Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Τρίτη, 18 Απριλίου 2017

η σωστή αναπνοή είνα άραγε κάτι που μαθαίνεται;

Μπορεί ο δρόμος προς την υγεία και την ευτυχία να είναι τόσο εύκολος όσο η ίδια μας η αναπνοή;

Την επαναλαμβάνουμε χιλιάδες φορές την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες τον χρόνο.
Η ίδια μας η ζωή βασίζεται σε αυτήν και όμως οι περισσότεροι από εμάς δεν καταφέρνουμε να την κάνουμε σωστά.
Ο λόγος για την αναπνοή μας, την οποία θεωρούμε δεδομένη, αφού γίνεται αυτόματα, χωρίς καν να προσπαθούμε.
Βέβαια, το ότι είναι μια αυτόματη λειτουργία δεν σημαίνει ότι την εκτελούμε και σωστά ή αποτελεσματικά.

Έχοντας, λοιπόν, υπόψη τα παραπάνω, ας δούμε πόσο μας βοηθά η σωστή αναπνοή και με ποιον τρόπο μπορεί να ρυθμίσει και να αναζωογονήσει το σώμα και την ψυχή μας.
Η σωστή αναπνοή είνα άραγε κάτι που μαθαίνεται;

Για την καρδιά 
Όταν είμαστε αγχωμένοι, νιώθουμε τους χτύπους της καδιάς μας να αυξάνονται.
Στην περίπτωση αυτή, η nadisodana (είδος βαθιάς ανάσας) είναι η καλύτερή μας φίλη, καθώς η συγκεκριμένη μέθοδος αναπνοής που εφαρμόζεται στη γιόγκα βοηθά στο να παίρνουμε αρκετό οξυγόνο, συμβάλλοντας στη μείωση της πίεσης μέσα σε μόνο 2 εβδομάδες, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Heart Views».
Ιδανικά προσπαθούμε να εφαρμόζουμε την τεχνική για 40΄.

Για ισχυρό ανοσοποιητικό 
Η βαθιά αναπνοή μπορεί να ενδυναμώσει την άμυνα του οργανισμού μας χάρη σε μια βασική επίδρασή της: τη χαλάρωση.
Μειώνοντας το στρες που δέχεται ο οργανισμός μας, περιορίζουμε την έκκριση κορτιζόλης, της γνωστής ορμόνης του στρες.
Η συγκεκριμένη ορμόνη αποτελεί μέρος του αρχέγονου μηχανισμού «μάχης ή φυγής» και η αύξηση των επιπέδων της έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των καρδιακών παλμών και της παροχής οξυγόνου στον εγκέφαλο.
Ωστόσο, τα υψηλά επίπεδά της για μεγάλο χρονικό διάστημα, όπως συμβαίνει στην εποχή μας, συμβάλλουν στην εξάντλησή μας και μεταξύ άλλων αυξάνουν τη χοληστερίνη και το σάκχαρο.

Για καλύτερο έλεγχο του σακχάρου 
Σε πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο «Journal of alternative and complementary medicine», οι άνθρωποι που εξασκούσαν διαφραγματική αναπνοή για 40΄ μετά την κατανάλωση ενός γεύματος με υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες και υδατάνθρακες, μπόρεσαν μεταξύ άλλων να μειώσουν τα επίπεδα του σακχάρου του αίματος.
Η βαθιά αναπνοή φαίνεται, σύμφωνα με το δημοσίευμα, ότι μπορεί να διεγείρει την παραγωγή ινσουλίνης (ρίχνει τα επίπεδα του σακχάρου του αίματος).

3 bonus 
Για το οξειδωτικό στρες Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε το τμήμα Πειραματικής Ιατρικής και Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου του Camerino στην Ιταλία, η διαφραγματική αναπνοή φαίνεται να μειώνει το οξειδωτικό στρες που προκαλείται από την άσκηση.
Για το δέρμα Η σωστή αναπνοή βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος, αυξάνοντας την παροχή οξυγόνου και θρεπτικών συστατικών σε όλα μας τα κύτταρα. Έτσι, φτάνουν και στο δέρμα μας, το οποίο γίνεται πιο λαμπερό.
Για τον πόνο Έρευνα από το St. Joseph’s Hospital and Medical Center έδειξε ότι η ελεγχόμενη αναπνοή σε αργό ρυθμό μπορεί να μειώσει σημαντικά το αίσθημα πόνου.
Ασθενείς που έπασχαν από χρόνιο πόνο, συγκεκριμένα ινομυαλγία, ανέφεραν ότι πονούσαν λιγότερο όταν ανέπνεαν αργά, εκτός και αν βίωναν έντονα αρνητικά συναισθήματα.

