Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Σάββατο, 29 Σεπτεμβρίου 2018

Το πρόχειρο φαγητό φέρνει κατάθλιψη

Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει ανασκόπηση 41 ήδη δημοσιευμένων μελετών
Η κατανάλωση πρόχειρου φαγητού αυξάνει τον κίνδυνο εκδήλωσης κατάθλιψης σύμφωνα με ανασκόπηση ήδη δημοσιευμένων μελετών που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Molecular Psychiatry.

Εν αντιθέσει όσοι κάνουν Μεσογειακή Διατροφή είναι λιγότερο πιθανόν να εκδηλώσουν κατάθλιψη, αφού τα ψάρια, τα λαχανικά, τα φρούτα και οι ξηροί καρποί φαίνεται να λειτουργούν προστατευτικά για την ψυχική υγεία μας.

Οι ερευνητές από τη Βρετανία, την Ισπανία και την Αυστραλία κατάληξαν στα προαναφερόμενα συμπεράσματα μετά από αξιολόγηση 41 ήδη δημοσιευμένων ερευνών για τη σχέση διατροφής και κατάθλιψης.

«Μια διατροφή που προάγει τη φλεγμονή, όπως το πρόχειρο φαγητό, σίγουρα μπορεί να αυξήσει άμεσα τον κίνδυνο κατάθλιψης», εξηγεί η Δρ Καμιλ Λασαλ, συγγραφέας της μελέτης προσθέτοντας ότι η ανθυγιεινή διατροφή σαφώς και αυξάνει σε σημαντικό βαθμό αυτόν τον κίνδυνο.

Η ανάλυση των στοιχείων έδειξε ότι οι τροφές που περιέχουν πολλή ζάχαρη ή είναι κατεργασμένες συντελούν σε φλεγμονή όχι μόνο στο γαστρεντερικό σύστημα αλλά σε όλο το σώμα, γνωστή και ως «συστηματική φλεγμονή». Και υπό αυτή την έννοια η επίπτωση της κακής διατροφής είναι ίδια με αυτή του καπνίσματος, της ρύπανσης, της παχυσαρκίας και της καθιστικής ζωής.

«Η χρόνια φλεγμονή μπορεί να επηρεάσει την ψυχική υγεία μεταφέροντας προ-φλεγμονώδη μόρια στον εγκέφαλο, ενώ επίσης μπορεί να επηρεάσει νευροδιαβιβαστές υπεύθυνους για την ρύθμιση της διάθεσης», εξηγεί η Δρ Λασαλ που διδάσκει το Τμήμα Επιδημιολογίας του Πανεπιστημιακού Κολεγίου του Λονδίνου.

Από την αξιολόγηση πέντε μελετών, που αφορούσαν συνολικά σε 32.908 ενήλικες από τη Βρετανία, τη Γαλλία, την Ισπανία, την Αυστραλία και τις ΗΠΑ, διαπιστώθηκε ότι η ανθυγιεινή διατροφή ήταν αιτιολογικός παράγοντας για την απαρχή της κατάθλιψης. Αλλά αντιθέτως δεν προέκυψαν στοιχεία που να δείχνουν ότι οι άνθρωποι με κατάθλιψη έτειναν να τρώνε πτωχότερης ποιότητας φαγητό.

Ο Δρ Κόσμο Χαλστρομ από το Βασιλικό Κολέγιο Ψυχιάτρων της Βρετανίας σχολιάζει ότι «αν το πρόχειρο φαγητό αυξάνει πράγματι τον κίνδυνο κατάθλιψης τότε η ανθυγιεινή διατροφή δεν κάνει απλά κακό στο σώμα αλλά και στην ψυχή. Η χημεία του γαστρεντερικού συστήματος είναι όμοια με αυτή του εγκεφάλου. Άρα δεν με εκπλήσσει το γεγονός ότι το έντερο μπορεί να επηρεάσει και το μυαλό».

