Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Δευτέρα, 22 Μαΐου 2017

Πώς να μην μυρίζει το κουνουπίδι

Προτιμείστε τα άσπρα, σφιχτά κουνουπίδια και βράστε τα αποφεύγοντας τις βαριές οσμές
Βρασμένο σε αλατισμένο νερό για τόσο όσο να μαλακώσει χωρίς να διαλυθεί, γίνεται ωραία σαλάτα με την προσθήκη καλού ελαιολάδου και χυμό λεμονιού. Εχει όμως ένα μειονέκτημα: μυρίζει άσχημα όσο βράζει.
Για να μειώσετε αυτή την οσμή μπορείτε να το μαγειρέψετε στον ατμό (θα χρειαστείτε 5-7 λεπτά αν το χωρίσετε σε μικρά μπουκετάκια).
Αν επιμένετε στο βράσιμο στην κατσαρόλα μπορείτε να προσθέσετε στο νερό 1-2 φύλλα δάφνης, ή μισό λεμόνι με τη φλούδα ή μερικές κουταλιές χυμό λεμονιού ή μερικά κομμάτια μπαγιάτικου ψωμιού ή κλωνάρι σέλινο ή ένα κρεμμύδι.
Εάν θέλετε το κουνουπίδι να παραμείνει λευκό προσθέστε στο νερό που βράζει 1-2 κ.σ. ξίδι.
Φροντίστε να επιλέξετε ένα κουνουπίδι σφιχτό και λευκό και κρατείστε το -χωρίς να το πλύνετε- στο ψυγείο για 8-10 ημέρες.
Αν πριν το μαγειρέψετε ανακαλύψετε μερικά μαύρα στίγματα στην επιφάνειά του αφαιρέστε τα με ένα μαχαίρι.
Το κουνουπίδι τρώγεται και ωμό.
Πλύντε το καλά, αφαιρέστε τα φύλλα, χωρίστε το σε μικρά μπουκετάκια και σερβίρετέ το με ένα ντιπ της αρεσκείας σας (πχ με στραγγιστό γιαούρτι-μαγιονέζα και κίμινο).
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
πηγή πληροφόρησης:
~~~~~~~~~~~~~~~~

Τα κόκκινα φρούτα και το κόκκινο κρασί αυξάνουν το προσδόκιμο ζωής

Τρόφιμα όπως σταφύλι, ρόδι, βατόμουρα, φράουλες, σμέουρα κ.λπ. περιέχουν ρεσβερατρόλη η οποία, σύμφωνα με τους επιστήμονες, είναι ωφέλιμη καθώς προσφέρει μειωμένη σε θερμίδες διατροφή από 30%-40%, και όπως έδειξε η μελέτη με τη μείωση αυτή κερδίζουμε σε μακροζωία. 

Μελέτες που έχουν εστιάσει τα τελευταία έτη στην ουσία ρεσβερατρόλη, η οποία εμπεριέχεται σε κόκκινα φρούτα, όπως ρόδια, μούρα, φράουλες, σμέουρα, σταφύλια και μήλα έχουν καταδείξει ότι η ουσία αυτή επιδρά θετικά στον οργανισμό μας και ενισχύει το γονίδιο που αυξάνει την οξείδωση των διαιτητικών λιπών, καταπολεμώντας έτσι την παχυσαρκία.
Μια νεότερη μελέτη, η οποία έγινε από μια ομάδα επιστημόνων από τις ΗΠΑ, την Ελβετία και τη Γαλλία έδειξε ότι η ουσία αυτή βοηθά σε μεγάλο βαθμό τη λειτουργία της καρδιάς μας, ενώ καθυστερεί και τη γήρανση του οργανισμού μας.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η ρεσβερατρόλη είναι ωφέλιμη καθώς προσφέρει μειωμένη σε θερμίδες διατροφή από 30%-40%, και όπως έδειξε η μελέτη, με τη μείωση αυτή κερδίζουμε σε μακροζωία.
Για την ακρίβεια οι επιστήμονες πιστεύουν ότι η λήψη μειωμένων θερμίδων στη διατροφή μας αυξάνει τη διάρκεια ζωής μας.
Και όπως ανέφεραν, μικρές δόσεις ρεσβερατρόλης καθημερινά έχουν την ίδια θετική ανταπόκριση από τον οργανισμό μας όπως, η χαμηλοθερμιδική δίαιτα.
Αυτό σημαίνει ότι εμπλουτίζοντας τη διατροφή μας με τρόφιμα όπως σταφύλι, ρόδι, βατόμουρα, φράουλες, σμέουρα κ.λπ. που περιέχουν ρεσβερατρόλη, καθώς επίσης με τη μέτρια κατανάλωση κρασιού, δηλαδή 1- 2 ποτήρια ημερησίως, επωφελούμαστε από τις ευεργετικές δράσεις της ουσίας αυτής.

Η ρεσβερατρόλη καίει τα λίπη και βοηθά στην καρδιακή λειτουργία και του εγκεφάλου.
Και όπως λένε οι ειδικοί, αν τα όργανα αυτά, δηλαδή, εγκέφαλος, καρδιά και μύες λειτουργούν σωστά τόσο η δραστηριοποίηση, όσο και η έκφραση κάποιων γονιδίων μας αλλάζει.
Η δράση της ρεσβερατρόλης φαίνεται ότι επηρεάζει θετικά τα μιτοχόνδρια των κυττάρων που υπάρχουν σε όλα τα όργανα του σώματος και είναι οι μικρές μονάδες παραγωγής ενέργειας που βρίσκονται στο κυτταρόπλασμα των κυττάρων.
Τα μιτοχόνδρια είναι ευάλωτα στις οξειδωτικές βλάβες του μεταβολισμού που συσσωρεύονται όσο αυξάνεται η ηλικία.
Η αντιοξειδωτική δράση της ρεσβερατρόλης προστατεύει συνολικά την υγεία των μιτοχονδρίων που βρίσκονται σε καρδιά, εγκέφαλο, μύες κ.λπ. και κατά προέκταση αυξάνει το προσδόκιμο ζωής μας.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
πηγή πληροφόρησης:
~~~~~~~~~~~~~~~~~

