''Πήγανον,άνηθον,μάλαθρον βράσον,δος πιείν και ιάται.Μάσα και αγριοσταφίδα και μαστίχη και ιαθήσεται''
Κυριακή 12 Νοεμβρίου 2023
Ο σημερινός άνθρωπος που οι στημένοι μηχανισμοί αποσυντονισμού του νου του, τείνουν να τον μεταβάλλουν σε τέρας, πρέπει να αποκτήσει παιδεία ώστε να ισορροπεί με τη λογική την επιθυμία και το θυμό και να ξαναρχίσει να γίνεται άνθρωπος
-. Εν είδει μικρότατου προλόγου
Κατά την Ελληνική Μυθολογία οι Νύμφες ήταν γυναικείες ιδεατές μορφές θεϊκής καταγωγής, νεαρές στην ηλικία, που ζούσαν μέσα στην άγρια φύση, τριγύριζαν στα βουνά, συνοδεύοντας την Άρτεμη.
Ήταν κατεξοχήν πνεύματα του γλυκού νερού και βρίσκονταν στα ποτάμια, στις πηγές και μέσα στα βουνά από τα οποία πήγαζαν ποτάμια.
Συνόδευαν πάντα το νερό, τονίζοντας έτσι τη μεγάλη του σημασία για την ύπαρξη ζωής.
Χωρίς αυτό ούτε βλάστηση, ούτε γονιμότητα υπάρχει.
Μέσω λοιπόν της ζωογόνας δύναμης του νερού οι Νύμφες εξαπλώθηκαν στα βουνά και στα δάση και συνδέθηκαν με τη βλάστηση.
Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο θεωρούνται κόρες του Ωκεανού ή άλλων ποταμών.
-. Η πλούσια χλωριδική ποικιλότητα του ελλαδικού χώρου
Η πλούσια χλωριδική ποικιλότητα του ελλαδικού χώρου, έδωσε τη δυνατότητα στους αρχαίους Έλληνες να εκμεταλλευτούν τα διάφορα φυτικά είδη ποικιλοτρόπως στην καθημερινότητά τους, στη φαρμακευτική,
στη μαγειρική,
στη ζαχαροπλαστική.
Πολλά είδη αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για τις τέχνες και άλλα και την πρώτη ύλη σε διάφορες κατασκευές.
Χρησιμοποιήθηκαν ακόμη στη σαπωνοποιία,
στη βαφική,
σαν ζωοαπωθητικά και σε θρησκευτικές τελετές.
Αρκετά από αυτά τα φυτικά είδη χρησιμοποιούνται ακόμη και σήμερα από τη σύγχρονη φαρμακευτική, ενώ άλλα εξακολουθούν να πρωταγωνιστούν στη μεσογειακή διατροφή.
Η γη και το φυσικό της περιβάλλον από αρχαιοτάτων χρόνων υπήρξαν γενναιόδωρα στον άνθρωπο, τον στήριξαν και τον στηρίζουν στο σπουδαιότερο χαρακτηριστικό της επιβίωσης που είναι η διατροφή καθώς και σε όλα τα άλλα χαρακτηριστικά μιας ποιοτικά ανώτερης ζωής.
Ο άνθρωπος συνεπώς έχει υποχρέωση και ευθύνη έναντι της μητέρας θεάς Γαίας και πρέπει
να της φέρεται με σεβασμό όπως οι αρχαίοι.
Χαρακτηριστική είναι επίσης η θέση του Lovelock (2000):
Η Γη είναι ένας ζωντανός οργανισμός ο οποίος τρέφεται από χημική και ηλιακή ενέργεια.
Αναπνέει από τα δάση του και τα φύκια των ωκεανών, στα οποία η ενέργεια ρέει μέσω της τροφικής αλυσίδας - δηλαδή από τις διεργασίες που πραγματοποιούνται όταν ο ήλιος και το νερό κάνουν τη βλάστηση να αναπτύσσεται, ο λαγός τρώει τη βλάστηση και ο αετός τρώει το λαγό.
Η Γαία έχει την ικανότητα να αυτορυθμίζεται, όπως κάνει κάθε οργανισμός.
Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι χάρη σ’ αυτές τις διεργασίες, εδώ και 3,8 εκατομμύρια χρόνια, η Γη δεν έγινε ποτέ ούτε πολύ ζεστή ούτε πολύ κρύα για τη διατήρηση της ζωής...
Ο σημερινός άνθρωπος που οι στημένοι μηχανισμοί αποσυντονισμού του νου του, τείνουν να τον μεταβάλλουν σε τέρας, πρέπει να αποκτήσει παιδεία ώστε να ισορροπεί με τη λογική την επιθυμία και το θυμό και να ξαναρχίσει να γίνεται άνθρωπος (Hatzopoulos, J. N. 2010).
Το παρακάτω παράδειγμα είναι χαρακτηριστικό του εκτροχιασμού που έχει πάρει ο άνθρωπος.
