Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Δευτέρα, 2 Αυγούστου 2021

Νερό detox με αγγούρι, ένα ισχυρότατο αποτοξινωτικό και ιδανικό ρόφημα για τον καύσωνα

Το νερό detoxμε με αγγούρια είναι ένας φτηνός, γρήγορος και γευστικός τρόπος για να πίνουμε και να απολαμβάνουμε το νερό μας.
Τα αγγούρια περιέχουν μια σειρά από βιταμίνες,
αντιοξειδωτικά και άλλα θρεπτικά συστατικά που βοηθούν στην πρόληψη ποικίλων ανισορροπιών του οργανισμού μας, όπως ο καρκίνος και ο διαβήτης, αλλά και διατηρούν την υγεία των  οστών, του δέρματος και των μυών μας.
Οφέλη από το νερό detox με αγγούρια
Ενυδάτωση
Το σώμα μας χρειάζεται αρκετό νερό για να λειτουργεί σωστά και να διατηρεί τη γενική του υγεία.
Οι γυναίκες πρέπει να πίνουν 2,2 λίτρα, 9 φλιτζάνια, και οι άντρες  3 λίτρα, 13 φλιτζάνια, νερό κάθε μέρα.
Οι ανάγκες σε υγρά ενός ατόμου μπορεί να αυξηθούν όταν ιδρώνει , όταν ασκείται ή χάνει υγρά λόγω παθήσεων ή υψηλών θερμοκρασιών.
Το νερό detox με αγγούρια προσμετράται στην καθημερινή μας πρόσληψη νερού, ενώ παράλληλα το αγγούρι προσθέτει επιπλέον γεύση “διασκεδάζοντας” έτσι τους γευστικούς μας κάλυκες.
Βοηθά στην απώλεια βάρους....
read more:https://botanologia.gr/nero-detox-me-aggoyri-ena-ischyrotato-apotoxinotiko-kai-idaniko-rofima-gia-ton-kaysona/

Πέμπτη, 29 Ιουλίου 2021

Bότανα που εκμηδενίζουν ιούς και βακτήρια που προκαλούν λοιμώξεις

Το κοινό κρυολόγημα είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο παιδιά και ενήλικες ασθενούν συχνά.
Οι ενήλικες περνούν κατά μέσο όρο 2 με 3 κρυολογήματα το χρόνο ενώ τα παιδιά συχνά, πολύ περισσότερα.
Τα κρυολογήματα είναι κοινά τον χειμώνα και την άνοιξη, αλλά είναι πιθανό να συμβούν οποιαδήποτε στιγμή του έτους.
Από τους ενήλικες που ασθενούν από κρυολόγημα, ένα μεγάλο ποσοστό χρησιμοποιούν φυσικές θεραπείες για την ίασή τους.
Αυτό δεν είναι σημερινή πρακτική, για αιώνες, οι άνθρωποι έχουν χρησιμοποιήσει φυσικές θεραπείες για την καταπολέμηση του κρυολογήματος και η τάση αυτή συνεχίζεται αμείωτη.
Τα Εθνικά Κέντρα Στατιστικών Υγείας αναφέρουν ότι σχεδόν 4 στους 10 ενήλικες έχουν χρησιμοποιήσει κάποια μορφή φυσικής θεραπείας για την ίαση των ασθενειών.
Στο μεγάλο κατάλογο της βοτανοθεραπείας, υπάρχουν ισχυρότατα βότανα που θα μας βοηθήσουν να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό σας σύστημα,
να μειώσουμε το χρόνο της ασθένειας,
να αναρρώσουμε φυσιολογικά, χωρίς να εξασθενήσουμε και να επιστρέψουμε στην καθημερινή μας ρουτίνα, χωρίς να ...
read more:https://botanologia.gr/botana-poy-ekmidenizoyn-ioys-kai-vaktiria-poy-prokaloyn-loimoxeis/