Μειώνοντας τις θερμίδες στη διατροφή μας παραμένουμε νέοι

Ο περιορισμός των θερμίδων στη διατροφή μας μπορεί, σύμφωνα με τους επιστήμονες, να μας βοηθήσει να καταπολεμήσουμε τους μηχανισμούς πρωτογενούς και δευτερογενούς γήρανσης.
Οι επιστήμονες από το Washington University του St Louis των ΗΠΑ μελέτησαν την αντίδραση των ανθρώπων σε μια μακροχρόνια διατροφή με περιορισμένες θερμίδες καθημερινά, δηλαδή, 1.800 θερμίδες ημερησίως, και παρατήρησαν ότι είναι σε θέση να επιβραδύνει τον ρυθμό με τον οποίο γερνάει το ανθρώπινο σώμα.

Οι επιστήμονες παρακολούθησαν τρεις διαφορετικές ομάδες που έκαναν πρόσληψη διαφορετικών ποσοτήτων σε θερμίδες.
Η μία ομάδα αποτελείτο από τα 28 μέλη ενός Συνδέσμου Διατροφής με Περιορισμό Θερμίδων (Calorie Restriction Society).
Τα άτομα αυτά για περίπου 6 χρόνια κατανάλωναν περίπου 1.800 θερμίδες καθημερινά, αλλά λάμβαναν 100% των ποσοτήτων σε πρωτεΐνες και άλλα θρεπτικά στοιχεία, που απαιτούνται καθημερινά για τον ανθρώπινο οργανισμό.

Η δεύτερη ομάδα ήταν 28 φοιτητές οι οποίοι έκαναν καθιστική ζωή και κανονική διατροφή δυτικού τύπου, καταναλώνοντας τουλάχιστον 2.700 θερμίδες ημερησίως.
Η τρίτη ομάδα είχε μια διατροφή με 2.700 θερμίδες ημερησίως, αλλά έκανε ταυτόχρονα μια έντονη σωματική άσκηση.
Όπως ανέφεραν οι επιστήμονες, το γεγονός ότι η μείωση πρόσληψης θερμίδων στη διατροφή μας αυξάνει το προσδόκιμο ζωής είχε παρατηρηθεί και σε παλαιότερες μελέτες τρωκτικών και πιθήκων σε μια ειδική διατροφή.

