Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Πέμπτη, 31 Μαΐου 2018

Υγιεινή διατροφή,άσκηση και κοινωνικές επαφές βελτιώνουν την καρδιά και την υγεία του εγκεφάλου

Η υγιεινή διατροφή,η άσκηση και κοινωνικές επαφές  βελτιώνουν την καρδιά και την υγεία του εγκεφάλου

Η άσκηση και η καλή διατροφή μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων,αλλά και να βελτιώσουν την υγεία του εγκεφάλου.
Μερικοί από τους ίδιους παράγοντες κινδύνου που επηρεάζουν την καρδιαγγειακή υγεία συνδέονται στενά με την υγεία του εγκεφάλου.
Ξεκινώντας από έναν υγιή τρόπο ζωής,ο οποίος συντελεί στην υγεία της καρδιά αποτρέπει επίσης και τις πιθανότητες ενός εγκεφαλικού επεισοδίου ή άνοιας.
"Δεν είναι ευφημισμός, είναι σχεδιασμός και πειθαρχία και συνήθεια", δήλωσε ο νευρολόγος Δρ. Lee Schwamm, καθηγητής στο Harvard Medical School  και του American Heart Association.
Με το εγκεφαλικό επεισόδιο να είναι ο Νο 2 δολοφόνος παγκοσμίως και Νο. 5 στις Ηνωμένες Πολιτείες και η κύρια αιτία της αναπηρίας, είναι καιρός να επιστήσουμε την προσοχή στην πρόληψη του εγκεφαλικού και στη συνολική υγεία του εγκεφάλου επισημαίνουν οι ειδικοί επιστήμονες.

Μια αποτελεσματική προσέγγιση ώστε να προφυλάσσουμε την καρδιάς μας και να διατηρούμε την ευεξία του εγκεφάλου μας είναι η "Life's Simple 7", ένας κατάλογος συμπεριφορών που συνιστάται  για την υγεία του εγκεφάλου.
Οι επτά όροι είναι:
Δραστηριοποίηση, έλεγχος της χοληστερόλη, υγιεινή διατροφή,αρτηριακή πίεση υπό έλεγχο και πάντα μέσα στα όρια, έλεγχος του βάρους, έλεγχος του σακχάρου στο αίμα και διακοπή του καπνίσματος.

Εγκεφαλικό επεισόδιο, άνοια και ομοιότητες
Όλο και περισσότερο, οι επιστήμονες συνειδητοποιούν ότι υπάρχουν ομοιότητες μεταξύ της αιφνίδιας γνωστικής εξασθένησης και της απώλειας της φυσικής λειτουργίας μετά από ένα εγκεφαλικό επεισόδιο και της προοδευτικής μείωσης της γνωστικής κατάστασης  που σχετίζεται με τη νόσο του Alzheimer.

"Η άνοια είναι σαν ένα εγκεφαλικό επεισόδιο σε αργή κίνηση", δήλωσε ο Schwamm, εξηγώντας ότι μικρές βλάβες στον εγκέφαλο μπορεί να συμβούν με διαφορετικούς τρόπους με την πάροδο του χρόνου.
Αυτά μπορούν να χτίσουν το ένα το άλλο, ενεργώντας τελικά σαν "μια μικρή πυρκαγιά που δεν μπορεί να περιοριστεί".

Με ένα εγκεφαλικό επεισόδιο, τα συμπτώματα συνήθως εμφανίζονται ξαφνικά. Τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα είναι:
-Πτώση γωνίας στόματος - η μια πλευρά του προσώπου παρουσιάζει αδυναμία ή μουδιάζει, το στόμα στραβώνει και το το χαμόγελο δεν είναι συμμετρικό.
-Αδυναμία άκρων - ξαφνική αδυναμία ή μούδιασμα στο χέρι ή και στο πόδι, συνήθως στη μία πλευρά του σώματος.
-Δυσχέρεια λόγου - ο λόγος είναι μπερδεμένος ή ο ασθενής αδυνατεί να μιλήσει καθαρά.
-Και όταν εμφανιστούν συμπτώματα εγκεφαλικού επεισοδίου ζητάμε άμεση ιατρική βοήθεια.

