Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Παρασκευή, 28 Ιουλίου 2017

υγιεινά βραδινά γεύματα

Οι σύγχρονοι ρυθμοί επιβάλλουν σε πολλούς ανθρώπους την κατανάλωση του κυρίου γεύματος τους το βράδυ και όχι το μεσημέρι όπως παραδοσιακά συνέβαινε τις προηγούμενες δεκαετίες.
Επίσης, υπάρχει η ανάγκη για πιο υγιεινές επιλογές στο βραδινό γεύμα, στα πλαίσια μιας πιο προσεγμένης διατροφής.

Τρώγοντας το βράδυ…
Τα δύσκολα ωράρια δουλειάς, οι αποστάσεις μέσα σε μία μεγάλη πόλη ή η δουλειά σε βάρδιες κάνει υποχρεωτική την κατανάλωση μεγάλου όγκου τροφής τις βραδινές ώρες, δεδομένου ότι το μεσημέρι είμαστε στο χώρο της εργασίας ή έξω από το σπίτι.
Τα βραδινά γεύματα, αν δε σχεδιαστούν σωστά, μπορεί να μας επιβαρύνουν με πολλές θερμίδες και να εμποδίσουν έτσι το στόχο μας για διατήρηση ή την απώλεια βάρους ή ακόμα και την πρόληψη της εμφάνισης παχυσαρκίας.

Την ίδια στιγμή όμως το να αποφύγουμε το δείπνο μπορεί να είναι χειρότερο ειδικά να την υπόλοιπη ημέρα δεν καταφέρνουμε να καλύψουμε τις θερμιδικές και θρεπτικές μας ανάγκες.
Το σώμα μας άλλωστε αντιδρά διαφορετικά στα τρόφιμα ανάλογα με την ώρα της ημέρας, λόγω της θερμοκρασίας του σώματος, τις βιοχημικές αντιδράσεις, τα επίπεδα ορμονών και τη σωματική δραστηριότητα.
Υπάρχουν όμως λύσεις και προτάσεις έτσι ώστε να καλύψουμε την πείνας μας αργά το βράδυ, χωρίς όμως να επιβαρύνεται το βάρος μας ή η καρδιά μας.

Το μη προσεγμένο και μηχανικό πολλές φορές τσιμπολόγημα μπροστά από την τηλεόραση μετά το δείπνο ή αργά τη νύχτα, διακόπτοντας το βραδινό ύπνο μπορεί να μας οδηγήσει σε ένα αυξημένο βάρος.
Αλλά ένα φυσιολογικό γεύμα που τρώμε αργά το βράδυ, λόγω του χρονοδιαγράμματος της δουλειάς μας είναι απίθανο να οδηγήσει το βάρος μας εκτός ελέγχου.
Θα πάρουμε βάρος, μόνο αν τρώμε περισσότερες θερμίδες από όσες καίμε και για αυτό μπορούμε να ενσωματώσουμε το φαγητό ακόμα και το βράδυ στο καθημερινό πλάνο των γευμάτων μας ώστε να αποφύγουμε την όποια αύξηση του σωματικού μας βάρους.

Μπορούμε λοιπόν να διατηρήσουμε το βάρος μας, αν καταναλώνουμε συνολικά τόσες θερμίδες όσες καίμε καθημερινά.
Έτσι, η κατανάλωση τροφής αργά τη νύχτα δεν θα διαταράξει αυτή την ισορροπία, αλλά για αυτό πρέπει να είμαστε πιο προσεκτικοί.
Αν καταναλώσουμε ένα μεγάλο βραδινό γεύμα ή ένα σνακ τα μεσάνυχτα που ανεβάζει τη θερμιδική πρόσληψη πάνω από τις ανάγκες μας σε θερμίδες για την ημέρα, αυτό είναι πιθανό να επηρεάσει το βάρος μας.
Αλλά αν αυτά κρατούν τις συνολικές θερμίδες μέσα στα όρια που πρέπει να προσλάβουμε τότε δεν θα υπάρχει καμία αρνητική επίπτωση.
Ένα σύνολο 500 επιπλέον θερμίδες που καταναλώνονται από το πρωί μέχρι το βράδυ καθημερινά θα μας οδηγήσει στο να συσσωρεύσουμε μερικά επιπλέον κιλά κατά τη διάρκεια κάποιων εβδομάδων.

Εν τούτοις, το να τρώμε αργά το βράδυ συχνά απαγορεύεται από το πλάνο διατροφής, επειδή δεν είναι συνήθως η στιγμή που θα καταναλώσουμε μόνο μια χούφτα σταφίδες ή μόνο στικς καρότου ή μια σαλάτα λαχανικών.
Αντίθετα, οι επιλογές μας συχνά περιλαμβάνουν επεξεργασμένα σνακ, γλυκά και γρήγορο φαγητό, τροφές δηλαδή ενεργειακά πυκνές, φτωχές σε θρεπτικά συστατικά ή μεγάλες σε όγκο μερίδες που περιέχουν πολλαπλάσιες θερμίδες από τις συνιστώμενες.
Υγιεινές επιλογές αποτελούν τα γεύματα που θα περιλαμβάνουν το 40-45% των ημερήσιων θερμίδων, με παρουσία λαχανικών, άπαχων πρωτεϊνών, καλής ποιότητας λιπαρών και όχι τηγανητών τροφών και περιορισμένων και κατά προτίμηση σύνθετων υδατανθράκων (προϊόντων ολικής κτλ).