Οι πίθηκοι ήταν στην ομάδα πρόσληψης μειωμένων θερμίδων σε καθημερινή βάση, ενώ τα τρωκτικά στην ομάδα που κατανάλωνε τρόφιμα πλούσια σε θερμίδες.
Οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι αυξανόταν το προσδόκιμο ζωής των πιθήκων αντίθετα με αυτό των τρωκτικών, που μειωνόταν σημαντικά.

Στη νέα αυτή μελέτη που έγινε σε ανθρώπους οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι η μείωση των θερμίδων, όταν συνοδεύεται και από μια ικανοποιητική πρόσληψη πρωτεϊνών και θρεπτικών ουσιών, δηλαδή χωρίς ο οργανισμός να στερείται βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, τότε προκαλεί ο ίδιος ο οργανισμός μείωση της θυρεοειδικής ορμόνης Τ3 στο αίμα.

Επιπροσθέτως, όπως είπαν, αυτή η διατροφή μειώνει έναν ισχυρό παράγοντα που εμπλέκεται στους μηχανισμούς φλεγμονής, την πρωτεΐνη TNF (Tumor Necrosis Factor) και την παραγωγή ελευθέρων ριζών του οξυγόνου, οι οποίες είναι προϊόν του φυσιολογικού μεταβολισμού, αλλά ως γνωστόν, είναι βλαβερές για τα κύτταρα και συμβάλλουν στη γήρανση του οργανισμού καθώς και σε αλλοιώσεις του DNA. 

Από την άλλη, η ορμόνη Τ3 εμπλέκεται στο μεταβολισμό των κυττάρων, στο ισοζύγιο ενέργειας του οργανισμού και στον έλεγχο της θερμοκρασίας του ανθρώπινου σώματος.
Ο συνδυασμός της μείωσης της συγκέντρωσης της ορμόνης Τ3, του παράγοντα φλεγμονής TNF και των ελευθέρων ριζών που προκαλεί ο περιορισμός των θερμίδων διατροφής, πιστεύεται ότι είναι σε θέση να επιβραδύνει τους μηχανισμούς γήρανσης.

Για παράδειγμα, στην ομάδα των εθελοντών με τον περιορισμό θερμίδων υπήρχε μείωση των συγκεντρώσεων της Τ3.
Αυτό, σύμφωνα με του ειδικούς, σημαίνει ότι μόνο ο περιορισμός των θερμίδων έχει τη δυνατότητα να επιβραδύνει τους πρωτογενείς μηχανισμούς γήρανσης.
Ενώ στην ομάδα θερμιδικού περιορισμού δεν παρατηρήθηκε μείωση των ορμονών Τ4 και TSH αλλά μόνο της Τ3.
Αυτό δείχνει ότι ο περιορισμός των θερμίδων δεν προκαλεί υποθυρεοειδισμό.
Όπως ανέφεραν οι ερευνητές, η πρωτογενής γήρανση καθορίζει τη μέγιστη δυνατή διάρκεια της ζωής των ανθρώπων και η δευτερογενής γήρανση από τις ασθένειες που μπορεί να παρουσιάσει ένα άτομο.

Αν πάψουν να υπάρχουν οι παράγοντες αυτοί, τότε τα άτομα φτάνουν στη μέγιστη διάρκεια ζωής τους.
Ωστόσο, σημείωσαν ότι η άσκηση βοηθά σημαντικά προς αυτή την κατεύθυνση.
Μπορεί δηλαδή, ο περιορισμός των θερμίδων να λειτουργεί στους μηχανισμούς πρωτογενούς γήρανσης επιμηκύνοντας έτσι τη μέγιστη δυνατή διάρκεια της ζωής των ανθρώπων, όμως ο συνδυασμός με την τακτική άσκηση φέρνει τα καλύτερα αποτελέσματα ως προς την καταπολέμηση της γήρανσης και την αύξηση του προσδόκιμου ζωής.
~~~~~~~~~~~~~~~~~
πηγή πληροφόρησης:www.naftemporiki.gr
thalia