Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Παρασκευή, 1 Ιουνίου 2018

Κουλούρι, ένα οικονομικό και νόστιμο έδεσμα


Το κουλούρι πάντα ήταν και είναι ένα αγαπημένο έδεσμα ειδικά των παιδιών μας,αλλά και ένα γρήγορο και οικονομικό σνακ για όποιον θα ήθελε να καλμάρει την πείνα του πριν από ένα γεύμα.
Για αυτό ας δούμε πως μπορούμε να ετοιμάσουμε κουλούρια για μας και τα παιδιά μας,νόστιμα και υγιεινά.
Θα χρειαστούμε:
μισό κιλό αλεύρι ολικής αλέσεως
100 γρ. νιφάδες βρώμης
150 με 200 γρ. λάδι
200 γρ. λευκό ξηρό κρασί
το χυμό μισού λεμονιού
μία σκελίδα σκόρδου πολτοποιημένη
μισό κουταλάκι του γλυκού μαγειρική σόδα
δυό κουταλάκια του γλυκού baking powder
και
Συνήθως έχω πάντα πάστα από πιπεριά Φλωρίνης και σε αυτή μου τη συνταγή χρησιμοποιώ
-δύο με τρία κουταλάκια του γλυκού πάστα πιπεριάς,αν δεν έχω πάστα,χρησιμοποιώ
-δύο κουταλάκια του γλυκού γλυκιά πάπρικα
-λίγο αλάτι-περίπου μισό κουταλάκι
-ένα κουταλάκι του γλυκού κουρκούμι
-ελάχιστο τριμμένο θυμάρι
-μισό κουταλάκι μέλι-
Και,
σε ένα μεγάλο μπολ ρίχνουμε το χυμό του λεμονιού και το κρασί,
προσθέτουμε την σόδα και ανακατεύουμε να διαλυθεί.
Συνεχίζουμε με το λάδι,το σκόρδο,την πάστα της πιπεριάς ή την πάπρικα,το κουρκούμι,το αλάτι και το μέλι, και ανακατεύουμε πολύ καλά.
Παράλληλα σε ένα άλλο μπολ αναμιγνύουμε το αλεύρι με την βρώμη,το baking powder και το θυμάρι,τα οποία στη συνέχεια τα προσθέτουμε στο μπολ με τα υπόλοιπα υλικά.
Ζυμώνουμε πολύ καλά.
Η ζύμη μας πρέπει να είναι τόσο σφικτή όσο χρειάζεται για να μπορούμε να την πλάσουμε χωρίς δυσκολία.
Και πλάθουμε τα κουλούρια μας,στο μέγεθος και στο σχήμα που θέλουμε.
Σε ένα ταψί αναλόγου μεγέθους στρώνουμε μιά λαδόκολλα και αραδιάζουμε τα κουλούρια μας.
Τα ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου για 20 περίπου λεπτά ανάλογα με το φούρνο μας.

Τα κουλούρια μας μπορούμε να τα συνδυάσουμε με τυρί,με ελιές,ακόμα και με μέλι.
Οι υψηλής διατροφικής αξίας υδατάνθρακες που περιέχουν μας χαρίζουν ενέργεια και νοστιμιά και είναι ένα εξαίρετο σνακ για όταν πεινάσουμε ανάμεσα στα γεύματα,καθώς μας παρέχουν το αίσθημα του κορεσμού χάρη στις φυτικές ίνες της  βρώμης και του αλευριού.
Επίσης είναι υψηλής διατροφικής αξίας κολατσιό για τα παιδιά μας.