Κατά την Ελληνική Μυθολογία οι Νύμφες ήταν γυναικείες ιδεατές μορφές θεϊκής καταγωγής, νεαρές στην ηλικία, που ζούσαν μέσα στην άγρια φύση, τριγύριζαν στα βουνά, συνοδεύοντας την Άρτεμη.
Ήταν κατεξοχήν πνεύματα του γλυκού νερού και βρίσκονταν στα ποτάμια, στις πηγές και μέσα στα βουνά από τα οποία πήγαζαν ποτάμια.
Συνόδευαν πάντα το νερό, τονίζοντας έτσι τη μεγάλη του σημασία για την ύπαρξη ζωής.
Χωρίς αυτό ούτε βλάστηση, ούτε γονιμότητα υπάρχει.
Μέσω λοιπόν της ζωογόνας δύναμης του νερού οι Νύμφες εξαπλώθηκαν στα βουνά και στα δάση και συνδέθηκαν με τη βλάστηση.
Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο θεωρούνται κόρες του Ωκεανού ή άλλων ποταμών.
-. Η πλούσια χλωριδική ποικιλότητα του ελλαδικού χώρου
Η πλούσια χλωριδική ποικιλότητα του ελλαδικού χώρου, έδωσε τη δυνατότητα στους αρχαίους Έλληνες να εκμεταλλευτούν τα διάφορα φυτικά είδη ποικιλοτρόπως στην καθημερινότητά τους, στη φαρμακευτική,
στη μαγειρική,
στη ζαχαροπλαστική.
Πολλά είδη αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για τις τέχνες και άλλα και την πρώτη ύλη σε διάφορες κατασκευές.
Χρησιμοποιήθηκαν ακόμη στη σαπωνοποιία,
στη βαφική,
σαν ζωοαπωθητικά και σε θρησκευτικές τελετές.
Αρκετά από αυτά τα φυτικά είδη χρησιμοποιούνται ακόμη και σήμερα από τη σύγχρονη φαρμακευτική, ενώ άλλα εξακολουθούν να πρωταγωνιστούν στη μεσογειακή διατροφή.
Η γη και το φυσικό της περιβάλλον από αρχαιοτάτων χρόνων υπήρξαν γενναιόδωρα στον άνθρωπο, τον στήριξαν και τον στηρίζουν στο σπουδαιότερο χαρακτηριστικό της επιβίωσης που είναι η διατροφή καθώς και σε όλα τα άλλα χαρακτηριστικά μιας ποιοτικά ανώτερης ζωής.
Ο άνθρωπος συνεπώς έχει υποχρέωση και ευθύνη έναντι της μητέρας θεάς Γαίας και πρέπει
να της φέρεται με σεβασμό όπως οι αρχαίοι.
Χαρακτηριστική είναι επίσης η θέση του Lovelock (2000):
Η Γη είναι ένας ζωντανός οργανισμός ο οποίος τρέφεται από χημική και ηλιακή ενέργεια.
Αναπνέει από τα δάση του και τα φύκια των ωκεανών, στα οποία η ενέργεια ρέει μέσω της τροφικής αλυσίδας - δηλαδή από τις διεργασίες που πραγματοποιούνται όταν ο ήλιος και το νερό κάνουν τη βλάστηση να αναπτύσσεται, ο λαγός τρώει τη βλάστηση και ο αετός τρώει το λαγό.
Η Γαία έχει την ικανότητα να αυτορυθμίζεται, όπως κάνει κάθε οργανισμός.
Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι χάρη σ’ αυτές τις διεργασίες, εδώ και 3,8 εκατομμύρια χρόνια, η Γη δεν έγινε ποτέ ούτε πολύ ζεστή ούτε πολύ κρύα για τη διατήρηση της ζωής...
Ο σημερινός άνθρωπος που οι στημένοι μηχανισμοί αποσυντονισμού του νου του, τείνουν να τον μεταβάλλουν σε τέρας, πρέπει να αποκτήσει παιδεία ώστε να ισορροπεί με τη λογική την επιθυμία και το θυμό και να ξαναρχίσει να γίνεται άνθρωπος (Hatzopoulos, J. N. 2010).
Το παρακάτω παράδειγμα είναι χαρακτηριστικό του εκτροχιασμού που έχει πάρει ο άνθρωπος.
Απόσπασμα από την Επιστολή του Αρχηγού των Ερυθρόδερμων Σηάτλ, στον Πρόεδρο των ΗΠΑ, 1854:
Κανένας δεν μπορεί να πουλά ή να αγοράζει τον ουρανό ή τη ζεστασιά της γης, τη δροσιά του αέρα και το άφρισμα του νερού, γιατί ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΝΗΚΕΙ.
Εμείς είμαστε μέρος τους, μέρος της Φύσης...
Ο αγέρας είναι ακριβός για τον ερυθρόδερμο, γιατί όλα τον μοιράζονται με την ίδια πνοή:
τα ζώα,
τα δέντρα,
ο άνθρωπος.
Είμαστε κομμάτι της γης.
Καθετί πάνω στη γη είναι ιερό για το λαό μου.
