Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Πέμπτη, 10 Μαΐου 2018

Αυγά-δεν συνδέονται με καρδιαγγειακό κίνδυνο, παρά τις αντικρουόμενες απόψεις

Η κατανάλωση μέχρι 12 αυγών την εβδομάδα δεν αυξάνει τους καρδιαγγειακούς παράγοντες κινδύνου σε άτομα με προ-διαβήτη ή διαβήτη τύπου 2, διαπιστώνουν νέα έρευνες - παρά τις αντιφατικές διατροφικές συμβουλές που συνεχίζονται με το θέμα σε όλο τον κόσμο

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ σκοπεύουν να βοηθήσουν στην ξεκαθάριση των αντιφατικών διαιτητικών συμβουλών που υπάρχουν γύρω από την κατανάλωση αυγών, καθώς τα αποτελέσματα μιάς νέας μελέτης βρήκε την κατανάλωση μέχρι 12 αυγά την εβδομάδα,στο διάστημα ενός χρόνου που διήρκεσε η μελέτη,δεν αύξησε τους καρδιαγγειακούς παράγοντες κινδύνου σε άτομα με προ-διαβήτη και διαβήτη τύπου 2.

Η έρευνα που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Clinical Nutrition,επέκτεινε μια προηγούμενη μελέτη που βρήκε παρόμοια αποτελέσματα μέσα στο διάστημα τριών μηνών.
Με επικεφαλής τον  Dr Nick Fuller του Institute of Obesity, Nutrition, Exercise και Eating Disorders του Πανεπιστημίου Boden στο Κέντρο Charles Perkins, η έρευνα διεξήχθη σε συνεργασία με την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Sydney και το Νοσοκομείο Royal Prince Alfred.
Στην αρχική δοκιμή, οι συμμετέχοντες επιδίωξαν να διατηρήσουν το βάρος τους ξεκινώντας μια
δίαιτα με 12 αυγά την εβδομάδα ή μιά δίαιτα με λιγότερο από δύο αυγά την εβδομάδα, χωρίς καμία διαφορά στους δείκτες καρδιαγγειακού κινδύνου που εντοπίστηκα στο τέλος των τριών μηνών.

Οι ίδιοι συμμετέχοντες στη συνέχεια  επιδίωξαν να χάσουν βάρος τους επόμενους τρεις μήνες, ενώ συνέχισαν την διατροφή με 12 αυγά ή με δύο αυγά.
Για άλλους έξι μήνες - συνολικά 12 μήνες - οι συμμετέχοντες παρακολουθήθηκαν από ερευνητές και συνέχισαν την υψηλή ή χαμηλή πρόσληψη αυγών.
Σε όλα τα στάδια, οι δύο ομάδες δεν παρουσίασαν δυσμενείς αλλαγές στους δείκτες καρδιαγγειακού κινδύνου και δεν πέτυχαν ισοδύναμη απώλεια βάρους - ανεξάρτητα από το επίπεδο κατανάλωσης αυγών, εξήγησε ο Dr Nick Fuller
"Παρά τις διαφορετικές συμβουλές σχετικά με τα ασφαλή επίπεδα κατανάλωσης αυγών για άτομα με προ-διαβήτη και διαβήτη τύπου 2, η έρευνά μας δείχνει ότι οι άνθρωποι δεν χρειάζεται να αποφεύγουν να τρώνε τα αυγά αν αυτό αποτελεί μέρος υγιεινής διατροφής", δήλωσε ο Dr Nick Fuller.

"Μια υγιεινή διατροφή, όπως προδιαγράφεται στην παρούσα μελέτη, έδωσε έμφαση στην αντικατάσταση κορεσμένων λιπών,όπως το βούτυρο, με μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά ,όπως το αβοκάντο και το ελαιόλαδο", πρόσθεσε.

Ο Dr Nick Fuller δήλωσε ότι τα ευρήματα της μελέτης ήταν σημαντικά διότι τα αυγά παίζουν σημαντικό ρόλο στην υγεία των ατόμων με προ-διαβήτη και διαβήτη τύπου 2, αλλά και στην υγεία του  γενικού πληθυσμού.
"Τα αυγά αποτελούν πηγή πρωτεϊνών και μικροθρεπτικών συστατικών που υποστηρίξουν μια σειρά από παράγοντες υγείας και διατροφής, όπως η ρύθμιση της πρόσληψης λίπους και υδατανθράκων, η υγεία των ματιών και της καρδιάς, αλλά και η μεγάλη βοήθεια που προσφέρουν κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης"

Μέσα από όλα αυτά παρατηρούμε πως το αυγό έχει πλέον απενοχοποιηθεί,αλλά όλες οι έρευνες υποστηρίζουν πως πρέπει να υποστηρίζεται από μιά διαφορετική διατροφική αντίληψη.
Μπορούμε να πούμε,τηρουμένων πάντα των αναλογιών,πως δεν  υπάρχει καλό και κακό,διότι τίποτε δεν είναι εξ’ ορισμού κακό.
Σημασία έχει η διαχείριση,το μαγείρεμα και οι ποσότητες.
Εξ άλλου οι ερευνητές το τονίζουν "δεν χρειάζεται να αποφεύγουμε να τρώμε τα αυγά αν αυτό αποτελεί μέρος υγιεινής διατροφής"
Αυτό σημαίνει πως πρέπει να αναλογιστούμε με ποια τρόφιμα συνοδεύουμε τα αυγά,πως τα μαγειρεύουμε και τι ώρα τα καταναλώνουμε.
Καταλαβαίνουμε πολύ καλά πως υπάρχει τεράστια διαφορά ανάμεσα μιας ομελέτας με πατάτες τηγανιτές,με λουκάνικα και τυρί,όλα αυτά μαζί τηγανισμένα σε διάφορα λάδια υψηλού κινδύνου και δυό λαχταριστών αυγών ποσέ,συνοδευομένων  με αρίστης ποιότητας ελαιόλαδο,φρέσκο λεμόνι και λαχανικά!
Εδώ ας θυμηθούμε και:
- Αυγά-ποιος είναι ο πιο υγιεινός τρόπος μαγειρέματος: https://botanologia.blogspot.gr/2018/04/blog-post_16.html
- Πολύτιμα τρόφιμα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης που κάνουν τα μωρά πιο έξυπνα:https://botanologia.blogspot.gr/2018/02/blog-post_21.html