Διατροφικά λάθη στο βραδινό είναι:
το μεγάλο σε μέγεθος γεύμα και η κατανάλωση του λίγο πριν την ώρα του ύπνου, η κατανάλωση αλκοόλ και καφεΐνης το βράδυ, η κατανάλωση του μπροστά από την τηλεόραση και η υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Γράφει o

Nα ζεις, ν’ αγαπάς και να μαθαίνεις

…«πιο πολύ με απασχολεί το τώρα.
Ο δάσκαλος μου έλεγε
πως  οι περισσότεροι ζούμε μια αυταπάτη.
Ζούμε στο χτες, ανησυχούμε γι’ αυτό που έγινε χτες.
Δεν μπορείς να κάνεις
τίποτα για το χτες και δεν έχεις ωριμάσει ακόμη, αν εξακολουθείς να κατηγορείς
τους άλλους γι’ αυτό που έγινε χτες.
Άφησε το χτες να φύγει μακριά γιατί, αν
δεν το κάνεις αυτό, θα κρεμαστεί γύρω στο λαιμό σου και θα σε βουλιάξει.
"Οι
γονείς μου μου ‘καναν αυτό ή εκείνο".
Ξέρεις τι σου έκαναν οι γονείς σου; Σου
έδωσαν ό,τι ήξεραν. Ας είναι ευλογημένοι! Μπορεί να μην ήταν τέλειοι.
Το πιο
θλιβερό και ίσως η αιτία της απογοήτευσής σου είναι ότι εσύ τους πίστευες για
τέλειους κι ότι εκείνοι σε άφησαν να το πιστεύεις. Είναι πολύ σοφός ο γονιός
που λέει στο παιδί του: "Κοίταξέ με. Κλαίω. Νιώθω μόνος. Δεν ξέρουμε αν αυτό θα
πετύχει ή όχι, θέλουμε όμως να το κουβεντιάσουμε μαζί σου".

…Πολλές φορές αναρωτιέμαι:
όσο κι αν επαναστατούμε, είμαστε
πραγματικά αυτό που είμαστε ή είμαστε μόνο αυτό που μας λένε ότι είμαστε;
Ξέρουμε σαν δάσκαλος και ψυχολόγος ότι
μαθαίνουμε να είμαστε άνθρωποι – αλλά ποιοι είναι οι δάσκαλοί μας μας;
Κατ’
αρχήν δάσκαλοί μας είναι οι γονείς μας, η οικογένειά μας.
Δεν μπορούμε πια,
εκτός αν είμαστε ακόμη παιδιά, να κατηγορούμε τους γονείς και την οικογένειά
μας, γιατί οι γονείς και οι συγγενείς μας είναι μόνο άνθρωποι σαν όλους τους
άλλους.
Έχουν τα δικά τους προβλήματα, τις δικές τους αδυναμίες.
Μας δίδαξαν
απλά και μόνο αυτά που ήξεραν.
Θα ‘χεις μεγαλώσει πραγματικά τη μέρα που θα
μπορείς να πλησιάσεις τον άντρα που είναι ο πατέρας σου ή τη γυναίκα που είναι
η μητέρα σου και να τους πεις:
"Ξέρεις, σ’ αγαπάω μ’ όλα τα ελαττώματά σου".
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ο Buscaglia Leo υπήρξε επίκουρος καθηγητής της κοινωνικής παιδαγωγικής και ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας. Ιταλικής καταγωγής, αλλά γέννημα και θρέμμα της Καλιφόρνιας. Ήταν γνωστός σε εκατομμύρια ακροατές και θεατές του σε όλη την Αμερική που τον παρακολουθούσαν σε αίθουσες διαλέξεων και τηλεοπτικές εκπομπές. Μέσα από τα μαθήματα διδασκαλίας του ανάπτυξε ένα ειδικό σεμινάριο πάνω στην αγάπη και μέσω αυτής στην αλλαγή της καθημερινής μας συμπεριφοράς. Κατά τη διατύπωσή του "η αγάπη δεν είναι δρόμος, είναι συμμετοχή και μοιρασιά. Το να ζεις με τη φιλοσοφία της αγάπης είναι η μεγαλύτερη πρόκληση της ζωής". Τα πιο γνωστά βιβλία του είναι: "Να ζεις, ν' αγαπάς και να μαθαίνεις", "Λεωφορείο 9 για τον Παράδεισο", "Η αγάπη", "Ο δρόμος του Ταύρου", "Η πτώση του φύλλου που το έλεγαν Φρόυντ". Πέθανε το 1998 στα 74 χρόνια του.
photo:Rafał Olbiński
~~~~~~~~~~~~~
https://botanologia.blogspot.gr/