Τρίτη, 27 Ιουλίου 2021

Η υγιεινή διατροφή των παιδιών οδηγεί σε υψηλότερο IQ

Τα παιδιά που έχουν μεγαλώσει με υγιεινή διατροφή έχουν υψηλότερο δείκτη ευφυίας, σύμφωνα με  έρευνα από το University of Adelaide, η οποία συμπληρώνει την έρευνα των Dr Pauline Emmett και Dr Kate Northstone, οι οποίες επισημαίνουν πως ο δείκτης νοημοσύνης των μικρών παιδιών μειώνεται με το πρόχειρο και ανθυγιεινό φαγητό
Η μελέτη - με επικεφαλής την ερευνήτρια της Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου της Αδελαΐδας  dr Lisa Smithers - εξέτασε τη σχέση μεταξύ των διατροφικών συνηθειών των παιδιών σε μια χρονική περίοδο 6 μηνών, 15 μηνών και 2 χρόνων, και του IQ τους μέχρι την ηλικία των οκτώ ετών.
Η dr Lisa Smithers, όπως η ίδια αναφέρει, αναζητά πάντα ευκαιρίες για να κάνει τη διαφορά στην υγεία και την ευημερία των παιδιών.
"Ανησυχώ για πράγματα που εμποδίζουν τα παιδιά να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους, είτε πρόκειται για σωματική υγεία είτε για ανάπτυξη. 
Αν μπορούμε να εντοπίσουμε τα εμπόδια στην ανάπτυξη των παιδιών, τότε μπορούμε να σχεδιάσουμε και να δοκιμάσουμε παρεμβάσεις που αλλάζουν ή ρυθμίζουν άμεσα τις επιπτώσεις στην ανάπτυξή τους"
Η dr Lisa Smithers, λοιπόν, έλαβε μέρος στη συγκεκριμένη μελέτη, η οποία συμπεριέλαβε 7.000 παιδιά και συνέκρινε μια σειρά διατροφικών προτύπων, συμπεριλαμβανομένων παραδοσιακών και σύγχρονων σπιτικών φαγητών, έτοιμων βρεφικών τροφών, θηλασμού και  πρόχειρων φαγητών.
"Η διατροφή παρέχει τα θρεπτικά συστατικά που απαιτούνται για την ανάπτυξη των εγκεφαλικών ιστών κατά τα δύο πρώτα χρόνια της ζωής και ο στόχος αυτής της μελέτης ήταν να δούμε τι αντίκτυπο θα έχει η δίαιτα στο IQ των παιδιών", λέει η dr Smithers.
"Ανακαλύψαμε ότι τα παιδιά που θήλασαν μέχρι την ηλικία των 6 μηνών και διατρέφονταν συστηματικά  υγιεινά με μια διατροφή που περιλάμβανε όσπρια, 
τυρί, 
φρούτα και λαχανικά μέχρι την ηλικία των 15 και των 24 μηνών, είχαν υψηλό IQ  στην ηλικία των 8 ετών.
Τα παιδιά που διατρέφονταν καθημερινά, εκτός των άλλων, και με μπισκότα, 
σοκολάτα, 
γλυκά, 
αναψυκτικά και τσιπς στα 2 πρώτα έτη της ζωής τους είχαν περίπου 2 μονάδες χαμηλότερο IQ στην ηλικία των 8 ετών"
Παράλληλα οι ερευνήτριες Dr Pauline Emmett και Dr Kate Northstone επισημαίνουν ότι:
Το καταστροφικά αποτελέσματα μιάς κακής διατροφής στην ανάπτυξη του εγκεφάλου θα μπορούσε να συνεχιστεί για πάντα ακόμη και αν η διατροφή βελτιωθεί στο μέλλον.
Διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε λίπη και ζάχαρη,
επεξεργασμένα τρόφιμα και πρόχειρο φαγητό όχι μόνο είναι ανθυγιεινά και παχαίνουν,
αλλά είναι καταστροφική για τον εγκέφαλο των μικρών παιδιών και για την μετέπειτα ενήλικη ζωή τους, καθώς σχετίζεται με μειώσεις του IQ τους.
Τα παιδιά που τρέφονται με μεταποιημένα τρόφιμα μέχρι την ηλικία των τριών (3)ετών αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο ο δείκτης νοημοσύνης τους να βρεθεί σε πολύ χαμηλά επίπεδα όταν φτάσουν στην ηλικία των οκτώμισι ετών.

Η βρετανική επιστημονική έρευνα ήταν η μεγαλύτερη που είχε γίνει ποτέ για το ζήτημα αυτό και τα συμπεράσματά της ήταν συγκλονιστικά.
Τα παιδιά που τρώνε συχνά φαγητά κακής ποιότητας, όταν μεγαλώσουν έχουν κατά μέσο όρο μικρότερο δείκτη νοημοσύνης, το γνωστό IQ.
Οι ερευνητές, υπό την Dr Pauline Emmett της Σχολής Κοινωνικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ, μελέτησαν σε βάθος χρόνου περίπου 14.000 παιδιά, γεννημένα τα έτη 1991 και 1992, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, στα τρία, τέσσερα, επτά και οκτώμισι χρόνια τους.
Οι γονείς των παιδιών κλήθηκαν να καταγράψουν αναλυτικά το είδος φαγητών και ποτών που κατανάλωναν τα παιδιά τους, ενώ στο τέλος (σε ηλικία 8,5 ετών) τα παιδιά έκαναν τεστ νοημοσύνης.
Με το πέρας της έρευνας διαπιστώθηκε σημαντική διαφορά στις επιδόσεις ανάμεσα στα παιδιά που έτρωγαν πολλά κατεργασμένα φαγητά με λίπη και ζάχαρη, σε σχέση με όσα έτρωγαν υγιεινές τροφές, με πολλές σαλάτες, φρούτα, λαχανικά και ρύζι.
Το 20% των παιδιών της πρώτης κατηγορίας, που έτρωγαν πιο ανθυγιεινά, είχαν κατά μέσο όρο δείκτη νοημοσύνης (IQ) 101, έναντι 106 του 20% των παιδιών που έτρωγαν πιο υγιεινά.
"η διαφορά δεν είναι τεράστια, όμως καθιστά αυτά τα παιδιά λιγότερο ικανά να τα βγάλουν πέρα στο σχολείο, καθώς και σε διάφορες άλλες καταστάσεις στη ζωή τους", δήλωσε η Dr Pauline Emmett.
Η ερευνήτρια επιβεβαίωσε, και αυτή, ότι τα επεξεργασμένα τρόφιμα,
τα λίπη και η ζάχαρη στερούνται σημαντικών βιταμινών και άλλων ζωτικών ουσιών, οι οποίες είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη του εγκεφάλου και
οι οποίες παίζουν κρίσιμο ρόλο στην αρχή της παιδικής ηλικίας.

