Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Δευτέρα, 16 Οκτωβρίου 2017

Αυγό: Η υπερτροφή που μας κάνει καλό σε όλη τη ζωή μας

η διατροφική αξία του αυγού μπορεί να συγκριθεί μόνο με αυτή του μητρικού γάλατος

Από τα πρώτα στάδια της ανάπτυξής μας και σε όλη τη διάρκεια της ζωής μας, το αυγό ως διατροφική επιλογή παίζει πολύ σημαντικό ρόλο: πλούσιο σε υψηλής ποιότητας πρωτεΐνη, βιταμίνες και μέταλλα, συμβάλλει στη σωστή ανάπτυξη του εμβρύου, στην πνευματική ανάπτυξη των παιδιών και ενισχύει τη συγκέντρωση στο σχολείο, στη δουλειά και στο παιχνίδι.
Η αναγνώριση αυτού του πολυδιάστατου αλλά και πολύτιμου ρόλου του αυγού στη διατροφή και τη ζωή μας είναι το κεντρικό μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας Αυγού που έχει καθιερωθεί να είναι η δεύτερη Παρασκευή του Οκτωβρίου κάθε χρόνο.

Ο Τζούλιαν Μαντελεϊ, Γενικός Διευθυντής της Παγκόσμιας Οργάνωσης Αυγού (WEO) που καθιέρωσε αυτή την Παγκόσμια Ημέρα από το 1996, αναφέρει για τη σημερινή Ημέρα ότι «τα τελευταία 22 χρόνια έχουμε μεταφέρει με επιτυχία το μήνυμα ότι το αυγό έχει ευεργετικές επιπτώσεις στη ζωή και την υγεία μας. Τόσο στις ανεπτυγμένες όσο και στις αναπτυσσόμενες χώρες, αποτελεί την πιο οικονομική αλλά ταυτόχρονα και την πιο πλούσια φυσική πηγή πρωτεΐνης και αυτό είναι πολύ σημαντικό να το γνωρίζουμε όλοι».

Γνωρίζατε ότι:
  • τα αυγά περιέχουν την υψηλότερης ποιότητας πρωτεΐνη που μπορείτε να αγοράσετε;
  • ο κρόκος του αυγού είναι μία από τις ελάχιστες φυσικές πηγές βιταμίνης D;
  • ένα μεγάλο αυγό περιέχει μόλις 70 θερμίδες και 5 γραμμάρια λίπους;
  • η πρωτεΐνη του αυγού περιέχει το ιδανικό μείγμα αμινοξέων που χρειάζεται ο οργανισμός μας για να φτιάξει ιστό;
  • η διατροφική αξία του αυγού μπορεί να συγκριθεί μόνο με αυτή του μητρικού γάλατος;
Γι’ αυτούς και για πολλούς ακόμα λόγους, το αυγό είναι μια πραγματική υπερτροφή.
tovima.gr
thalia-botanologia.blogspot.gr
botanologia.blogspot.gr

5 λάθη που κάνεις στη διατροφή των παιδιών σου και δεν το γνωρίζεις

 

Αν το παιδί σας τρώει τυρί και γιαούρτι δεν χρειάζεται το γάλα οπότε σταματήστε να το πιέζεται να το πίνει.

Ως μαμά αλλά και διατροφολόγος βλέπω από πρώτο χέρι τα λάθη που κάνουν πολλοί γονείς στη διατροφή των παιδιών τους.
Παρουσιάζω αυτά που βλέπω πιο συχνά:

1. Νομίζουμε ότι τα προϊόντα που απευθύνονται σε παιδιά είναι υγιεινά
Δυστυχώς δεν μπορεί κανείς να εμπιστευτεί τα προϊόντα της αγοράς για τη διατροφή των παιδιών του. Στη πλειοψηφία τους τα προϊόντα που είναι για παιδιά είναι ιδιαίτερα επεξεργασμένα και περιέχουν αρκετή ζάχαρη και πρόσθετα. Αυτό που υποτίθεται τα κάνει παιδικά είναι ότι συχνά τα εμπλουτίζουν με βιταμίνες το οποίο μπορεί να οδηγήσει στη λανθασμένη εντύπωση ότι είναι υγιεινά. Δεν είναι όμως. Μην εμπιστεύεστε τυφλά ένα προϊόν επειδή υπόσχεται ότι θα κάνει καλό στο παιδί. Με μία γρήγορη ματιά στα συστατικά θα το καταλάβετε γρήγορα. Αποφεύγεται τα έτοιμα προϊόντα και προτιμάμε όσο το δυνατόν λιγότερο επεξεργασμένα και όχι αυτά που λένε ότι είναι για παιδιά.

