Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου 2013

10 ισχυρότατα φαρμακευτικά βότανα μεγαλωμένα από εμάς για εμάς

Η μισή από τη θρεπτική αξία των βοτάνων - λαχανικών  χάνεται μέσα σε τριάντα λεπτά από τη συγκομιδή τους.
Τι θα λέγαμε λοιπόν να καλλιεργήσουμε τα δικά μας βότανα-λαχανικά στο περβάζι μας ή στη βεράντα μας για να τα έχουμε φρεσκότατα οποιαδήποτε στιγμή τα χρειαστούμε;
Ας δούμε ποια και πως,διότι
α) τα βότανα - λαχανικά  είναι ένα από τα καλύτερα και ευκολότερα πράγματα που μπορούν να αναπτυχθούν στο σπίτι μας.
β) δεν χρειάζονται μεγάλο χώρο και
γ) εμείς θα τα έχουμε πάντα φρέσκα για οτιδήποτε τα χρειαστούμε.
Ας δούμε λοιπόν τη λίστα των top 10 φαρμακευτικών - θεραπευτικών βοτάνων που μπορούμε να καλλιεργήσουμε στο σπίτι μας!
1. κόλιανδρος ή κορίανδρος -coriandrum sativum:
Ο κορίανδρος είναι ένα από τα πολυτιμότερα και ισχυρότερα βότανα αποσιδήρωσης -αποσιδήρωση είναι μια διαδικασία κατά την οποία απομακρύνονται τα τοξικά βαρέα μέταλλα,όπως μόλυβδος, σίδηρος και χαλκός από το αίμα προτού να μπορέσουν να προκαλέσουν ζημιά-
Αυτό σημαίνει ότι ο κόλιανδρος βοηθά το σώμα να αποτοξινωθεί από τα βαρέα μέταλλα ενώ παράλληλα υποστηρίζει το ήπαρ σε αυτή τη διαδικασία.
Επίσης παρέχει αποτελεσματική προστασία από τις μολύνσεις του ουροποιητικού,κρατά σε ισορροπία την χοληστερόλη,τονώσει την έκκριση της ινσουλίνης και μειώνει το σάκχαρο του αίματος.
Προωθεί την πέψη,τονώνει το στομάχι και συμβάλλει στη μείωση της LDL ή "κακής  χοληστερόλης", ενώ  βοηθάει στη αύξηση της HDL ή "καλής  χοληστερόλης".
Τα 100 γρ φύλλων κόλιανδρου έχουν το 30% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης της βιταμίνης C,
6748 IU της βιταμίνης Α ανά 100 g,περίπου το 225% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης
ενώ είναι μία από τις πλουσιότερες πηγές  βιταμίνη Κ
Η βιταμίνη Κ - παίζει σημαντικό ρόλο στην οικοδόμηση της οστικής μάζας και έχει καθιερωμένο ρόλο στη θεραπεία της νόσου του Alzheimer.
Χρησιμοποιούμε τον κορίανδρο στη μαγειρική μας – εκτός από τις φαρμακευτικές του χρήσεις  - στις σούπες,στις σάλτσες και
στα τα θρεπτικότατα και γευστικότατα πέστο με κόλιαντρο τα οποία ετοιμάζουμε με την προσθήκη,κόκκινου πιπεριού,σκόρδου,λαδιού,κολοκυθόσπορων και χυμό λεμονιού.
Με αυτά τα θεσπέσια "πέστο" εμπλουτίζουμε τα ζυμαρικά μας,τα σάντουιτς ή τα χρησιμοποιούμε ως μαρινάδα για τα ψάρια,τα πουλερικά και άλλα πιάτα.
Προσθέτουμε τον κορίανδρο στη σαλάτα μας μαζί με
λάχανο
κρεμμύδι
καρότο και
λεμόνι.
Προσθέτουμε τον κορίανδρο σε όλα τα πράσινα smoothies μας.
2. φασκόμηλο -Salvia officinalis :
Ένα από τα θρυλικά βότανα για την εμμηνόπαυση καθώς βοηθάει αποτελεσματικά όλες τις γυναίκες που ταλαιπωρούνται από εφιδρώσεις.
Είναι το βότανο πανάκεια των αρχαίων λαών καθώς έχει αντι-υπερτασικές,
αντι-διαβητικές,
αντι-φλεγμονώδεις και
αντι-μικροβιακές ιδιότητες ενώ παράλληλα αποβάλλει τις τοξίνες από το αίμα μας.
Πολλοί ερευνητές επισημαίνουν πως μπορεί ακόμη και να αποτρέψει τη νόσο του Alzheimer.
Εκτός από τις φαρμακευτικές του χρήσεις μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το φασκόμηλο και στη μαγειρική μας:
Τα φρέσκα φύλλα του στη γέμιση για λουκάνικα,πουλερικά και ψάρια.
Σε πολλά πιάτα λαχανικών, ειδικά στα φασόλια και στις φακές.
Ως γαρνιτούρα στις περισσότερες σαλάτες μας.
Σε ψητά κρέατα με μανιτάρια,μαντζουράνα και σέλινο.