Αυτό σημαίνει -επισημαίνουν οι ερευνητές- ότι η δίαιτα στα νήπια μέχρι τριών ετών αλλάζει τα επίπεδα του δείκτη νοημοσύνης της ενήλικης ζωής ακόμα και αν αλλάξουν οι διατροφικές συνήθειες με την πάροδο των ετών.
Και αυτό διότι ο εγκέφαλος αναπτύσσεται με ταχύτερο ρυθμό στα πρώτα τρία (3) χρόνια της ζωής του ανθρώπου και
είναι πιθανό η σωστή διατροφή κατά το διάστημα αυτό να παίζει καθοριστικό ρόλο στην βέλτιστη ανάπτυξή του.

Ας δώσουμε λοιπόν μεγαλύτερη προσοχή στα τρόφιμα που ταΐζουμε τα παιδιά μας.
μελέτες, έρευνες:

Υπάρχει μαγική σφαίρα για την υγεία;

botanologia.gr

Το κουρκούμι στις συνταγές μαγειρικής απελευθερώνει περισσότερο β-καροτένιο από τα τρόφιμα

Το κουρκούμι στις συνταγές μαγειρικής μας, μπορεί να απελευθερώσει πολύ περισσότερο β-καροτένιο από τα τρόφιμα
Πιο συγκεκριμένα, πρόσφατη μελέτη έδειξε πως απελευθερώνεται περισσότερο β-καροτένιο από τα καρότα και τις κολοκύθες, όταν διαμορφώσουμε τις συνταγές μας και προσθέσουμε σε αυτές κιτρινόριζα.
Το β-καροτένιο είναι βιοδιαθέσιμο και απελευθερώνεται περισσότερο αφού υποβληθεί σε ένα σύντομο μαγείρεμα και στη συνταγή μας προσθέσουμε κουρκούμι και ελαιόλαδο για να λιώσει και στη συνέχεια να απορροφηθεί.
Το β-καροτένιο ανήκει στα καροτενοειδή και είναι μια λιποδιαλυτή ουσία, η πιο συνήθης πρόδρομη ουσία της βιταμίνης Α
Θεωρείται ένα από τα πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά και είναι ιδιαίτερα σημαντικό από διατροφική άποψη, καθώς ο οργανισμός μας το μετατρέπει εύκολα σε βιταμίνη Α...

Σάββατο, 17 Ιουλίου 2021

Γλυκιές απολαύσεις- ολόφρεσκα φρέσκα φρούτα εποχής σε λιωμένη σοκολάτα

Γλυκιές απολαύσεις- ολόφρεσκα φρέσκα φρούτα εποχής "βουτηγμένα" σε λιωμένη σοκολάτα
και θα χρειαστούμε:
-. ολόφρεσκα φρέσκα φρούτα εποχής - ότι μας αρέσει, ιδανικές οι φράουλες, 
τα κεράσια, τα μούρα.
-. μαύρη σοκολάτα με όσο το δυνατόν περισσότερη περιεκτικότητα σε κακάο και 
-. λιώνουμε την σοκολάτα μας σε bain-marie*
-. πλένουμε πολύ καλά ότι φρέσκα φρούτα εποχής- να έχουμε ποικιλία- μας αρέσουν και τα κόβουμε σε μεγαλούτσικα κομμάτια!
-. πιάνουμε το κομμάτι του φρούτου μας με ένα πιρούνι από τη μια άκρη του και το βουτάμε στη λιωμένη σοκολάτα!
-. το ακουμπάμε σε μια, στρωμένη με αντικολιτικό χαρτί, πιατέλα!
-. τα αφήνουμε να κρυώσουν πολύ λίγο και τα βάζουμε στο ψυγείο!
-. σε πέντε με δέκα λεπτά είναι έτοιμα να τα απολαύσουμε!
Σημειώσεις: 
-. τα φρούτα μας αντέχουν για μία μόνο μέρα στο ψυγείο σκεπασμένα.
Διατροφική αξία...
read more:https://botanologia.gr/glykies-apolayseis-olofreska-freska-froyta-epochis-quot-voytigmena-quot-se-liomeni-sokolata/
    *στα καταστήματα υπάρχουν ειδικά σκεύη bain-marie (μπεν μαρί), αλλά ο καλύτερος τρόπος είναι: ένα μπολ πάνω σε μια κατσαρόλα- δες τε και την φωτογραφία












Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:thalia-botanologia.gr