Η απληστία των Χλωμών Προσώπων θα τα καταβροχθίσει όλα, ό,τι
υπάρχει στη Γη, αφήνοντας πίσω της μια τεράστια έρημο.
Από δω και μπρος η ζωή τελείωσε!
Τώρα αρχίζει η επιβίωση!
Ο μέσος άνθρωπος σήμερα ενδιαφέρεται περισσότερο για ένα καλύτερο σπίτι ή αυτοκίνητο ή ενδυμασία και δείχνει λιγότερο ενδιαφέρον για ένα ποιοτικά καλύτερο φαγητό και αυτό έχει να κάνει με την προκατάληψη και το λάθος.
Για άλλα ζητήματα όπως είναι το φως του ήλιου,
ο καθαρός αέρας
και το υγιές φυσικό περιβάλλον το νερό που αναφέρει πιο πάνω ο Ινδιάνος Σηάτλ ενδιαφέρεται ακόμα λιγότερο.
Η συμπεριφορά αυτή του σύγχρονου ανθρώπου οφείλεται στον αποσυντονισμό του νου του, ο οποίος δέχεται ένα συνεχή και ανελέητο πνευματικό βιασμό χωρίς καμία βοήθεια.
Θα πρέπει λοιπόν η μεγαλύτερη προσπάθεια που καταβάλει ο άνθρωπος σχετικά με τα υλικά αγαθά να κατευθύνεται κατά κύριο λόγο στη βελτίωση της ποιότητας του φαγητού.
Από το άλλο μέρος το φαγητό αποτελεί το βασικό συστατικό επιβίωσης.
Κάποτε το φαγητό αποτελούσε και κριτήριο ταξικής κατάταξης των ανθρώπων αν και στις περισσότερες περιπτώσεις οι οικονομικά ασθενέστερες τάξεις έχουν πολύ καλύτερη ποιότητα φαγητού από τις οικονομικά ισχυρότερες τάξεις.
Σήμερα η ποσότητα του φαγητού αυξήθηκε ενώ η ποιότητα του έχει μειωθεί σημαντικά.
Κανένας δεν μπορεί να πουλά ή να αγοράζει τον ουρανό ή τη ζεστασιά της γης, τη δροσιά του αέρα και το άφρισμα του νερού, γιατί ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΝΗΚΕΙ.
Εμείς είμαστε μέρος τους, μέρος της Φύσης...
Ο αγέρας είναι ακριβός για τον ερυθρόδερμο, γιατί όλα τον μοιράζονται με την ίδια πνοή:
τα ζώα,
τα δέντρα,
ο άνθρωπος.
Είμαστε κομμάτι της γης.
Καθετί πάνω στη γη είναι ιερό για το λαό μου.
Η απληστία των Χλωμών Προσώπων θα τα καταβροχθίσει όλα, ό,τι
υπάρχει στη Γη, αφήνοντας πίσω της μια τεράστια έρημο.
Από δω και μπρος η ζωή τελείωσε!
Τώρα αρχίζει η επιβίωση!
Ο μέσος άνθρωπος σήμερα ενδιαφέρεται περισσότερο για ένα καλύτερο σπίτι ή αυτοκίνητο ή ενδυμασία και δείχνει λιγότερο ενδιαφέρον για ένα ποιοτικά καλύτερο φαγητό και αυτό έχει να κάνει με την προκατάληψη και το λάθος.
Για άλλα ζητήματα όπως είναι το φως του ήλιου,
ο καθαρός αέρας
και το υγιές φυσικό περιβάλλον το νερό που αναφέρει πιο πάνω ο Ινδιάνος Σηάτλ ενδιαφέρεται ακόμα λιγότερο.
Η συμπεριφορά αυτή του σύγχρονου ανθρώπου οφείλεται στον αποσυντονισμό του νου του, ο οποίος δέχεται ένα συνεχή και ανελέητο πνευματικό βιασμό χωρίς καμία βοήθεια.
Θα πρέπει λοιπόν η μεγαλύτερη προσπάθεια που καταβάλει ο άνθρωπος σχετικά με τα υλικά αγαθά να κατευθύνεται κατά κύριο λόγο στη βελτίωση της ποιότητας του φαγητού.
Από το άλλο μέρος το φαγητό αποτελεί το βασικό συστατικό επιβίωσης.
Κάποτε το φαγητό αποτελούσε και κριτήριο ταξικής κατάταξης των ανθρώπων αν και στις περισσότερες περιπτώσεις οι οικονομικά ασθενέστερες τάξεις έχουν πολύ καλύτερη ποιότητα φαγητού από τις οικονομικά ισχυρότερες τάξεις.
Σήμερα η ποσότητα του φαγητού αυξήθηκε ενώ η ποιότητα του έχει μειωθεί σημαντικά.
Ποιότητα φαγητού σήμερα έχουν αυτοί που ζουν στην επαρχία είναι απόγονοι αγροτικών οικογενειών και διατηρούν την αρχαία παράδοση τόσο στην καλλιέργεια των αγρών όσο και στην προετοιμασία του φαγητού...