Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Παρασκευή, 12 Ιανουαρίου 2018

το φυλλικό οξύ,η βιταμίνη Β9,ο καλύτερος σύμμαχος για την καλή αρτηριακή πίεση

Μελέτη Αμερικανών επιστημόνων διαπίστωσε ότι το φυλλικό οξύ,η βιταμίνη Β9, είναι ο καλύτερος σύμμαχος του οργανισμού μας για την αρτηριακή πίεση, καθώς μπορεί να τη διατηρήσει σε φυσιολογικά επίπεδα.


Η έρευνα έγινε από τους επιστήμονες της Ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου Χάρβαρντ σε συνεργασία με επιστήμονες του νοσοκομείου «Brigham and Women’s Hospital» στη Βοστόνη.

Πρόκειται για μια μεγάλης διάρκειας μελέτη (8 έτη), της οποίας τα αποτελέσματα έδειξαν καθαρά ότι η πρόσληψη υψηλών ποσοτήτων φυλλικού οξέος μπορεί να μειώσει την υψηλή πίεση.

Οι επιστήμονες ανέφεραν ακόμη ότι και άλλες έρευνες που έχουν εστιάσει στη συμβολή του φυλλικού οξέως στον οργανισμό, έχουν επίσης διαπιστώσει ότι η μακροχρόνια χορήγησή του μπορεί να συμβάλει και στην πρόληψη του καρκίνου του μαστού και του παχέος εντέρου.

Παρατήρησαν μάλιστα ότι οι γυναίκες που θέλουν να κυοφορήσουν θα πρέπει να έχουν επάρκεια φυλλικού οξέος στον οργανισμό τους για να αποφευχθούν τυχόν συγγενείς ανωμαλίες στο έμβρυο, όπως η διασχιδής ράχη, οι δυσμορφίες του εγκεφάλου ή του κρανίου.
Για το λόγο αυτό, συμβουλεύουν τις μέλλουσες μαμάδες να έχουν μία ισορροπημένη διατροφή βασισμένη στη μεσογειακή ή -αν επιτρέπει ο γιατρός τους- να λαμβάνουν κάποιο συμπλήρωμα διατροφής φυλλικού οξέως.

Πού βρίσκουμε το φυλλικό οξύ

Εξηγώντας μας το πώς μπορεί κανείς να λάβει επαρκώς φυλλικό οξύ μέσω της διατροφής τους η γενική – οικογενειακή ιατρός Χριστίνα Ι. Μπουντούρη επισημαίνει ότι οι τροφές που είναι πλούσιες σε φυλλικό οξύ είναι
τα σκούρα πράσινα λαχανικά, όπως είναι
το σπανάκι,
τα σπαράγγια,
το μαρούλι,
το μπρόκολο,
τα παντζάρια  και
τα μπιζέλια, ενώ
αρκετή ποσότητα έχει και το λάχανο και το καρότο.
Επίσης μεγάλη ποσότητα περιέχουν τα εσπεριδοειδή, όπως είναι
τα πορτοκάλια,
η παπάγια,
το γκρέιπφρουτ,
τα σταφύλια, αλλά και φρούτα όπως
η μπανάνα,
το πεπόνι,
το αβοκάντο και
οι φράουλες.

