Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Πέμπτη, 5 Ιουλίου 2018

Το καλοκαίρι είναι για να ιδρώνουμε και εμείς οι άνθρωποι πρέπει να αποφασίσουμε να πηγαίνουμε με τους κανόνες της φύσης.

Η εφίδρωση και η σημασία της τους ζεστούς μήνες του καλοκαιριού

-οι άνθρωποι πρέπει να πηγαίνουμε με τους κανόνες της φύσης.
-το καλοκαίρι είναι για να ιδρώνουμε.
-η εφίδρωση μέσα στην ζέστη του καλοκαιριού προάγει την καλή υγεία.
Όλα αυτά μας λέει ο Xu Qian διευθυντής του infectious diseases department of China-Japan Friendship Hospital στο Πεκίνο.
Πολλοί γιατροί εφιστούν την προσοχή στα άτομα που περνούν πολλές ώρες σε κλιματιζόμενους τεχνικά χώρους.
Τους επισημαίνουν πως διατρέχουν τον κίνδυνο να εμφανίσουν βήχα,κρυολογήματα ακόμα και πνευμονία,πολύ συχνότερα από τα άτομα που δεν χρησιμοποιούν τεχνικά μέσα κλιματισμού.
Το καλοκαίρι οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν και η πρώτη επιλογή των περισσοτέρων από εμάς είναι η αγορά κλιματιστικού.
Και αυτό για να μπορέσουμε να προφυλαχτούμε από την ζέστη.....
read more:https://botanologia.gr/kalokairi-kaysonas-idrotas-kai-oi-kanones-tis-fysis/

Ιδρώτας-Όσο πιο πολύ ιδρώνουμε τόσο περισσότερη ενυδάτωση χρειαζόμαστε

Καύσωνας και ιδρώτας
Όσο περισσότερο ιδρώνουμε, τόσο περισσότερο χρειάζεται να αναπληρώνουμε τα χαμένα υγρά του σώματός μας.
Αλλά τι είναι ο ιδρώτας;
Ο ιδρώτας είναι υγρό το οποίο εκκρίνεται από τους λεγόμενους ιδρωτοποιούς αδένες του δέρματος των ανθρώπων και των ζώων, με τη διαδικασία της εφίδρωσης.

Είναι υγρό άχρωμο, με οσμή χαρακτηριστική, που κάποτε γίνεται ανυπόφορη, και γεύση αλμυρή.
Ο ιδρώτας είναι το πιο αραιό υγρό του σώματος.
Με την έκκρισή του αποβάλλονται οι περιττές οργανικές ουσίες και έτσι αποτοξινώνεται ο οργανισμός.
Ο ιδρώτας αποτελείται από νερό, ανόργανα άλατα, λιπαρά οξέα κλπ.
Άφθονο ιδρώτα βγάζουν οι άνθρωποι και τα ζώα όταν κάνει ζέστη και μάλιστα όταν ασκούνται έντονα.
Σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει υπερθέρμανση και η έκκριση του ιδρώτα αποτελεί διαδικασία ψύξης του οργανισμού. 
Ακόμα ο άνθρωπος μπορεί να ιδρώσει από επίπονη εργασία, αγωνία, φόβο από έντονη προσπάθεια.

Ο ιδρώτας περιέχει επίσης ηλεκτρολύτες, όπως είναι το νάτριο, συστατικό που το σώμα μας χρειάζεται για τη σωστή του λειτουργία.
Όσοι παίρνουν αρκετό αλάτι στη διατροφή τους δεν χρειάζεται να ανησυχούν για αυτό, αλλά όποιος γυμνάζεται περισσότερο από μία ώρα ή ιδρώνει υπερβολικά ίσως πρέπει να αντικαταστήσει το νάτριο που χάνει.
Και αν θέλουμε απλά να περιορίσουμε την ποσότητα του ιδρώτα, ώστε να αισθανόμαστε πιο άνετα στην καθημερινότητα μας υπάρχουν φιλικές και φυσικές επιλογές.