κείμενα,επιμέλεια-thalia:botanologia.blogspot.com

Βότανα για την ινομυαλγία

Ινομυαλγία και βότανα
Ο πρωταρχικός ρόλος της βοτανολογίας στη θεραπεία της ινομυαλγίας είναι η χρήση βοτάνων που:
– χαλαρώνουν από την ένταση
– μειώνουν τον πόνο
– αποτοξινώνουν τον οργανισμό
– προάγουν τον ύπνο
Αυτά τα βότανα είναι:
Willow-Salix sp. Ιτέα η λευκή,η λευκή ιτιά ,ο πρόδρομος της ασπιρίνης ο αποξηραμένος φλοιός της οποίας είναι ένα ισχυρότατο αναλγητικό βότανο.
Ακολουθούμε πάντα τις οδηγίες του θεράποντος ιατρού.
Τζίντζερ -Zingiber officinale.Το τζίντζερ είναι ένα από τα καλύτερα αντιφλεγμονώδη και αναλγητικά βότανα. Η χρήση του μειώνει τον πόνο της ινομυαλγίας.
Μπορούμε κάλλιστα να χρησιμοποιούμε το τζίντζερ στα φαγητά μας.
Βανίλια -Vanilla planifolia. Η προσθήκη βανίλιας στο φαγητό μας ή η χρήση βανίλιας στην αρωματοθεραπεία μπορεί να αποτελέσει αποτελεσματικό βοήθημα για τη θεραπεία της ινομυαλγίας.
Βαλσαμόχορτο και βασλαμέλαιο-Hyperycum.Τα γνωστά μας:
α) βαλσαμέλαιο από τα ισχυρότερα αντιφλεγμονώδη και αναλγητικά λάδια
β) έγχυμα από τα λουλούδια του βαλσαμόχορτου,εξίσου ισχυρό αναλγητικό και αντιφλεγμονώδες.
Εκχυλίσματα βαλσαμόχορτου υπάρχουν και σε τυποποιημένη μορφή με υψηλή περιεκτικότητα σε υπερικίνη και χρησιμοποιούνται για τη μείωση της αίσθησης του πόνου και την αντιμετώπιση των καταθλιπτικών συμπτωμάτων που συνοδεύουν το σύνδρομο της ινομυαλγίας
Valerian-Valeriana officinalis.Όλοι σχεδόν γνωρίζουμε τη βαλεριάνα,το ισχυρό βότανο που  εξαλείφει το άγχος και προάγει τον ύπνο
Πιπέρι Cayenne-Capsicum frutescens. Τα εγχύματα του πιπεριού καγιέν βοηθούν στην ελάττωση του πόνου.
Έγχυμα κάνουμε με ένα τετάρτο από το κουταλάκι του γλυκού πιπέρι καγιέν σε ένα ποτήρι ζεστό νερό. Το πίνουμε πάντα υπό την επίβλεψη και τις οδηγίες του ειδικού.
Επίσης η χρήση της καψαϊκίνης, που εξάγεται από πιπέρι καγιέν, είναι πολύ κατάλληλη για την εξωτερική θεραπεία της ινομυαλγίας.
Οι κρέμες ή οι αλοιφές εφαρμόζονται δύο ή τρεις φορές την ημέρα και απαιτούν λίγες μέρες για να δουμε τις θετικές επιδράσεις και πάντα κατόπιν εντολής και οδηγιών του γιατρού μας
Πασιφλόρα ή ρολογιά-Pasiflora caeurulea.Οι παστίλιες και τα βάμματα της πασιφλόρας είναι ισχυρά ιάματα για την πρόληψη των ακούσιων σπασμών που προκαλούνται από το νευρικό σύστημα σε καταστάσεις άγχους και στρες.
Πολλά από τα βότανα μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε και για εξωτερικές θεραπείες για τη μείωση του πόνου της ινομυαλγία.
Ιδανικότερα είναι τα αιθέρια έλαια βοτάνων με σπουδαιότερα τα:
-δεντρολίβανο-rosmarinus officinalis,
-θυμάρι-thymus vulgaris και
-φασκόμηλο-salvia officinalis.
Όλα είναι ισχυρά μυοχαλαρωτικά.
Μπορούμε να κάνουμε λάδι για μασάζ:
Σε δύο κουταλιές ελαιόλαδο σταλάζουμε 10 σταγόνες αιθέριων ελαίων από τα παραπάνω βότανα.
-Η ποσότητα είναι πρότυπη,μπορούμε να κάνουμε όποια ποσότητα θέλουμε,κατ’αναλογία.
Μπορούμε να διατηρήσουμε το λάδι για μιά εβδομάδα.
Επίσης μπορούμε να προσθέσουμε 20 σταγόνες αιθέριων ελαίων στο νερό της μπανιέρας μας, ή να κάνουμε έγχυμα από τα παραπάνω βότανα και να τα προσθέσουμε στο νερό της μπανιέρας μας.