2. Θεωρούμε τα κράκερ και τα πτι μπερ υγιεινά σνακ
Βλέπω πολλούς γονείς να δίνουν αυτά τα απλά σκέτα κράκερ και μπισκότα στα παιδιά τους νομίζοντας ότι είναι καλά αφού δεν είναι ιδιαίτερα γλυκά. Ίσως επειδή είναι κάπως άνοστα πιστεύουμε ότι δεν έχουν πολλά λιπαρά για τα κρακερ, η ζάχαρη για τα πτι μπερ. Στη πραγματικότητα παράγονται από επεξεργασμένο αλεύρι, περιέχουν ελάχιστες φυτικές ίνες και περιέχουν και ζάχαρη, στην ουσία δηλαδή άδειες θερμίδες. Τα καλύτερα σνακ είναι και τα λιγότερα επεξεργασμένα: φρούτα, λίγο τυράκι, παξιμάδι η ψωμί ολικής αλέσεως.

3. Τα λυπόμαστε αν δεν φάνε γλυκό
Αυτή τη σκέψη την έχουν πολλοί γονείς αλλά και γιαγιάδες και παππούδες: “Να μην του δώσω ένα γλυκάκι;”, ρωτάνε. Όχι, ειδικά όταν δεν το έχει ζητήσει καν το παιδί. Δεν είσαι κακός γονιός, το αντίθετο θα έλεγα.Το γλυκό είναι κάτι που πρέπει να δίνεται σε ιδιαίτερες περιπτώσεις. Όπως παλιά που πηγαίναμε στη πλατεία και παίρναμε ένα παγωτό η μία πάστα. Ήταν προνόμιο, όχι ανάγκη. Τα παιδιά μας ήδη καταναλώνουν αρκετή ζάχαρη σε άλλα τρόφιμα, καλό είναι να περιορίζουμε τα γλυκά και να μην τα προσφέρουμε καθημερινά.

4. Επιμένουμε να πίνουν γάλα
Αμέτρητες οι φορές που με έχουν πλησιάσει γονείς και φίλοι να μου πουν ότι ανησυχούν που το παιδί τους δεν πίνει γάλα. Δεν μιλάμε για μωρά, αλλά για παιδιά άνω των 3 ετών. Υπάρχει μία εμμονή με το γάλα, κάτι που δεν υπήρχε παλιότερα, και που άλλωστε δεν είναι μέρος της παραδοσιακής μας διατροφικής κουλτούρας όπου τα γαλακτοκομικά που καταναλώναμε προέρχονταν από το τυρί και το γιαούρτι, στα οποία και έχουμε μεγάλη παράδοση. Αν το παιδί σας τρώει τυρί και γιαούρτι δεν χρειάζεται το γάλα οπότε σταματήστε να το πιέζεται να το πίνει.

5. Παραγγέλνουμε παιδικά φαγητά εξω
Κλασσικά όταν θα πας σε μία ταβέρνα ο σερβιτόρος θα σου πει “να φέρω και μια πατάτες για τα παιδιά;”.  Γιατί πρέπει το παιδί μου να χορτάσει με πατάτες τηγανητές; Σε ταβέρνες τα παιδιά θα φάνε κλασσικά πατάτες και μπιφτέκι η μακαρόνια. Γιατί να στερούμε όμως τις διάφορες γεύσεις αλλά και την θρεπτική αξία άλλων φαγητών όταν βγαίνουμε έξω; Μην υποθέτουμε ότι δεν θα τους αρέσει. Γνωρίζω πολλά παιδιά (και τα δικά μου) που τρώνε χταπόδι, όλων των ειδών σαλάτες και διάφορα άλλα. Το ίδιο βέβαια ισχύει και στα πιο μοντέρνα μαγαζιά όπου προσφέρουν κοτομπουκιές και πάλι μακαρόνια για παιδικά γεύματα.
greekdiet.gr

ο Glenn Gould στο πιάνο του παίζει J.S. Bach

επειδή η νύχτα αγαπάει τη μουσική ας ακούσουμε τον ιδιόρρυθμο πιανίστα και ας αφεθούμε στην γαλήνη της μουσικής...
Glenn Gould-ο διάσημος Καναδός πιανίστας,από τους σημαντικότερους σολίστ του πιάνου, που έγινε γνωστός κυρίως μέσα από τις ηχογραφήσεις του στο στούντιο...
 Concerto No. 1 in D minor, BWV 1052
thalia-