Ας δούμε κάποιες από αυτές:

- Αποφεύγουμε το άμεσο ηλιακό φως ή φοράμε ένα καπέλο για να αποφύγουμε την υπερθέρμανση.
- Φοράμε βαμβακερά  ή άλλες φυσικές αντιιδρωτικές απορροφητικές ίνες φαρδιά ρούχα.
- Φοράμε ρούχα με φωτεινά χρώματα,ιδανικό το άσπρο χρώμα, τα οποία δεν απορροφούν θερμότητα
- Κάνουμε μέσα στη διάρκεια της ημέρας χλιαρά ντους
- Αποφεύγουμε σκληρά αποσμητικά ή σαπούνια
- Αποφεύγουμε καφεΐνη,αλκοόλ,ζαχαρώδη, πικάντικα και ιδιαίτερα επεξεργασμένα τρόφιμα
- Κρατάμε την περιοχή της μασχάλης και της βουβωνικής χώρας ιδιαίτερα καθαρές
- Αποφεύγουμε όσο μπορούμε το άγχος
- Παραμένουμε πάντα ενυδατωμένοι

Αν η εφίδρωση είναι υπερβολική καθημερινή κατάσταση τότε ονομάζεται υπεριδρωσία, ένα πραγματικό πρόβλημα στην καθημερινή μας ζωή, και μιλάμε με τον γιατρό μας.
Διαφορετικά, πίνουμε πολύ νεράκι,προσθέτουμε και το χυμό από ένα φρέσκο λεμονάκι,εξυπακούεται ότι απαγορεύεται η ζάχαρη,και εμπιστευόμαστε τον οργανισμό μας και τον αφήνουμε να κάνει τη δουλειά του,κάτι που ξέρει πολύ καλά,αν δεν τον αποπροσανατολίσουμε.
- Και να θυμόμαστε πως χωρίς την ικανότητα να ιδρώνουμε, θα υποφέραμε από σοβαρές παθήσεις και το βασικότερο δεν θα είμαστε σε θέση να ρυθμίσουμε τη θερμοκρασία του σώματός μας.
- Ένα από τα καλύτερα βότανα για την αντιμετώπιση της υπερβολικής εφίδρωσης είναι το φασκόμηλο*.
Το φασκόμηλο είναι ένα ισχυρό προσαρμογόνο βότανο, το οποίο ηρεμεί το νευρικό σύστημα και βοηθά το σώμα να αντιμετωπίσει το συναισθηματικό και φυσικό άγχος.
Η θειαμίνη και το μαγνήσιο που περιέχει απαλύνουν τους ιδρωτοποιούς αδένες και ηρεμούν το νευρικό σύστημα,το δε ροσμαρινικό οξύ είναι γνωστό ότι αναστέλλει τον ιδρώτα.
Και υπομονή ζέστη είναι θα περάσει.
Προσοχή επίσης στα κλιματιστικά,είναι καταστροφή για τον οργανισμό μας ο μη σωστός χειρισμός τους.
Κείμενο επιμέλεια:thalia-botanologia.gr 
*organiclifestylemagazine.com
organiclifestylemagazine.com

Τα διατροφικά λάθη των Ελλήνων συνεχίζονται παρά τις συστάσεις των ειδικών.

Διατροφικές συνήθειες που προσδίδουν λίπος, κορεσμένα λιπαρά και πρωτεΐνη πάνω από τις συστάσεις εξακολουθούν να έχουν οι Έλληνες, παρά τις συστάσεις των ειδικών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα κορεσμένα λιπαρά πρέπει να μειωθούν κατά 30% στον υγιή γενικό πληθυσμό και κατά περίπου 50% στα άτομα υψηλού κινδύνου καρδιαγγειακών νοσημάτων, όπως οι υπερχοληστερολαιμικοί και οι διαβητικοί ασθενείς και τρόφιμα που συνεισφέρουν στην υψηλή πρόσληψη είναι τα προϊόντα ζωικής προέλευσης.

