βακτηρίων ξεπερνούν την υγεία του εντέρου.
έρευνα του 2011 έδειξε ότι η κατανάλωση προβιοτικών, είτε σε συμπλήρωμα διατροφής, είτε σε κάποια τροφή, μειώνει τον κίνδυνο των λοιμώξεων του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος.
τσάι
ο καθένας ξέρει ένα αχνιστό φλιτζάνι τσάι μπορεί να συμβάλει στο να μειώσει την συμφόρηση στο στήθος και να απαλύνει τον πονόλαιμο, αλλά τα οφέλη του τσαγιού είναι ακόμα περισσότερα.
όλα τα είδη τσαγιού (μαύρο, πράσινο, ή λευκό) περιέχουν μια ομάδα αντιοξειδωτικών γνωστά ως κατεχίνες, οι οποίες έχουν ιδιότητα καταπολέμησης της γρίπης και του κρυολογήματος.
σε μια ιαπωνική μελέτη του 2011, οι συμμετέχοντες που πήραν κάψουλες με κατεχίνες για πέντε μήνες είχαν 75% λιγότερες πιθανότητες να κολλήσουν γρίπη από ό,τι οι συμμετέχοντες που έλαβαν εικονικό φάρμακο.
άλλες έρευνες δείχνουν ότι οι κατεχίνες συμβάλλουν στην γενική ενίσχυση του ανοσοποιητικού, βελτιώνουν τον μεταβολισμό και προστατεύουν από καρκίνο και καρδιακές παθήσεις.
κόκκινες πιπεριές
όπως και τα εσπεριδοειδή, έτσι και οι κόκκινες πιπεριές έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C. μία κόκκινη πιπεριά έχει 150 mg βιταμίνης C, ποσότητα δύο φορές πάνω από την συνιστώμενη ημερήσια λήψη για τις γυναίκες.
ένα μεγάλο πορτοκάλι έχει μόνο περίπου 100 mg βιταμίνης C.
μανιτάρια
όλα τα είδη μανιταριών περιέχουν σημαντική ποσότητα αντιοξειδωτικών, μαζί με κάλιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και φυτικές ίνες.
στήθος γαλοπούλας χωρίς πέτσα
οι άπαχες πρωτεΐνες, όπως αυτές στο στήθος γαλοπούλας χωρίς την πέτσα, είναι ψηλά στην των τροφών που καταπολεμούν το κρυολόγημα και τη γρίπη.
το κοτόπουλο, η γαλοπούλα και το χοιρινό κρέας είναι όλα καλές πηγές πρωτεΐνης, αλλά μπορούμε επίσης να πάρουμε αρκετή πρωτεΐνη και από διατροφικές πηγές χωρίς κρέας όπως
τα όσπρια,
οι ξηροί καρποί και
τα γαλακτοκομικά
πράσινα φυλλώδη λαχανικά
όσο πιο σκούρο πράσινο είναι το χρώμα του λαχανικού, τόσο υψηλότερη είναι η περιεκτικότητά του σε θρεπτικά συστατικά.
τα πιο πικρά λαχανικά, όπως η ρόκα, συμβάλλουν καλύτερα στην αποσυμφόρηση στο στήθος και στην μείωση στο συνάχι και τον βήχα.
μαύρη σοκολάτα
το καθαρό κακάο περιέχει περισσότερες πολυφαινόλες (ισχυρό αντιοξειδωτικό) ανά γραμμάριο από τα περισσότερα μούρα και έχει και μεγάλη ποσότητα ψευδαργύρου.
πολύ συχνά, όμως, τα διατροφικά οφέλη του κακάο επισκιάζονται από τη ζάχαρη και τα κορεσμένα λιπαρά που υπάρχουν σε σοκολάτες και άλλα γλυκίσματα.
το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να τρώτε μια δαγκωνιά (8-10 γραμμάρια) από μαύρη σοκολάτα με 70% κακάο (ή περισσότερο) την ημέρα.
~~~~~~~~~~~~~~~~~
ας θυμηθούμε:
-κρύο,καιρός για βότανα για να κρατήσουμε μακρυά μας το κρυολόγημα
-εχινάτσεα,το σημαντικότερο φαρμακευτικό βότανο στον κόσμο
-οι καρποί της κουφοξυλιάς,τα οφέλη τους και μια συνταγή
-βότανα για τον βήχα και τα προβλήματα του αναπνευστικού
-σιρόπι από αγριοράδικο,μέλι,γαρύφαλλο και λεμόνι για τα κρύα του χειμώνα,τα κρυολογήματα και άλλες τυχόν λοιμώξεις του αναπνευστικού
-Συνάχι ή κοινό κρυολόγημα ή ιογενής ρινίτιδα ή οξεία ρινοφαρυγγίτιδα
-ποια φρούτα και λαχανικά πρέπει να τρώμε και γιατί το χειμώνα
-Ανοσοποιητικό σύστημα...ας το θωρακίσουμε εν όψει του χειμώνα 
-Η ασθένεια δεν προκαλείται από ιούς και βακτήρια,αλλά απο το εξασθενισμένο ανοσοποιητικό σύστημα
-τσάι με τζίντζερ και λεμόνι

-Πονόλαιμος
-Θυμάρι για τον πονόλαιμο για το κρυολόγημα,για την βρογχίτιδα,για τον βήχα,για την γρίπη
-εισπνέοντας ατμούς βοτάνων
-Βότανα και φαρυγγίτιδες-λαρυγγίτιδες και διάφορες παθήσεις του λαιμού
-ρόφημα με τζίντζερ και κανέλα για τα κρύα του χειμώνα!!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
πηγές και αναφορές:
http://www.iatropedia.gr/
http://www.health.com
photo:www.google.gr