Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Σάββατο, 25 Μαρτίου 2017

25η Μαρτίου: Ποιο λάδι είναι πιο υγιεινό για το τηγάνισμα του μπακαλιάρου;

Η επιλογή του σωστού λαδιού για το τηγάνισμα μας απασχολεί πολλές φορές για αυτό
ας δούμε τι λέει μια  τελευταία έρευνα.
Η επιλογή του σωστού λαδιού για να μαγειρέψουμε και να τηγανίσουμε είναι μια περίπλοκη δουλειά γράφει ο Michael Mosley,για αυτό μας παραθέτει 
τα αποτελέσματα βρετανικής μελέτης,η οποία ανέτρεψε πολλά από αυτά που πιστεύονταν ως τώρα για τα λάδια και τα βούτυρα στο τηγάνισμα.
Στο Leicester οι κάτοικοι συμμετείχαν εθελοντικά σε πείραμα του τοπικού τους Πανεπιστημίου αναφορικά με το τηγάνισμα τροφών σε διαφόρων ειδών λίπη, δηλαδή σε διάφορα λάδια και βούτυρα.
Έτσι, έγιναν πειράματα για το τηγάνισμα με
ηλιέλαιο,
σπορέλαιο,
αραβοσιτέλαιο,
λάδι από ελαιοκράμβη,
ελαιόλαδο (παρθένο και μη) και
λίπος χήνας.
Οι συμμετέχοντες, αφόρου τηγάνιζαν στα σπίτια τους για κάποιες μέρες με ένα συγκεκριμένο τύπο λίπους, έστειλαν αυτό που έμεινε στο τηγάνι στα εργαστήρια του Leicester School of Pharmacy στο De Montfort University of Leicester, όπου ο καθηγητής Martin Grootveld και η ομάδα του ανέλυσαν τις διαφοροποιήσεις που είχε υποστεί κάθε λίπος από τις υψηλές θερμοκρασίες στο τηγάνισμα.
Και τα αποτελέσματα έδειξαν κάτι που δεν το περίμεναν!
Το τηγάνισμα και το μαγείρεμα σε υψηλή θερμοκρασία, π.χ 180C,άλλαξαν τις μοριακές δομές των λιπών και των ελαίων!
Σχηματίσουν οι λεγόμενες αλδεΰδες,που η
κατανάλωσή τους ή η εισπνοή τους ακόμη και σε μικρές ποσότητες, έχει συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και καρκίνου.
Τι έμαθε λοιπόν η ερευνητική ομάδα;

"Βρήκαμε", λένε, "ότι τα λάδια που ήταν πλούσια σε πολυακόρεστα λιπαρά - το αραβοσιτέλαιο και το ηλιέλαιο - δημιούργησαν πολύ υψηλά επίπεδα αλδεϋδών".

Και αυτό τους δημιούργησε έκπληξη διότι,όπως δήλωσαν, πάντα πίστευαν ότι το ηλιέλαιο ήταν "υγιές".
Σε αντίθεση το ελαιόλαδο, πέρασε τις εξετάσεις με άριστα!
 Το ελαιόλαδο, παρθένο ή μη, αποδείχθηκε ότι καλύτερο και προκάλεσε την συμβουλή του καθηγητή να προτιμούμε να μαγειρεύουμε με αυτό αλλά και όταν το έχουμε στο σπίτι ωμό να το προστατεύουμε από τις υψηλές θερμοκρασίες.

Έτσι Ο Prof Grootveld συνιστά γενικά το ελαιόλαδο για το τηγάνισμα ή το μαγείρεμα. "Πρώτον, επειδή παράγονται πάρα πολύ ελάχιστες τοξικές ενώσεις και, δεύτερον, οι ενώσεις που σχηματίζονται είναι στην πραγματικότητα λιγότερο απειλητικές για το ανθρώπινο σώμα".
Όσο για το βούτυρο και το λίπος χήνας, εξέπληξαν τους πάντες, αφού αποδείχθηκαν αρκετά υγιεινά, ερχόμενα δεύτερα μετά το ελαιόλαδο!
Κείμενα-παρουσίαση:thalia-botanologia.blogspot.gr

πηγή πληροφόρησης:
bbc.com/news