Αντίθετα, η πρόσληψη πολυακόρεστων λιπαρών οξέων θεωρείται χαμηλή καθώς τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα έχουν ευεργετικές ιδιότητες και καλές πηγές πρόσληψής τους είναι οι ξηροί ανάλατοι καρποί και οι σπόροι, καθώς και τα λιπαρά ψάρια όπως η σαρδέλα, ο σολομός και το σκουμπρί.

Η πρόσληψη πολυακόρεστων λιπαρών οξέων είναι περίπου 5% επί της ενέργειας, όταν συστήνεται πρόσληψη 6-10%.
Η πρόσληψη φυτικών ινών είναι περίπου 25 γραμμάρια την ημέρα όταν οι συνιστώμενες ημερήσιες προσλήψεις είναι 25-35 γραμμάρια, ενώ  το 60% του πληθυσμού προσλαμβάνει ποσότητες κάτω από την κατώτατη συνιστώμενη πρόσληψη.
Τα ενδιαφέροντα αυτά στοιχεία για τις διατροφικές συνήθειές μας ανακοίνωσε σήμερα το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών μετά από "Πανελλαδική Μελέτη Διατροφής και Υγείας" που διεξήχθη σε δείγμα 4.600 ατόμων, σε αντιπροσωπευτικό δείγμα του ελληνικού πληθυσμού.

Η μελέτη διεξήχθη από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών με επιστημονικό υπεύθυνο τον καθηγητή Διατροφής του Ανθρώπου, Αντώνη Ζαμπέλα και τα παραπάνω στοιχεία παρουσίασε σε ειδική ημερίδα η επιστημονική συνεργάτης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου και του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης Δρ. Εμμανουέλλα Μαγριπλή.

Οι ελλείψεις μας σε βιταμίνες

Η κα Μητσοπούλου, επίσης από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, παρουσίασε τα στοιχεία που αφορούν στις προσλήψεις βιταμινών και ανόργανων στοιχείων.
Η μελέτη υπέδειξε ότι υπάρχει χαμηλή πρόσληψη των λιποδιαλυτών βιταμινών Α, Ε και Κ αλλά ιδιαίτερα μεγάλο πρόβλημα υπάρχει με τη βιταμίνη D, λαμβάνοντας επίσης υπόψη το γεγονός ότι υπάρχουν πολύ λίγα τρόφιμα που είναι καλές πηγές της.
Στις υδατοδιαλυτές βιταμίνες του συμπλέγματος Β η πρόσληψη είναι ικανοποιητική, όμως χαμηλές είναι οι προσλήψεις του φυλλικού οξέος.
Όπως αναφέρθηκε, στις ΗΠΑ υπάρχει ήδη νομοθεσία που κάνει υποχρεωτικό τον εμπλουτισμό των αλεύρων με φυλλικό οξύ.
Από τα ανόργανα στοιχεία χαμηλή πρόσληψη υπάρχει στο ασβέστιο, στο κάλιο και στο μαγνήσιο, ενώ χαμηλή πρόσληψη παρατηρήθηκε και στον σίδηρο στις γυναίκες σχεδόν σε όλες τις ηλικιακές ομάδες.

Ο σίδηρος επίσης είναι ένα σημαντικό στοιχείο διότι λόγω της έμμηνης ρήσης ένα ποσοστό περίπου 10% των γυναικών έχουν ανάγκες υψηλότερες των συστάσεων.
Αντίθετα, η πρόσληψη νατρίου ήταν υψηλή κάτι που αυξάνει τον κίνδυνο υπέρτασης. Η συνολική πρόσληψη είναι ακόμα υψηλότερη γιατί σε αυτά τα ποσά δεν συνυπολογίστηκε η προσθήκη αλατιού κατά το μαγείρεμα ή/και στο τραπέζι.

