Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Τετάρτη, 3 Οκτωβρίου 2018

Καρδιά- Σημαντικές συμβουλές για να την κρατήσουμε υγιή

Κάνοντας κάποιες μικρές αλλαγές στη ζωή μας, μπορούμε όλοι να ζούμε περισσότερο και να είμαστε πιο υγιείς.
Κάθε χρόνο, 17,5 εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν πρόωρα από καρδιαγγειακές παθήσεις (CVD), συμπεριλαμβανομένων των οξέων εμφραγμάτων του μυοκαρδίου και των εγκεφαλικών επεισοδίων. Μέχρι το 2030 ο αριθμός αυτός αναμένεται να ανέλθει στα 23 εκατομμύρια.

Μπορούμε όμως να το αλλάξουμε!
Κάνοντας κάποιες μικρές αλλαγές στη ζωή μας, μπορούμε όλοι να ζούμε περισσότερο και να είμαστε πιο υγιείς.
Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς είναι η ευκαιρία να δώσεις μια υπόσχεση …μια υπόσχεση για να μαγειρέψεις και να τραφείς πιο υγιεινά, να κάνεις περισσότερη άσκηση και να ενθαρρύνεις τα παιδιά σου να είναι πιο ενεργά. Να πεις όχι στο κάπνισμα και να βοηθήσεις τους αγαπημένους σου να το σταματήσουν.

Μια απλή υπόσχεση …για την καρδιά σου και για όλες τις καρδιές.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς, στις 29 Σεπτεμβρίου, συμμετέχοντας ενεργά όπως κάθε χρόνο στην καμπάνια του World Heart Day, η Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία προτείνει:

1) Να γυμνάζεσαι περισσότερο
  • Τουλάχιστον 30 λεπτά μέτριας έντασης σωματική δραστηριότητα, 5 φορές την εβδομάδα.
  • Παιχνίδι, περπάτημα, οικιακή εργασία, χορό, ανέβασμα σκάλας, μόνος, με φίλους ή και την οικογένεια.
  • Κατέβασε μια εφαρμογή άσκησης ή χρησιμοποίησε ένα βηματόμετρο για να παρακολουθείς την πρόοδό σου.
2) Να μετρήσεις την πίεσή σου
  • Η υψηλή αρτηριακή πίεση είναι ένας από τους κύριους παράγοντες κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα. Ονομάζεται «σιωπηλός δολοφόνος», επειδή συνήθως δεν έχει προειδοποιητικά σημάδια ή συμπτώματα και πολλοί άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν ότι το έχουν.
  • Επομένως μέτρησε την πίεσή σου και προφυλάξου!
3) Να πεις όχι στο κάπνισμα
  • Είναι ό,τι καλύτερο μπορείς να κάνεις για να βελτιώσεις την υγεία σου.
  • Μέσα σε 2 χρόνια μετά τη διακοπή του τσιγάρου, ο κίνδυνος στεφανιαίας νόσου μειώνεται σημαντικά.
  • Μέσα σε 15 χρόνια ο κίνδυνος της καρδιαγγειακής νόσου απομακρύνεται σε καπνιστή που διάκοψε το κάπνισμα.
  • Η έκθεση στο παθητικό κάπνισμα είναι αιτία καρδιακής νόσου σε μη καπνιστές.
  • Η διακοπή του καπνίσματος όχι μόνο θα βελτιώσει την υγεία σου, αλλά και εκείνων που βρίσκονται γύρω σου.
  • Εάν δεν μπορείς να το σταματήσεις, αναζήτησε επαγγελματικές συμβουλές από ειδικούς και εξατομικευμένη βοήθεια από ένα Ιατρείο Διακοπής Καπνίσματος.
4) Να ελέγξεις τη χοληστερόλη σου
  • Η χοληστερόλη σχετίζεται με περίπου 4 εκατομμύρια θανάτους ετησίως.
  • Επομένως είναι απαραίτητο να επισκεφτείς τον γιατρό για να κάνεις εξετάσεις χοληστερίνης, να μετρήσεις το βάρος σου και το δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ). Στη συνέχεια θα σε συμβουλεύσει εξατομικευμένα, ώστε να αναλάβεις δράση, να προσέξεις τη διατροφή σου και να κάνεις θετικά βήματα για την υγεία της καρδιάς σου.
5) Να προσέχεις το σάκχαρό σου
  • Με την αλλαγή του τρόπου ζωής, τον περιορισμό της λήψης θερμίδων και ιδιαίτερα των υδατανθράκων, τη μείωση των παραπάνω κιλών του σωματικού βάρους και την αύξηση της σωματικής δραστηριότητας.

πηγή:vita.gr
botanologia.gr

Φρούτα και λαχανικά -Πως να μην χάνουμε τις βιταμίνες τους

Σημαντικές συμβουλές για να μην χάνουμε τις βιταμίνες από τα φρούτα και τα λαχανικά που καθημερινά καταναλώνουμε.
Οι βιταμίνες αποτελούν απαραίτητα συστατικά των τροφίμων που καθημερινά καταναλώνουμε.
Ωστόσο, πολλές από αυτές εμφανίζουν μεγάλη ευαισθησία και καταστρέφονται πολύ εύκολα. 
Μπορεί λοιπόν να καταναλώνουμε πολλά φρούτα και λαχανικά, ωστόσο αν δεν τα καταναλώνουμε σωστά δεν παίρνουμε όλες τις βιταμίνες που θα μπορούσαμε.

Παρακάτω λοιπόν παραθέτουμε μερικούς εύκολους τρόπους , που θα σας βοηθήσουν να αποκομίσετε το μέγιστο βιταμινικό όφελος από τα φρούτα και τα λαχανικά που καθημερινά καταναλώνετε.

– Δεν πετάμε τη φλούδα τους
Η φλούδα των φρούτων και των λαχανικών αποτελεί τη βασικότερη γραμμή άμυνας των εσωτερικών τους βιταμινών απέναντι στο φώς και τον αέρα.
Αφαιρώντας την, αφενός μένουν περισσότερα εκτεθειμένα στους εν λόγω επιβαρυντικούς παράγοντες, αφετέρου πετάμε ένα σημαντικό ποσοστό φυτικών ινών, βιταμινών και αντιοξειδωτικών που περιέχονται στη φλούδα.

– Προτιμάμε προϊόντα εποχής
Η επεξεργασία αλλά και η χρήση συνθετικών στα φρούτα και τα λαχανικά εκτός εποχής μειώνει την περιεκτικότητά τους σε βιταμίνες.

– Όταν τα κόβουμε ή τα στύβουμε τρώμε αμέσως. 
Όταν θα στύβουμε το  χυμό μας  ή κόβουμε ένα φρούτο ή λαχανικό καταλαβαίνουμε πως αυτομάτως εκτίθεται στο φως και στον αέρα. Για το λόγο αυτό τα καταναλώνουμε αμέσως

– Προτιμάμε όσο πιο ωμά γίνετε
Το μαγείρεμα καταστρέφει ένα σημαντικό ποσοστό υδατοδιαλυτών βιταμινών όπως η βιταμίνη C, βιταμίνες συμπλέγματος Β κ.α.
Για το λόγο αυτό προτιμάμε τα λαχανικά ωμά ή όσο πιο τραγανά γίνεται.
Προτιμάμε το ψήσιμο στον ατμό, όπου δεν αναπτύσσονται πολύ υψηλές θερμοκρασίες και δεν απαιτείται παρουσία νερού.
Πολλές από αυτές διαλύονται στο νερό και παρασύρονται εκτός τροφίμου.
πηγή:neadiatrofis.gr

botanologia.gr