Για βελτίωση της συγκέντρωσης 
Η βαθιά αναπνοή μπορεί να βελτιώσει τη συγκέντρωσή μας.
Αυτό υποστηρίζει έρευνα του 2011, που έδειξε ότι 20΄ σωστής αναπνοής αρκούν για να αυξήσουμε τη ροή του οξυγονωμένου αίματος στον εγκέφαλο, ενισχύοντας τη δραστηριότητα στον προμετωπιαίο λοβό, στην περιοχή δηλαδή που σχετίζεται με τη συγκέντρωση.
Επιπλέον, με τη μέθοδο αυτή αυξάνεται η έκκριση σεροτονίνης (της ορμόνης της χαράς), που φαίνεται να περιορίζει τα συμπτώματα της κατάθλιψης.

Για το στοµάχι 
Τα άτομα με ήπια προβλήματα καούρας μπορεί να ανακουφιστούν κάνοντας ασκήσεις διαφραγματικής αναπνοής, σύμφωνα με μικρή κλινική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο «American Journal of Gastroenterology».
Οι ερευνητές, αφού παρακολούθησαν 19 ενηλίκους με ήπια γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, διαπίστωσαν ότι οι ασκήσεις αναπνοής φάνηκε να τους βοηθούν, μειώνοντας την ένταση του προβλήματος και κατά συνέπεια περιορίζοντας την ανάγκη για λήψη φαρμάκων.

Μπορούμε και μόνοι μας 
Τεχνική 1
Βάζουμε το ένα χέρι στην κοιλιά και το άλλο στο στήθος.
Εισπνέουμε από τη μύτη (μετρώντας μέχρι το 4) και νιώθουμε την κοιλιά μας να φουσκώνει. Προσπαθούμε να κρατήσουμε τον αέρα στο στομάχι για 4 χρόνους και εκπνέουμε (μετρώντας πάλι μέχρι το 4).
Κάνουμε 5-10 επαναλήψεις, 3 φορές την ημέρα, ξαπλωμένοι, καθιστοί ή όρθιοι. Για να αποφύγουμε την ελαφριά ζάλη που προκαλεί η υπεροξυγόνωση του εγκεφάλου, πρέπει κατά την εκπνοή να βγάζουμε όλο τον αέρα.
Τεχνική 2
Καθόμαστε αναπαυτικά σε ένα μέρος ήσυχο και με απαλό φωτισμό.
Κλείνουμε τα μάτια μας και ηρεμούμε.
Εισπνέουμε από τη μύτη για 6-8΄΄, εστιάζοντας την προσοχή μας στην αναπνοή μας και στο να παίρνουμε βαθιές ανάσες χρησιμοποιώντας το κάτω μέρος της κοιλιάς.
Εκπνέουμε από τη μύτη για 9-12΄΄
Οι κοιλιακοί μύες κατά την εκπνοή πρέπει να συσπώνται.
Στόχος μας είναι οι 3-4 αναπνοές το λεπτό, φτάνοντας σταδιακά τα 20΄
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ευχαριστούμε για τη συνεργασία τον κ. Γιώργο Βαρουχάκη,πνευμονολόγο,και την κ.Μαράγια Καρακώστα.καθηγήτρια γιόγκα
vita.gr
vita.gr

Τέλος Εποχής για τη Χοληστερίνη

Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Universita' degli Studi di Napoli, Federico II
Ειδικός στα Χρόνια Νοσήματα και τον Μεταβολισμό /
American College for the Advancement in Medicine
Κάθε πέντε χρόνια η επιτροπή σύστασης διατροφικών κατευθυντήριων οδηγιών των ΗΠΑ (Dietary Guidelines Advisory Committee) συντάσσει μια αναφορά που επηρεάζει σε ευρεία κλίμακα την παγκόσμια κοινότητα σε θέματα διατροφής και υγείας.
Οι συγκεκριμένες συστάσεις επηρεάζουν άμεσα τις αναφορές στον τύπο για τη διατροφή, τους ισχυρισμούς υγείας των εταιρειών παρασκευής τροφίμων, τις συστάσεις και οδηγίες που δίνουν γιατροί και διαιτολόγοι, τη διατροφή στα σχολεία μέχρι και τον τρόπο διαφήμισης των τροφίμων.

Διατροφικές Συστάσεις 2015 και Χοληστερίνη

Οι κατευθυντήριες οδηγίες του 2015 διαμορφώνουν αυτή τη φορά μια πολύ σημαντική αλλαγή θέσης σε σχέση με τις προηγούμενες, που αφορά στη χοληστερίνη και αναφέρουν τα εξής:
Χοληστερόλη: Παλαιότερα, οι Διαιτητικές Οδηγίες συνιστούσαν τον περιορισμό πρόσληψης χοληστερόλης σε λιγότερο από 300 mg/ημέρα.
Το 2015 η επιτροπή διατροφικών συστάσεων (DGAC) δεν θα συνεχίσει την εν λόγω σύσταση επειδή τα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν ότι δεν υπάρχει κάποια σχέση ανάμεσα στην κατανάλωση χοληστερόλης μέσα από τη διατροφή και των επιπέδων της χοληστερόλης στο αίμα.
Σε συμφωνία και με τα συμπεράσματα της αναφοράς της Αμερικάνικης Καρδιολογικής Εταιρείας (AHA / ACC report) η χοληστερόλη είναι μια θρεπτική ουσία της οποία η αυξημένη κατανάλωση δεν καθιστά πρόβλημα.”
Συμβουλευτική Επιτροπή Διατροφικών Συστάσεων (DGAC)
Αναφορά 2015, κεφάλαιο 1, σελ. 17
Σε απλά Ελληνικά αναφέρεται ότι η κατανάλωση χοληστερίνης δεν είναι πρόβλημα για την υγεία και δεν επηρεάζει τα επίπεδα χοληστερίνης στο αίμα.

