Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Δευτέρα, 10 Ιουλίου 2017

Πώς να κόψουμε 50 θερμίδες την ημέρα από τη διατροφή μας

Το κλειδί του αδυνατίσματος – αν θέλουμε να μιλήσουμε απλά – είναι να καταναλώνουμε λιγότερες θερμίδες σε σχέση με όσες ξοδεύουμε. Αυτό το πετυχαίνουμε μέσα από τον σωστό συνδυασμό καλής, ισορροπημένης διατροφής και γυμναστικής.
Δεν χρειάζεται να ξεκινήσετε απότομα. Είπαμε, το αδυνάτισμα είναι θέμα timing. Αν ξεκινήσετε κόβοντας 50 θερμίδες από την καθημερινή σας διατροφή, έχετε κάνει μια πολύ καλή αρχή και έχετε θέσει τις βάσεις για ένα πρόγραμμα αδυνατίσματος που θα μπορέσετε να διατηρήσετε σε βάθος χρόνου.

  • Κόψτε τη ζάχαρη από τον καφέ σας το πρωί, για να γλιτώσετε περιττές θερμίδες. Αν θέλετε να τον κάνετε πιο γλυκό, δοκιμάστε απόσταγμα βανίλιας ή λίγη κανέλλα.
  • Στο πρωινό ή στο απογευματινό τοστ, μην χρησιμοποιείτε βούτυρο.
  • Σταματήστε να χρησιμοποιείτε μαγιονέζα στο φαγητό σας και αντικαταστήστε την με μια ελαφριά βινεγκρέτ. Αν παραγγέλνετε σαλάτα από έξω, ζητήστε να μην χρησιμοποιήσουν κρέμα ή κάποιο παχυντικό dressing, και αν γίνεται να σας το βάλουν σε ξεχωριστό πακετάκι, ώστε να μην το χρησιμοποιήσετε όλο.
  • Αν πίνετε κρασί, βάλτε λιγότερο στο ποτήρι σας.
  • Προσοχή στο μαγείρεμα με ελαιόλαδο, όσο υγιεινό και αν είναι. Χρησιμοποιήστε μισή κουταλιά, και το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο.
  • Αν χρησιμοποιείτε σως μπάρμπεκιου στο κρέας, σταματήστε. Προσθέτει μόνο περιττές θερμίδες. Για να δώσετε στο κρέας σας τέλεια γεύση, με απολύτως φυσικό τρόπο, ψήστε το στο γκριλ με φρέσκα μυρωδικά και μπαχαρικά. Αν θέλετε να μαγειρέψετε στην κατσαρόλα, χρησιμοποιήστε ζωμό χωρίς αλάτι.
  • Πίνετε καθημερινά άφθονο νερό. Πολλές φορές νιώθουμε ότι πεινάμε, αλλά στην πραγματικότητα απλώς χρειαζόμαστε νερό. Επιπλέον, το νερό μας κάνει να νιώθουμε χορτασμένοι και επιτρέπει στον μεταβολισμό μας να λειτουργεί σωστά.
iatronet.gr
~~~~~~~~~~~~~~~
botanologia.blogspot.gr

Η λουτεΐνη,το φυσικό συστατικό που καταστέλλει τη φλεγμονή σε άτομα με στεφανιαία νόσο

Η λουτεΐνη, ένα θρεπτικό συστατικό αρκετών λαχανικών και φρούτων μπορεί να καταστείλει την φλεγμονή που παίζει καθοριστικό ρόλο στη στεφανιαία νόσο, σύμφωνα με σουηδική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Atherosclerosis.

«Σημαντικός αριθμός ασθενών που έχουν υποστεί έμφραγμα μυοκαρδίου εξακολουθούν να έχουν χαμηλά επίπεδα χρόνιας φλεγμονής στο σώμα, παρά την χορήγηση αποτελεσματικής θεραπείας με επαναγγείωση, φάρμακα  και αλλαγές στον τρόπο ζωής τους. Γνωρίζουμε ότι η χρόνια φλεγμονή σχετίζεται με χειρότερη πρόγνωση της στεφανιαίας νόσου», εξηγεί η Λένα Γιονασσον, καθηγήτρια του Τμήματος Επιστημών Υγείας και Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο Linkoping της Σουηδίας και επικεφαλής της μελέτης.

Παλαιότερες μελέτες έχουν δείξει ότι η διατροφή επηρεάζει τις φλεγμονώδεις διαδικασίες στο σώμα. Μια ομάδα ουσιών που έχουν βρεθεί στο στόχαστρο των επιστημόνων είναι τα καροτενοειδή, με τη β-καροτένη και το λυκοπένιο να είναι οι γνωστότεροι εκπρόσωποι της. Επίσης, έρευνες έχουν δείξει ότι τα επίπεδα των καροτενοειδών είναι αντιστρόφως ανάλογα με τους δείκτες της φλεγμονής.

Οι περισσότερες έρευνες μέχρι σήμερα έχουν γίνει σε ζώα ή υγιείς εθελοντές. Όμως, τα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος των ανθρώπων με χαμηλού επιπέδου φλεγμονή είναι επιρρεπή στη διέγερση και μπορεί να αντιδρούν διαφορετικά από αυτά των υγιών ατόμων.

Στη σουηδική μελέτη οι ερευνητές θέλησαν να δουν αν τα καροτενοειδή έχουν αντι-φλεγμονώδεις ιδιότητες σε άτομα με στεφανιαία νόσο.

«Η μελέτη μας επιβεβαιώνει ότι η λουτεΐνη, μπορεί να καταστείλει την μακροχρόνια φλεγμονή στα άτομα με στεφανιαία νόσο. Επίσης, αποδείξαμε ότι απορροφάτε και αποθηκεύεται από τα κύτταρα του ανοσοποιητικού στο αίμα», λέει η Ροσαννα Τσανγκ, μεταδιδακτορική φοιτήτρια στο Τμήμα Επιστημών Υγείας και Ιατρικής του Πανεπιστημίου Linkoping.

Οι επιστήμονες μέτρησαν τα επίπεδα των έξι συχνότερων καροτενοειδών στο αίμα 193 ατόμων με στεφανιαία νόσο. Παράλληλα, μέτρησαν τα επίπεδα της φλεγμονής στο αίμα, μέσω της ιντερλευκίνης-6 (IL-6). Η λουτεΐνη ήταν το μόνο καροτενοειδές που σχετιζόταν με την IL-6. Όσο υψηλότερη η λουτεΐνη στο αίμα, τόσο χαμηλότερα τα επίπεδα της IL-6.

Επόμενος στόχος των ερευνητών είναι να δουν αν η αυξημένη κατανάλωση τροφών πλούσιων σε λουτεΐνη (όπως τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και ειδικά το σπανάκι) έχει θετική επίδραση στο ανοσοποιητικό σύστημα των ασθενών με στεφανιαία νόσο.
health.in.gr
~~~~~~~~~~~~~~
botanologia.blogspot.gr