Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Σάββατο, 3 Φεβρουαρίου 2018

γιατί και πως το Alzheimer και η αγγειακή άνοια σβήνουν τη μνήμη

Η αγγειακή άνοια αποτελεί τη δεύτερη σε συχνότητα μορφή άνοιας, με τους ειδικούς να σημειώνουν ότι η πρόληψη είναι «σύμμαχος» για τους ηλικιωμένους.

Ποια είναι τα συμπτώματα και πώς αντιμετωπίζεται.
Διαβήτης, χοληστερόλη και αρτηριακή πίεση αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου
Το Αλτσχάιμερ είναι ο πιο συχνός τύπος άνοιας, δεν πρόκειται ωστόσο για τον μοναδικό «εχθρό» της μνήμης.
Η αγγειακή άνοια αποτελεί τη δεύτερη σε συχνότητα μορφή άνοιας, με τους ειδικούς να σημειώνουν ότι η πρόληψη είναι «σύμμαχος» για τους ηλικιωμένους.
Ειδικότερα, η αγγειακή άνοια προκαλείται από την ανεπαρκή παροχή αίματος σε περιοχές του εγκεφάλου.
Πιο συγκεκριμένα, οφείλεται σε βλάβες που προκύπτουν στον εγκέφαλο εξαιτίας μεταβολών στην παροχή αίματος και οξυγόνου διά μέσου των αγγείων.
Είναι δηλαδή αποτέλεσμα αγγειακών εγκεφαλικών επεισοδίων, μεγάλων ή μικρών.
Μοιραία, οι ασθενείς εμφανίζουν συμπτώματα - λιγότερο ή περισσότερο ανησυχητικά - όπως είναι η σύγχυση, η μπερδεμένη ομιλία αλλά και προβλήματα στη σκέψη ή στη μνήμη.
«Στο 15% με 20% των ανθρώπων που εμφανίζουν άνοια είναι αγγειακή» σημειώνει ο Dr Anand Viswanathan, καθηγητής Νευρολογίας στο Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης των ΗΠΑ, που αποτελεί το μεγαλύτερο νοσοκομείο διδασκαλίας της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ.
Και συνεχίζει: «Ομως συχνά η εγκεφαλική βλάβη είναι τόσο μικρή και τα συμπτώματα τόσο διακριτικά, που οι ασθενείς δεν αντιλαμβάνονται τη νοητική "έκπτωση" που προκαλείται».
Το αποτέλεσμα είναι η αγγειακή άνοια να παραβλέπεται, καθώς τα προβλήματα στη μνήμη αποδίδονται, σε αρκετές περιπτώσεις, στην προχωρημένη ηλικία.
Για παράδειγμα, το να ξεχνά ένας ηλικιωμένος το όνομα ενός γνωστού του ή πρόσφατες πληροφορίες συχνά χαρακτηρίζεται ως «φυσιολογικό» σημάδι γήρανσης.
Επιπλέον, η απώλεια μνήμης δεν αποτελεί τον κανόνα, όπως στην περίπτωση του Αλτσχάιμερ, με αποτέλεσμα τα συμπτώματα να προκαλούν επιπλέον σύγχυση σε ό,τι αφορά τον εντοπισμό του προβλήματος.
Αντίθετα, ορισμένα σημάδια αγγειακής άνοιας μπορεί να είναι πιο εμφανή από άλλα ανάλογα με την περιοχή και την έκταση της εγκεφαλικής βλάβης.
Για παράδειγμα, μπορεί να εντοπίζεται δυσκολία στον υπολογισμό αριθμών, ενώ οι ικανότητες σκέψης και προγραμματισμού να παραμένουν αναλλοίωτες.
Όμως, καθώς η ασθένεια εξελίσσεται, οι ασθενείς μπορεί να υποστούν αλλοίωση της προσωπικότητάς τους, δυσκολία στο περπάτημα και ακράτεια.