3. μαϊντανός ο εξαίρετος και:
Μειώνει την πίεση,αυξάνει τη διούρηση,ευνοεί την πέψη των τροφών,αυξάνει την κινητικότητα του εντέρου.
Μαϊντανός,και είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης C και μια καλή πηγή βιταμίνης Α,ιδίως βήτα-καροτίνης.
Μαϊντανός,και είναι μιά πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών,τα οποία προστατεύσουν τα κύτταρα από τυχόν βλάβες και συμβάλουν στην αύξηση της αντιοξειδωτικής ικανότητας του αίματος.
Και βέβαια ο μαϊντανός είναι πλούσιος σε χλωροφύλλη,η οποία έχει αντιβακτηριακές και αντιμυκητιακές ιδιότητες που ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα,το δε ρόφημα του μαϊντανού βοηθά τους πνεύμονες να εξαλείψει κατάλοιπα περιβαλλοντικής ρύπανσης,να εξαλείψει την ιγμορίτιδα και το άσθμα.
Και το σπουδαιότερο ο μαϊντανός είναι ίσως η πλουσιότερη πηγή βιταμίνης Κ
αφού μας παρέχει 1640 μg ή 1366% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης.
Η βιταμίνη Κ είναι απαραίτητη για την υγεία των οστών μας και έχει καθιερωμένο ρόλο στη θεραπεία της νόσου του Alzheimer.
4. δενδρολίβανο - rosmarinus officinalis:
Από τα ισχυρότερα αντιοξειδωτικά και αντι-φλεγμονώδη βότανα που τόσες φορές έχω μιλήσει για αυτό.
Προσθέτοντάς δενδρολίβανο στο μαγειρεμένο κρέας μας βοηθάμε να μειωθούν οι καρκινογόνες ουσίες.
Το δεντρολίβανο είναι μια εξαιρετική πηγή σιδήρου καθώς μας περιέχει 6,65 mg/100 g φρέσκων φύλλων - περίπου το 83% της ημερήσιας δόσης.
Το σίδηρο – όπως γνωρίζουμε - είναι ένα από τα συστατικά της αιμοσφαιρίνης και απολύτως αναγκαίο για τον οργανισμό μας.
Εκτός από τις φαρμακευτικές του χρήσεις το δεντρολίβανο το χρησιμοποιούμε και στη μαγειρική μας - όπως πολλές φορές έχω πει -
Για να διατηρήσουμε ανέπαφο το άρωμα και τη γεύση του στις συνταγές της μαγειρικής μας το προσθέτουμε στην κατσαρόλα πάντα την τελευταία στιγμή,γιατί το παρατεταμένο μαγείρεμα έχει ως αποτέλεσμα την εξάτμιση των αιθέριων ελαίων του.
δες τε τις ιδιότητές του:
rosmarinus officinalis- το ελιξίριο της νεότητας μας είναι το δεντρολίβανο
γιατί επιβάλλεται να μαρινάρουμε τα ψητά κρέατα με δεντρολίβανο
5. δυόσμος - mentha Viridis:
Το πιό ευπροσάρμοστο βότανο ιδανικό για τις σαλάτες μας,τα smoothies μας,τους χυμούς και τα γλυκά μας.
Το ισχυρότερο τονωτικό της πέψης,ιδανικό για τα πεπτικά προβλήματα όπως
ναυτία,
μετεωρισμός,
λόξιγκας, και το ισχυρότερο αποσμητικό του στόματος.
Σχεδόν όλα τα μέρη του βοτάνου είχαν βρει μια θέση σε διάφορες παραδοσιακές ιατρικές
όπως άλλωστε και στη σύγχρονη ιατρική.
Το αφέψημά του είναι ένα εξαιρετικό φάρμακο για πονοκεφάλους,
νευρική ένταση,
κούραση,
άγχος,καθώς και για τα αναπνευστικά προβλήματα όπως το άσθμα,
η βρογχίτιδα και η καταρροή
Το δε τσάι δυόσμου είναι ένα από τα δημοφιλέστερα ποτά.

δες τε τις ιδιότητές του:
 Οι πληροφορίες που παρέχονται προορίζονται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς και δεν αποτελούν υποκατάστατο για συμβουλές, διάγνωση ή θεραπεία από εξουσιοδοτημένο γιατρό.

συμπληρωματικά στοιχεία και:
Britta Rilley: Ένας κήπος στο διαμέρισμά μου
Να φυτέψουμε και να μεγαλώσουμε βότανα στις γλάστρες μας;
Το βοτανικό σας μπαλκόνι.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
https://www.verywellmind.com/best-herbs-and-spices-for-brain-health-4047818

στην επόμενη ανάρτηση τα άλλα πέντε -5- βότανα!!!
Κείμενο:thalia-botanologia.blogspot.gr