Αυξάνονται οι καρδιακές παθήσεις, αλλά μειώνονται οι θάνατοι από αυτές

Στο πλαίσιο της ημερίδας, τον επιπολασμό των χρόνιων νοσημάτων ανέπτυξε ο καθηγητής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Δημοσθένης Παναγιωτάκος.
Μεταξύ άλλων, ο κος Παναγιωτάκος υπέδειξε ότι ενώ η θνησιμότητα της καρδιαγγειακής νόσου φαίνεται να ακολουθεί πτωτική πορεία τα τελευταία 20 - 30 έτη στην Ελλάδα, η νοσηρότητα και οι συναφείς παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου έχουν αύξηση, που σε ορισμένες περιπτώσεις θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί και ως δραματική.

Περίπου 5% των ανδρών και 2% των γυναικών έχουν υποστεί κάποιο καρδιαγγειακό επεισόδιο, ενώ ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι η εμφάνιση της νόσου δεν είναι πια προνόμιο της "τρίτης" ηλικίας, αλλά εμφανίζεται σε άτομα πολύ νεότερων ηλικιών, ακόμα και μικρότερα των 35 ετών.

Επίσης, 1 στους 5 έχει αυξημένα επίπεδα αρτηριακής πίεσης, ενώ λιγότεροι από τους μισούς φαίνεται να μπορούν να διαχειριστούν τις αυξημένες τιμές μέσω της φαρμακευτικής αγωγής.
Αυξημένες τιμές λιπιδίων φαίνεται να έχουν περίπου 1 στους 4 Έλληνες, ενώ τα ποσοστά φτάνουν στο 50%+ στα άτομα άνω των 60 ετών.

Όλα ανεβαίνουν, αλλά μειώνεται το κάπνισμα

Ο κος Παναγιωτάκος συνεχίζει, λέγοντας ότι ο σακχαρώδης διαβήτης επιπολάζει περίπου στο 6-7% του πληθυσμού, ενώ το υπερβάλλον βάρος/παχυσαρκία αγγίζει το 60% στους άνδρες και το 40% στις γυναίκες.

Ένας στους πέντε Έλληνες ακολουθούσε πλήρως καθιστική ζωή, ενώ μόλις το 40% των ανδρών και των γυναικών είχε επαρκή επίπεδα σωματικής δραστηριότητας.

Περίπου 1 στους 4 άνδρες και γυναίκες είχε έναν τουλάχιστον από τους κλασσικούς παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου, ενώ στα άτομα άνω των 40 ετών το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 50% του ελληνικού πληθυσμού.
Το μόνο παρήγορο είναι το γεγονός ότι οι καπνιστικές συνήθειες φαίνεται να έχουν σταθεροποιηθεί σε ποσοστά μικρότερα του 40% τόσο για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες, έναντι των ποσοστών 50% και άνω, που διαπιστώνονταν τις προηγούμενες δεκαετίες.

Ανησυχητικό είναι όμως το φαινόμενο ότι η πλειοψηφία των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι άρχισαν το κάπνισμα από την ηλικία των 15 ετών.

Ο κος Ζαμπέλας έκλεισε με το συμπέρασμα και την προτροπή η βιομηχανία τροφίμων να πάρει πρωτοβουλίες για τη βελτίωση των προϊόντων που παράγει ενώ το υπουργείο Υγείας και άλλα συναρμόδια υπουργεία, όπως το υπουργείο Παιδείας, το Υπουργείο Γεωργίας και Τροφίμων και ο ΕΦΕΤ να σχεδιάσουν προγράμματα παρέμβασης για τη βελτίωση της διατροφικής κατάστασης του πληθυσμού, κάτι που θα μειώσει τα χρόνια νοσήματα, θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής και θα μειώσει την οικονομική επιβάρυνση του υπουργείου Υγείας για την θεραπεία νοσημάτων, στα οποία, για την εκδήλωσή τους, η διατροφή παίζει σημαντικότατο ρόλο.

πηγή του άρθρου:kathimerini.gr

thalia:botanologia.gr