Γιατί είναι τόσο απαραίτητο το φυλλικό οξύ

Το φυλλικό οξύ, σύμφωνα με τη γιατρό, είναι απαραίτητο για να παράγει ο οργανισμός νέα κύτταρα στο σώμα, συμπεριλαμβανομένων των ερυθρών αιμοσφαιρίων.
Τόσο οι ενήλικες όσο και τα παιδιά χρειάζονται φυλλικό οξύ για να δημιουργήσουν φυσιολογικά ερυθρά αιμοσφαίρια και για να αποτρέψουν την εμφάνιση της αναιμίας.
Παράλληλα, είναι απαραίτητο για τον μεταβολισμό των πρωτεϊνών.
Tο φυλλικό οξύ, σε συνεργασία με τη βιταμίνη C και τη βιταμίνη Β12, βοηθούν τον οργανισμό να διασπά και να συνθέτει νέες πρωτεΐνες.
~~~~~~~~~~~~
πηγή του άρθρου:naftemporiki.gr
photo:google.gr
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
thalia:botanologia.blogspot.gr

Τα καλύτερα σνακ πριν από τον ύπνο

τα φρούτα, τα λαχανικά, οι ξηροί καρποί, και τα δημητριακά πρέπει να κατέχουν περίοπτη θέση στο μενού του τσιμπολογήματος

Το φαγητό αργά το βράδυ δεν ωφελεί την υγεία, αλλά πολλοί πεινάνε και αναρωτιούνται αν και τι θα μπορούσαν να τσιμπολογήσουν μία ή δύο ώρες πριν πάνε στο κρεβάτι τους.

«Οσο δύσκολο κι αν είναι, προσπαθήστε να περιορίσετε τις θερμίδες προ του ύπνου σε 100, 200 ή το πολύ 300, επιλέγοντας τρόφιμα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά τα οποία ίσως δεν τρώτε σε επαρκείς ποσότητες μέσα στη μέρα (λ.χ. φρούτα, λαχανικά, λίγων λιπαρών γαλακτοκομικά, δημητριακά ολικής, ξηρούς καρπούς), ούτως ώστε κάθε θερμίδα που θα φάτε εκείνη την ώρα να έχει υψηλή θρεπτική αξία» λέει η δρ Ιζαμπελ Μέιπλς, εκπρόσωπος της αμερικανικής Ακαδημίας Διατροφής & Διαιτητικής.

Οπως εξηγεί στην εφημερίδα «New York Times», άλλες καλές επιλογές θα ήταν τα θαλασσινά και τα όσπρια, αλλά για τους περισσότερους ανθρώπους κανένα από τα δύο δεν είναι ιδιαιτέρως δελεαστικό αργά το βράδυ.

Οι ποσότητες του φαγητού πρέπει να είναι περιορισμένες, διότι είναι καλά τεκμηριωμένο ότι το τσιμπολόγημα συμβάλλει στην αύξηση του σωματικού βάρους και μελέτες έχουν δείξει ότι σχεδόν το ένα τέταρτο των θερμίδων που τρώμε καθημερινά προέρχεται από σνακ.

Πολύ καλές επιλογές για βραδινό σνακ θεωρούνται μια μπανάνα, ένα μήλο ή κάποιο άλλο φρέσκο φρούτο με μια μικρή μερίδα λίγων λιπαρών κότατζ τσιζ ή λευκό γιαούρτι με ψιλοκομμένα φρούτα ή μια μερίδα νιφάδες βρώμης με άπαχο γάλα.

Αλλες επιλογές είναι ωμά στικ λαχανικών, ένα-δυο κράκερ ολικής αλέσεως με μια λεπτή φέτα τυρί, μια χούφτα αμύγδαλα ή άλλοι ξηροί καρποί ή στικ από σέλερι με μια ή δύο κουταλιές της σούπας φιστικοβούτυρο (να μετρήσετε όμως την ποσότητα και να μη φάτε από το βάζο, διότι εύκολα μπορεί να το παρακάνετε, κατά τη δρα Μέιπλς).

«Ο συνδυασμός υδατανθράκων (π.χ. φρούτα, κράκερ, νιφάδες βρώμης) με πρωτεΐνες (π.χ. γαλακτοκομικά, ξηροί καρποί) δημιουργεί αίσθημα κορεσμού της πείνας, ακόμα κι όταν πρόκειται για ένα μικρό σνακ» εξηγεί.

Γιατί, όμως, νιώθει κανείς πείνα αργά το βράδυ;
Σε πολλές περιπτώσεις, η αιτία είναι «η ελλιπής κατανάλωση φαγητού στη διάρκεια της ημέρας, με συνέπεια να επιστρέφει κανείς σπίτι του πολύ πεινασμένος και να μην μπορεί να σταματήσει να τρώει, διότι ο οργανισμός του λιμοκτονεί» απαντά η δρ Σούζαν Μπ. Ρόμπερτς, καθηγήτρια στο Κέντρο Διατροφής του Πανεπιστημίου Tufts στη Βοστώνη.

Σε άλλες περιπτώσεις, το τσιμπολόγημα πριν από τον βραδινό ύπνο είναι απλώς μια κακιά συνήθεια, προσθέτει.

Αναρωτηθείτε λοιπόν:
πεινάτε στ’ αλήθεια;
Και αν νομίζετε πως ναι, πιείτε πρώτα ένα-δυο μεγάλα ποτήρια νερό, διότι μερικές φορές συγχέουμε την πείνα με τη δίψα, συνεχίζει.

Ο,τι κι αν τσιμπολογήσετε, πάντως, μην ξεχάσετε να πιείτε ένα ποτήρι γάλα λίγων λιπαρών, ένα τσάι χωρίς καφεΐνη ή, καλύτερα ακόμα, σκέτο νερό λίγο πριν κοιμηθείτε, ώστε να είστε καλά ενυδατωμένοι, συνιστά ο δρ Μπάρι Πόπιν, καθηγητής Διατροφής στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας.
~~~~~~~~~~~~~~~~
πηγή του άρθρου:ygeia.tanea.gr
~~~~~~~~~~~~~~~
thalia:botanologia.blogspot.gr