Οι παράγοντες κινδύνου
Η υψηλή αρτηριακή πίεση, τα «τσιμπημένα» επίπεδα χοληστερόλης, ο διαβήτης και οι καρδιαγγειακές παθήσεις αποτελούν παράγοντες που αυξάνουν τον κίνδυνο εκδήλωσης αγγειακής άνοιας.
Επιπλέον, το έξτρα βάρος και το κάπνισμα βρίσκονται ψηλά στη λίστα των κακών συνηθειών που επιβαρύνουν τον εγκέφαλο.
Η εκδήλωση της νόσου μπορεί να είναι αρχικά ήπια ή απότομη (έπειτα από ένα αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο) και τα συμπτώματα να επιδεινώνονται κλιμακωτά έπειτα από κάθε νέο επεισόδιο.
Σε κάθε περίπτωση, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι, εφόσον σημειωθεί βλάβη, τα περιθώρια θεραπείας είναι περιορισμένα.
Τα φάρμακα που λαμβάνουν οι ασθενείς με Αλτσχάιμερ φαίνεται να βοηθούν, εντούτοις στην καλύτερη περίπτωση προσφέρουν προσωρινή και μέτρια προστασία των δεξιοτήτων σκέψης και μνήμης.
Υπό τα δεδομένα αυτά, οι επιστήμονες υπογραμμίζουν ότι η πρόληψη αποτελεί το «κλειδί».
«Ο,τι κάνει καλό στην καρδιά φαίνεται να κάνει καλό και στον εγκέφαλο» σημειώνει ο Dr Viswanathan.
Ο ίδιος δε προσθέτει ότι «δεδομένου ότι οι παράγοντες κινδύνου της αγγειακής άνοιας είναι ίδιοι με αυτούς που συνδέονται με τα καρδιαγγειακά νοσήματα, η υιοθέτηση ενός τρόπου ζωής που προστατεύει την καρδιά - όπως είναι για παράδειγμα η απώλεια βάρους και η διακοπή του καπνίσματος - προσφέρει τη μεγαλύτερη δυνατή προστασία».
Εν τω μεταξύ, έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2016 στην «Επιθεώρηση Γεροντολογίας: Βιολογικές και Ιατρικές Επιστήμες» έδειξε ότι η σωματική άσκηση στους ηλικιωμένους (άνω των 60 ετών) επηρεάζει σημαντικά το μέγεθος του ιππόκαμπου, της περιοχής δηλαδή του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη βραχυπρόθεσμη μνήμη.
Σε ό,τι αφορά το αλκοόλ, οι ειδικοί επιμένουν ότι η κατανάλωσή του πρέπει να γίνεται με μέτρο.
Και αυτό διότι μπορεί ένα ποτήρι κόκκινο κρασί να ωφελεί την καρδιά, εντούτοις οι ανεξέλεγκτες ποσότητες μπορεί να προκαλέσουν κολπική μαρμαρυγή.
Ο ακανόνιστος χτύπος της καρδιάς αυξάνει κατά πέντε φορές τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, σύμφωνα με την Αμερικανική Εταιρεία Εγκεφαλικών (ASA).
πηγή του άρθρου:tanea.gr

thalia-botanologia.blogspot.gr

πως το γιαούρτι δυναμώνει τα οστά μας

Οι συνταξιούχοι που τρώνε καθημερινά ένα γιαούρτι μπορεί να μειώνουν σημαντικά τις πιθανότητες να παρουσιάσουν οστεοπόρωση, αναφέρουν επιστήμονες από την Ιρλανδία.

Σε μελέτη που πραγματοποίησαν σε 4.310 συμπατριώτες τους ηλικίας άνω των 60 ετών, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως ένα γιαούρτι την ημέρα σχετίζεται με μείωση κατά 39% του κινδύνου οστεοπόρωσης στις γυναίκες και κατά 52% στους άνδρες.

Μάλιστα, οι ερευνητές λένε πως όσο περισσότερο γιαούρτι τρώει ένας ηλικιωμένος τόσο περισσότερο ωφελεί την οστική υγεία του, διότι αυξάνει την οστική πυκνότητά του.

Στην πραγματικότητα, μετρήσεις στο ισχίο και στην κεφαλή του μηριαίου έδειξαν πως οι εθελοντές που έτρωγαν καθημερινά γιαούρτι είχαν 3% έως 4% υψηλότερη οστική πυκνότητα, απ’ ό,τι όσοι δεν έτρωγαν γιαούρτι.

Τα νέα ευρήματα δημοσιεύονται στην επιθεώρηση «Osteoporosis International».

Οπως γράφουν οι επιστήμονες από το κολέγιο Trinity, στο Δουβλίνο, στο πλαίσιο της μελέτης τους ζήτησαν από τους εθελοντές να συμπληρώσουν αναλυτικά ερωτηματολόγια διατροφής και να υποβληθούν σε μετρήσεις οστικής πυκνότητας, ακτινογραφίες και μαγνητική τομογραφία.
Επιπλέον, υποβλήθηκαν σε διάφορες μετρήσεις της φυσικής κατάστασής τους.

Αφού οι ερευνητές έλαβαν υπόψη την ηλικία, το κάπνισμα, την κατανάλωση αλκοόλ και άλλες παραμέτρους που επηρεάζουν την φυσική κατάσταση, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως η καθημερινή κατανάλωση γιαουρτιού σχετίζεται και με βελτιωμένη φυσική κατάσταση στις γυναίκες (οι σχετικές μετρήσεις τους ήταν κατά 6,7% καλύτερες απ’ ό,τι στις εθελόντριες που δεν έτρωγαν γιαούρτι).

«Το γιαούρτι είναι καλή πηγή μικροθρεπτικών συστατικών, βιταμίνης D, βιταμινών του συμπλέγματος Β, ασβεστίου, πρωτεϊνών και προβιοτικών και πιστεύουμε ότι ο συνδυασμός όλων αυτών είναι που παρέχει τα οφέλη που παρατηρήσαμε», δήλωσε στην εφημερίδα «New York Times» ο επικεφαλής ερευνητής δρ Ιμον Τζ. Λερντ.
«Επειδή, όμως, πολλά γιαούρτια περιέχουν ζάχαρη, πρέπει να είναι κανείς προσεκτικός ως προς το ποια και πόσα γιαούρτια θα καταναλώσει για να προστατεύσει την υγεία των οστών του».

Ο δρ Λερντ επισήμανε επίσης ότι η παρούσα μελέτη υπέδειξε απλώς μία συσχέτιση, επομένως τα ευρήματά της πρέπει να επαληθευθούν κι από άλλες για να θεωρηθούν οριστικά.
Εως τότε, όμως, δεν θα έβλαπτε να βάλετε το γιαούρτι στη ζωή σας, εκτός κι αν έχετε αντένδειξη σε αυτό
πηγή του άρθρου:ygeia.tanea.gr
photo:pixabay.com
thalia-botanologia.blogspot.gr