Κείμενο-παρουσίαση:thalia-botanologia.blogspot.gr
πηγές και αναφορές:
sciencedaily.com
academic.oup.com
https://sydney.edu.au/

Δένει γευστικά το κοτόπουλου με τα βερίκοκα;Μια υπέροχη συνταγή

Σήμερα πηγαίνοντας στη λαϊκή βρήκα πολύ νόστιμα βερίκοκα και σκέφτηκα να θυμηθούμε μιά αγαπημένη συνταγή που ¨δένει" γευστικά
φρέσκα και υγιεινά υλικά της εποχής, όπως τα βερίκοκα με το κοτόπουλο!

Ένα πιάτο που αρέσει ιδιαίτερα στα παιδιά,αλλά και στους μεγάλους.
Δεν φοβόμαστε τα φρούτα στις συνταγές μας.
Αφήνουμε τη φαντασία μας ελεύθερη να ανακαλύψει νέες γεύσεις και νέους συνδυασμούς και τα φρούτα είναι μια ανεπανάληπτη πρώτη ύλη για τέτοια γευστικά παιχνίδια.
Τα πολυπρόσωπα φρούτα μας όταν μαγειρεύονται μας αποκαλύπτουν και από ένα πρόσωπο τη φορά,ανάλογα τι άλλο είναι κοντά τους και ποιος ο τρόπος μαγειρέματος.
Και πάμε:
Θα χρειαστούμε:
-έξι μπουτάκια κοτόπουλου
-τρεις κουταλιές της σούπας μαρμελάδα βερίκοκο-αν την έχουμε φτιάξει εμείς ακόμα καλύτερα,διότι δεν έχει χημικά πρόσθετα.**
-τρεις κουταλιές της σούπα μουστάρδα πικάντικη
-ένα φλιτζανάκι του καφέ ελαιόλαδο
-αλάτι
-φρεσκοτριμμένο πιπέρι
-μισή κουταλιά του γλυκού κουρκούμι
-τέσσερα με πέντε βερίκοκα, ώριμα κομμένα στη μέση
-ένα κουταλάκι του γλυκού μέλι

Και συνεχίζουμε:
Πλένουμε τo κοτόπουλο και τα στεγνώνουμε με απορροφητικό χαρτί.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180°C, στον αέρα, και τοποθετούμε τη σχάρα στη μέση.
Σε ένα ταψάκι αναλόγου μεγέθους βάζουμε τα μπούτια του κοτόπουλου.
Σε ένα μπολ αναμειγνύουμε τη μαρμελάδα, τη μουστάρδα, το λάδι,το κουρκούμι,το αλάτι και το πιπέρι.
Κρατάμε 1 κουταλιά από το μείγμα για να αλείψουμε τα βερίκοκα και
με το υπόλοιπο περιλούζουμε τα μπούτια και τα αλείφουμε πολύ καλά, ώστε το μείγμα μας να πάει παντού.
Μόλις ο φούρνος μας είναι έτοιμος ψήνουμε το κοτόπουλό μας για 20 λεπτά.
Εν το μεταξύ σε ένα  μπολ βάζουμε το υπόλοιπο μείγμα,προσθέτουμε τα βερίκοκα και το μέλι και ανακατεύουμε πολύ καλά να καλυφτούν τα βερίκοκα.
Τραβάμε το ταψί μας και προσθέτουμε τα βερίκοκα.
Συνεχίζουμε το ψήσιμο για 15 λεπτά ακόμη, μέχρι να ροδίσουν και να καραμελώσουν και το κοτόπουλό μας και τα βερίκοκα.
Το φαγητό μας είναι έτοιμο!
Είναι ελαφρύ, περιέχει τις πρωτεΐνες του,τις  βιταμίνες του,τα ιχνοστοιχεία του και την εξαίσια γεύση του.
Σερβίρεται ζεστό και μπορούμε να το συνοδέψουμε με φρεσκότατη λαχταριστή σαλάτα από τριμμένα:
καρότο,
φρεσκότατο κολοκυθάκι και
μήλο ανακατεμένα με ένα ντρέσινγκ λαδιού μελιού και λεμονιού*,ή με κάποια άλλη σαλάτα άλλη της αρεσκείας μας.

*Σε επόμενη ανάρτηση θα σας δώσω τη συνταγή.
**Προτιμώ τις δικές μου μαρμελάδες για να μην επιβαρύνω το πιάτο μου με ζάχαρη και χημικά.

Κείμενο-παρουσίαση:thalia-botanologia.blogspot.gr
Τη συνταγή είχα δει πριν κάποια χρόνια στο kouzinista.gr
και από τότε την κάνω συχνά την άνοιξη,όταν βγαίνουν τα βερίκοκα.
Την έχω κάνει και με άλλα φρούτα,που θα σας την μεταφέρω κάποια άλλη στιγμή.