Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Πέμπτη, 22 Φεβρουαρίου 2018

τροφή και υγεία-πατάτες γιαχνί με κουρκούμι,κανέλα,δάφνη και ρίγανη

πατάτες γιαχνί,ένα "ξεχασμένο" φαγητό 

ένα θεσπέσιο φαγητό με εξαιρετικά αρώματα και μεγάλη διατροφική αξία που του δίνουν τα μπαχαρικά,σαν ισχυρά αντιοξειδωτικά,η ντομάτα με το λυκοπένιο,το κρεμμύδι και το σκόρδο με τις ισχυρές αντιβιοτικές ιδιότητες αλλά και οι πατάτες με τις πρωτεΐνες,τις βιταμίνες,B1-B2-B6-C, και τα ιχνοστοιχεία τους όπως ο σίδηρος και το κάλιο,υψηλή περιεκτικότητα 

για να ετοιμάσουμε το φαγητό μας θα χρειαστούμε:
-ένα κιλό πατάτες, κομμένες σε κύβους
-τρία ξερά κρεμμύδια ψιλικομμένα
-πέντε ή τέσσερις,αν είναι μεγάλες,σκελίδες σκόρδου κομμένα σε ροδέλες
-ένα φλιτζάνι λάδι
-ένα φλιτζάνι σάλτσα ντομάτας ή δύο κουταλιές της σούπας πελτέ διαλυμένο σε μισό φλιτζάνι ζεστό νερό,
-τρία με τέσσερα φύλλα δάφνης
-πιπέρι
-ένα κουταλάκι του γλυκού γλυκιά πάπρικα
-στη μύτη από το κουταλάκι κανέλα
-μισό κουταλάκι κουρκούμι
-μισό κουταλάκι του γλυκού ρίγανη
αλάτι
και
σε μιά σχετικά μεγάλη κατσαρόλα σωτάρουμε στο λάδι το κρεμμύδι,σε μέτρια φωτιά, μέχρι να αρχίσει να ροδίζει και να βγάζει τις μυρωδιές του.
προσθέτουμε τις πατάτες και τα σκόρδα και τα γυρνάμε όλα μαζί στην κατσαρόλα για 1 - 2 λεπτά, να σωταριστούν λίγο.
προσθέτουμε ζεστό νερό ίσα που να σκεπάζει τις πατάτες μας και μόλις αρχίζει ο βρασμός μετριάζουμε τη φωτιά,σκεπάζουμε την κατσαρόλα μας και
σιγοβράζουμε το φαγητό μας για δεκαπέντε λεπτά περίπου.
τώρα το φαγητό μας πρέπει να είναι σχεδόν έτοιμο (αν όχι το αφήνουμε λίγο ακόμα) το ξεσκεπάζουμε, προσθέτουμε τη σάλτσα ντομάτας ή τον πελτέ,τα φύλλα δάφνης
και
τα μπαχαρικά, ξανασκεπάζουμε και σιγοβράζουμε για περίπου ακόμα 10 λεπτά,
σείοντας πότε-πότε την κατσαρόλα, για να μην μας κολλήσει το φαγητό μας.
όταν μελώσουν οι πατάτες μας  και το φαγητό μας έχει μείνει με ελάχιστη μελωμένη σάλτσα,ρίχνουμε τη ρίγανη,σκεπάζουμε την κατσαρόλα,τραβάμε την κατσαρόλα από τη φωτιά και
αφήνουμε το φαγητό μας για λίγο να "ξεκουραστεί" και να βγάλει τις μυρωδιές της η ρίγανη και
σερβίρουμε!!!
το συνοδεύουμε με μιά σαλάτα πράσινων λαχανικών!
σημείωση:
-αγοράζουμε πατάτες με προσοχή,να μην είναι χτυπημένες και πράσινες
-δεν αφήνουμε τις πατάτες στο νερό πριν τις μαγειρέψουμε γιατί χάνουν πολλά από τα διατροφικά συστατικά τους
-δεν μαγειρεύουμε τις πατάτες σε υψηλές θερμοκρασίες γιατί καταστρέφουμε την βιταμίνη C που περιέχει
και
βέβαια
-δεν βράζουμε τις πατάτες και πετάμε το νερό στο οποίο έβρασαν
γιατί μαζί με το νερό πετάμε και ότι πολύτιμο περιέχουν οι πατάτες!
thalia:botanologia.blogspot.gr
photo:pixabay.com

δίαιτες-είναι δύσκολο να προβλεφθεί αν ή ποια δίαιτα θα έχει επιτυχία.

Οι ερευνητές τόνισαν ότι το βασικό συμπέρασμα από τη νέα έρευνα είναι ότι, για να χάσει κανείς βάρος είτε με τη δίαιτα των χαμηλών λιπαρών είτε των χαμηλών υδατανθράκων, το βασικό είναι να τρώει λιγότερη ζάχαρη, λιγότερα επεξεργασμένα δημητριακά -όχι ολικής αλέσεως- και όσο γίνεται περισσότερα λαχανικά.

Νέα έρευνα με ελληνική συμμετοχή υποδεικνύει ότι δεν κάνει διαφορά ούτε η δίαιτα με χαμηλά λιπαρά ούτε οι χαμηλοί υδατάνθρακες

Ποια είναι η έκβαση του «αγώνα» ανάμεσα στη δίαιτα με χαμηλά λιπαρά και σε εκείνη με χαμηλούς υδατάνθρακες;
Ισοπαλία, είναι η ετυμηγορία μιας νέας αμερικανικής επιστημονικής έρευνας, με τη συμμετοχή ενός διακεκριμένου Έλληνα επιστήμονα της διασποράς, του καθηγητή ιατρικής Γιάννη Ιωαννίδη του Πανεπιστημίου Στάνφορντ της Καλιφόρνια.