 πηγή:www.in.gr

botanologia.gr

Ελληνικά γιαούρτια -Τα μόνα που πέρασαν το «τεστ χαμηλής ζάχαρης» σε βρετανική έρευνα

Σχεδόν όλα τα γιαούρτια στα ράφια των βρετανικών σούπερ-μάρκετ, ακόμη και τα βιολογικά και όσα προορίζονται για παιδιά, βρέθηκαν να έχουν μεγαλύτερη ποσότητα ζάχαρης από τη συνιστώμενη. Η μόνη εξαίρεση είναι τα ελληνικά και τα ελληνικού τύπου γιαούρτια, που έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, όπως έδειξαν οι αναλύσεις των Βρετανών επιστημόνων.

Οι ερευνητές των πανεπιστημίων του Λιντς και του Σάρεϊ, με επικεφαλής τη διατροφολόγο δρα Μπερναντέτ Μουρ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό "BMJ Open", ανέλυσαν 921 γιαούρτια διαθέσιμα σε μεγάλα βρετανικά σούπερ-μάρκετ.

Με εξαίρεση τα ελληνικά/ελληνικού τύπου γιαούρτια, τα μέσα επίπεδα ζάχαρης βρέθηκαν να είναι πολύ πάνω από τα πέντε γραμμάρια ανά 100 γραμμάρια γιαουρτιού, που απαιτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση για να θεωρηθεί ένα προϊόν ότι δικαιούται την «πράσινη» σήμανση ως τρόφιμο χαμηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη.

Μόνο το 9% (ούτε ένα γιαούρτι στα δέκα) δεν ξεπερνούσε τα συνιστώμενα όρια ζάχαρης, ενώ για τα παιδικά γιαούρτια το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόνο 2%. Η πιο «γλυκιά» κατηγορία ήταν τα γιαούρτια-επιδόρπια με μέση περιεκτικότητα σε ζάχαρη 16,4 γραμμάρια ανά 100 γραμμάρια προϊόντος, ενώ στα παιδικά γιαούρτια η μέση περιεκτικότητα ήταν περίπου 11/100 γραμμάρια και στα βιολογικά 13/100 γραμμάρια.

«Ακόμη και γιαούρτια με την ετικέτα "βιολογικά", που συχνά θεωρούνται τα πιο υγιεινά, στην πραγματικότητα μπορεί να αποτελούν μια αφανή πηγή πρόσθετης ζάχαρης», ανέφερε η Μουρ.

Στη Βρετανία τα παιδιά, ιδίως έως τριών ετών, τρώνε περισσότερο γιαούρτι από τους μεγάλους. Το Εθνικό Σύστημα Υγείας της χώρας συνιστά τα παιδιά τεσσάρων έως έξι ετών να μην καταναλώνουν πάνω από 19 γραμμάρια ζάχαρης τη μέρα. Αλλά μόνο δύο από τα 101 παιδικά γιαούρτια που αναλύθηκαν, ταξινομήθηκαν ως χαμηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη.

Τα ελληνικά/ελληνικού τύπου γιαούρτια, καθώς και τα λεγόμενα «φυσικά», βρέθηκαν να έχουν πολύ διαφορετικό θρεπτικό «προφίλ», περιέχοντας πολύ υψηλότερα επίπεδα πρωτεϊνών (κατά μέσο όρο 32,4% έναντι 11% έως 20% των άλλων γιαουρτιών), λιγότερους υδατάνθρακες (35% έναντι 49% έως 60% των άλλων) και τη λιγότερη ζάχαρη από όλα τα άλλα γιαούρτια (κατά μέσο όρο πέντε γραμμάρια ανά 100 γραμμάρια γιαουρτιού).

Το γιαούρτι, εκτός από αφθονία προβιοτικών («καλών» βακτηρίων), περιέχει πολλές πρωτεΐνες, ασβέστιο, ιώδιο και βιταμίνη Β.

πηγή:kathimerini.gr

botanologia.gr