Πολλά από τα βότανα για τη θεραπεία της ινομυαλγίας τα βρίσκουμε και σε συμπληρώματα,αλλά,ειδικά για τα συμπληρώματα,πάντα χρειάζονται οι συστάσεις του γιατρού μας για τον προσδιορισμό της ασυμβατότητας ή της πιθανής τοξικότητας κάποιων από αυτών.
Ας δούμε τα βασικά συμπληρώματα για τις περιπτώσεις ινομυαλγίας:
-Μαγνήσιο
Η έλλειψη μαγνησίου εμφανίζεται σε πολλούς πάσχοντες από ινομυαλγία.
Αυτό έχει προκύψει από τα αποτελέσματα ερευνών και μελετών,οι οποίες έχουν βρει μια καταστροφική συσχέτιση μεταξύ των μειωμένων επιπέδων μαγνησίου και των συμπτωμάτων της ινομυαλγίας.
Και όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται:Τα χαμηλά επίπεδα μαγνησίου στα μυϊκά κύτταρα μπορεί να είναι από τους πρωτεύοντες παράγοντες ανάπτυξης της ινομυαλγίας.
Η συνέχεια των μελετών έδειξε την αποτελεσματικότητα του μαγνησίου που εφαρμόζεται στο δέρμα για τη θεραπεία της ινομυαλγίας,οι δε ασθενείς που λαμβάνουν επαρκείς ποσότητες τροφών που περιέχουν υψηλά ποσοστά μαγνησίου έχουν λιγότερα επεισόδια πόνου.
Αν και το μαγνήσιο είναι διαθέσιμο σε μας από πολλαπλές πηγές τροφίμων, η εξάντληση των εδαφών και η μεταβολή των  διατροφικών συνηθειών μπορεί να στερήσουν τον οργανισμό από το μαγνήσιο,οπότε και απαιτείται συμπλήρωμα μαγνησίου για τη θεραπεία της ινομυαλγίας.
-Βιταμίνη C
Η βιταμίνη C είναι η ιδανικότερη βιταμίνη για την ινομυαλγία.
Λόγω των αντιοξειδωτικών ιδιοτήτων της η βιταμίνη C βοηθά στη διατήρηση των μυϊκών κυττάρων από τον εκφυλισμό και μπορεί να βελτιώσει ή να αποτρέψει τα μυϊκά συμπτώματα της ινομυαλγίας.
-Σπόροι σταφυλιών.
Το εκχύλισμα σπόρων σταφυλιού μπορεί να ενισχύσει την αντιοξειδωτική δράση της βιταμίνης C.
-Μελατονίνη.
Μπορεί να βοηθήσει τους ασθενείς με ινομυαλγία να κοιμηθούν καλύτερα.
Σημειώσεις:
-προτού δοκιμάσουμε οτιδήποτε είναι σημαντικό να συζητάμε τη χρήση του με το γιατρό μας.
-οι πληροφορίες που παρέχονται προορίζονται μόνο για γενικούς ενημερωτικούς και πληροφοριακούς σκοπούς, δεν προσφέρονται και δεν συνιστούν ιατρική συμβουλή.
-σε καμία περίπτωση, κανένα από τα υλικά που παρουσιάζονται δεν προορίζεται να αντικαταστήσει την επαγγελματική ιατρική περίθαλψη ή την παρακολούθηση από ειδικευμένο ιατρό, ούτε πρέπει να ερμηνεύεται ως τέτοια.
-δεν χρησιμοποιούμε βότανα κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης, σε συνδυασμό με άλλα φάρμακα ακόμα και συμπληρώματα χωρίς την γνώμη γιατρού μας
πηγές πληροφόρησης και αναφορές:
https://www.botanical-online.com/english/fibromyalgiaremedies.htm
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2643113/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK274463/
http://www.fmaware.org/about-fibromyalgia/magnesium-fibromyalgia-treatment/
http://www.drliptan.com/blog/2016/4/27/why-i-love-magnesium-for-fibromyalgia
https://www.everydayhealth.com/pain-management/fibromyalgia/6-best-supplements-fibromyalgia/
https://februarystars.co.uk/2017/09/magnesium-for-fibromyalgia/