Είτε κανείς μειώσει τα λίπη, είτε τους υδατάνθρακες, κόβει περίπου τα ίδια κιλά, σύμφωνα με τη μελέτη.
Επιπλέον, η έρευνα εξέτασε κατά πόσο τα συγκεκριμένα γονίδια ενός ανθρώπου ή τα επίπεδα της ινσουλίνης του μπορούν να προδιαγράψουν το θετικό αποτέλεσμα της μίας ή της άλλης δίαιτας.
Και στα δύο η απάντηση είναι αρνητική.

Στο παρελθόν έχουν εντοπισθεί ορισμένα γονίδια που επηρεάζουν τον μεταβολισμό των λιπιδίων και των υδατανθράκων, άρα πιστεύεται ότι μπορεί να επηρεάζουν και την επιτυχία μιας δίαιτας.
Όμως σύμφωνα με τη νέα μελέτη, οι νέες εξατομικευμένες -και δαπανηρές- «δίαιτες DNA», που υποτίθεται ότι είναι προσαρμοσμένες στο γενετικό υπόβαθρο κάθε ανθρώπου, δεν φαίνεται να διασφαλίζουν καλύτερο αποτέλεσμα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή ιατρικής Κρίστοφερ Γκάρτνερ του Στάνφορντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό JAMA (Journal of Αmerican Medical Association), πραγματοποίησαν κλινική δοκιμή με 609 υπέρβαρους άνδρες και γυναίκες ηλικίας 18 έως 50 ετών, που χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες ανάλογα με τη διατροφή τους (χαμηλά λιπαρά ή χαμηλούς υδατάνθρακες).

Η μία ομάδα κλήθηκε να καταναλώνει κατά μέσο όρο 57 γραμμάρια λίπους τη μέρα έναντι 87 πριν τη δίαιτα, ενώ η άλλη ομάδα 132 γραμμάρια υδατανθράκων καθημερινά έναντι 247 πριν.
Και οι δύο ομάδες μείωσαν την καθημερινή κατανάλωση θερμίδων κατά περίπου 500 θερμίδες.
Κάθε ομάδα διατήρησε το ίδιο διατροφικό καθεστώς επί ένα έτος, ενώ προηγουμένως αναλύθηκε το γονιδίωμα όλων των συμμετεχόντων και υποβλήθηκαν σε τεστ αντοχής στην ινσουλίνη -την ορμόνη που ρυθμίζει το επίπεδο του σακχάρου στο σώμα.

Μετά από ένα χρόνο οι συμμετέχοντες και στις δύο ομάδες είχαν χάσει κατά μέσο όρο περίπου τα ίδια κιλά: 5,2 κιλά στη δίαιτα με χαμηλά λιπαρά και 5,9 κιλά στη δίαιτα με τους χαμηλούς υδατάνθρακες.
Ενώ όμως η διαφορά ανάμεσα στις δύο ομάδες ήταν μικρή -μόνο 0,7 κιλά, που μπορεί να οφείλονται και στην τύχη-, αντίθετα υπήρχαν μεγάλες αποκλίσεις στο εσωτερικό και των δύο ομάδων, με ακραίες περιπτώσεις κάποιον άνθρωπο που είχε χάσει 27 κιλά και έναν που αντίθετα είχε αυξήσει το βάρος του κατά εννιά κιλά μια απόκλιση 36 κιλών!.

Η περαιτέρω ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι ούτε με βάση το διαφορετικό γενετικό «προφίλ», ούτε με βάση την διαφορετική ινσουλινοαντίσταση, είναι δυνατό να προβλεφθεί αν μια δίαιτα θα έχει επιτυχία, άρα ποιά δίαιτα θα είναι καλύτερη για κάποιον.
Οι ερευνητές θα συνεχίσουν πάντως να αναζητούν άλλους εξατομικευμένους παράγοντες που μπορούν να προβλέψουν την επιτυχία ή μη μιας δίαιτας, όπως το μικροβίωμα του εντέρου ή ψυχολογικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας.

«Όλοι έχουμε ακούσει ιστορίες για κάποια φίλη που έκανε δίαιτα και τα πήγε περίφημα και μετά μια άλλη φίλη δοκίμασε την ίδια δίαιτα, αλλά σε αυτήν δεν πέτυχε καθόλου.
Αυτό οφείλεται στο ότι όλοι είμαστε πολύ διαφορετικοί και μόλις τώρα αρχίζουμε να κατανοούμε τους λόγους γι′ αυτή τη διαφοροποίηση.
Μάλλον δεν θα πρέπει να ρωτάμε ποια είναι η καλύτερη δίαιτα, αλλά ποια είναι η καλύτερη δίαιτα για ποιον» επεσήμανε ο Γκάρτνερ.

Οι ερευνητές τόνισαν ότι το βασικό συμπέρασμα από τη νέα έρευνα είναι ότι, για να χάσει κανείς βάρος είτε με τη δίαιτα των χαμηλών λιπαρών είτε των χαμηλών υδατανθράκων, το βασικό είναι να τρώει λιγότερη ζάχαρη, λιγότερα επεξεργασμένα δημητριακά -όχι ολικής αλέσεως- και όσο γίνεται περισσότερα λαχανικά.
πηγή:huffingtonpost.gr
photo:pixabay.com/el
τελικά στις περισσότερες έρευνες το συμπέρασμα για το αδυνάτισμα είναι ένα:
λιγότερη ζάχαρη,
λιγότερα επεξεργασμένα δημητριακά,
πολλά,πάρα πολλά λαχανικά. thalia:botanologia.blogspot.gr