Πρόκειται για μια επαναστατική στροφή σε σχέση με τις συστάσεις των προηγούμενων 50 χρόνων που επηρέασαν και άλλαξαν πλήρως τις διατροφικές μας συνήθειες.

Με αυτή την αναφορά και σε συνδυασμό με τις νέες κατευθυντήριες οδηγίες της Αμερικάνικης Καρδιολογικής Εταιρείας που αποδεσμεύει τη χρήση φαρμακευτικής αγωγής από τα επίπεδα χοληστερίνης, έπεσε και το τελευταίο προπύργιο διατροφικών και φαρμακευτικών συστάσεων σχετικά με τη χοληστερίνη.

Χοληστερίνη, ο καλός της υπόθεσης

Όπως αναφέρω και στο βιβλίο μου “Πως Να Ζήσετε 150 Χρόνια με Υγεία” η χοληστερίνη παράγεται κατά το 85% από το ίδιο μας τον οργανισμό και είναι ένα βασικό συστατικό για την ύπαρξη της ίδιας της ζωής.
Η πρόσληψη της μέσα από την τροφή αφορά μόνο στο 15% της χοληστερίνης που υπάρχει στον ανθρώπινο οργανισμό και δεν επηρεάζει τα επίπεδα στο αίμα.

Λόγω της συμμετοχής της χοληστερίνης σε πολυάριθμες λειτουργίες του οργανισμού, τα επίπεδα της στο αίμα ανεβαίνουν όχι γιατί προσλαμβάνουμε παραπάνω από την τροφή αλλά γιατί είναι απαραίτητη στην επιδιόρθωση βλαβών σε ιστούς και κύτταρα.
Το σώμα μας αυξάνει την ενδογενή παραγωγή χοληστερίνης για να βοηθήσει τους μηχανισμούς επιδιόρθωσης.  

Ο καθένας από εμάς έχει διαφορετικά, γενετικά καθορισμένα, επίπεδα χοληστερίνης. Δεν υπάρχουν επιστημονικά στοιχεία που να μας επιτρέπουν να καθορίσουμε “φυσιολογικά” επίπεδα. Φυσιολογικές τιμές χοληστερίνης μπορούν να κυμαίνονται μεταξύ 150-320 mg/dl.

Αν όμως ένα άτομο έχει τιμές που συνήθως κυμαίνονται για παράδειγμα κοντά στα 220 ml/dl και αυτές ανέβουν κάποια στιγμή σε υψηλότερα επίπεδα, τότε αυτό σημαίνει ότι κάπου το σώμα χρειάζεται περισσότερη χοληστερίνη ώστε να διορθώσει μια βλάβη.
Η χοληστερίνη δεν είναι το πρόβλημα αλλά μέρος της διαδικασίας επίλυσης.
Η ιδανική λύση θα ήταν να εντοπίσουμε την χρόνια φλεγμονή και να επέμβουμε βοηθώντας τον οργανισμό να ολοκληρώσει την διαδικασία.

Δυστυχώς αυτό το κυνήγι της χοληστερίνης οδήγησε ένα πολύ μεγάλο μέρος του πληθυσμού στην αποφυγή τροφών με μεγάλη θρεπτική αξία όπως τα αυγά, το κρέας ελευθέρας βοσκής, τα θαλασσινά ή το βιολογικό βούτυρο με παράλληλη αύξηση στην κατανάλωση ζάχαρης και επεξεργασμένων τροφίμων που οδήγησαν στην επιδημία παχυσαρκίας, διαβήτη, καρδιοπαθειών, καρκίνου και αυτοάνοσων που βιώνουμε σήμερα.

Θα χρειαστεί κάποιος χρόνος μέχρι το ψευδές δεδομένο που αφορά τη συσχέτιση των υψηλών επιπέδων χοληστερίνης με την υγεία μας να πάψει να επηρεάζει τις επιλογές τόσο  του κοινού όσο και των γιατρών.
Ευελπιστώ ότι σήμερα που βιώνουμε την επανάσταση της πληροφορίας αυτή η αλλαγή θα γίνει πολύ πιο σύντομα απ’ ό,τι συνέβαινε στο παρελθόν.
Στην Υγειά Σας!
www.drtsoukalas.com