Η υγεία του εγκεφάλου καθορίζεται
Έχοντας έναν υγιή εγκέφαλο σημαίνει να μπορούμε να δώσουμε προσοχή, να λάβουμε και να αναγνωρίσουμε πληροφορίες, να μάθουμε και να θυμόμαστε, να λύσουμε προβλήματα και να λάβουμε αποφάσεις, να υποστηρίξουμε την κινητικότητα και να ρυθμίσουμε τα συναισθήματά μας.

Τα προληπτικά μέτρα στη λίστα του Life's Simple 7,και η σημασία της άσκησης δεν μπορούν να θεωρηθούν υπερβολικά, δήλωσε ο Schwamm, ο οποίος προσπαθεί να βοηθήσει τους ασθενείς του να αρχίσουν να βλέπουν την άσκηση ως δώρο και όχι ως αγγαρεία.

Η σωματική άσκηση πρέπει να γίνει μια καθημερινή ρουτίνα,όπως η πληρωμή των λογαριασμών, η προετοιμασία για τη δουλειά μας,η προετοιμασία των παιδιών για το σχολείο και τόσες άλλες ρουτίνες. "Είναι σημαντικό, οπότε βρίσκετε το χρόνο μέσα στη μέρα να ασκήστε" λέει ο γιατρός.

Η άσκηση δεν πρέπει να συνεπάγεται δαπανηρές συμμετοχές σε εξοπλισμό ή γυμναστήρια. Μπορεί να είναι τόσο απλό όσο ένα γρήγορο περπάτημα ή τζόκινγκ. Και μπορείτε να ξεκινήσετε με σύντομες χρονικές περιόδους άσκησης.

"Το θέμα δεν είναι να ανέβεις στο όρος Everest την πρώτη σου μέρα", λέει  ο dr Schwamm. Το κύριο πράγμα είναι να ξεκινήσετε τη σωματική δραστηριότητα και να μην τη διακόψετε.
Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν λανθασμένα ότι μπορούν να συνεχίσουν να ζουν μια εποικοδομητική ζωή εάν έχουν τις ψυχικές τους ικανότητες ακόμα κι αν είναι σωματικά μειωμένες, είπε.
"Αυτή είναι μια ψευδαίσθηση", επισημαίνει. "Σωματικές ικανότητες και ψυχικές ικανότητες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες".

Παρόλο που δεν μπορεί να αποφευχθεί εντελώς η εγκεφαλική και η νοητική πτώση, η μετάβαση σε έναν υγιή τρόπο ζωής μπορεί να θεωρηθεί ως μια επένδυση στη σωματική, συναισθηματική και οικονομική ευημερία του ατόμου και της οικογένειας.

Είναι επίσης σημαντικό να θυμόμαστε ότι η υγεία του εγκεφάλου έχει ως επακόλουθο τη συναισθηματική ευεξία και ευτυχία,και για να παραμείνουμε ευτυχισμένοι και ο  εγκέφαλος μας να είναι ενεργός και υγιής,μεταξύ των "κανόνων"  και "τρόπων" ένας από τους καλύτερους είναι η διατήρηση των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων με άλλους ανθρώπους.

κείμενα,επιμέλεια-thalia:botanologia.blogspot.com
από
galatsinews.gr

Οι ρίζες της φυτικής νοημοσύνης

Λοιπόν, η ιστορία ότι τα φυτά είναι κάποιοι οργανισμοί χαμηλού επιπέδου επισημοποιήθηκε εδώ και αιώνες από τον Αριστοτέλη, ο οποίος στο "Περί Ψυχής" -ένα βιβλίο με πολύ μεγάλη επιρροή για το Δυτικό πολιτισμό - έγραψε ότι τα φυτά είναι στο μεταίχμιο μεταξύ έμβιου και άβιου.
Σήμερα ο Ιταλός βοτανολόγος Stefano Mancuso επισημαίνει πως-
Τα φυτά συμπεριφέρονται με κάποιους παράξενα έξυπνους τρόπους:
Καταπολεμούν κάποια επικίνδυνα για αυτά έντομα και ζωύφια, αλλά μεγιστοποιούν και τις ευκαιρίες τους για φαγητό...
Αλλά μπορούμε να ισχυριστούμε ότι έχουν πραγματικά μια μορφή νοημοσύνης; Stefano Mancuso παρουσιάζει ενδιαφέροντα στοιχεία.

Ο Stefano Mancuso είναι ιδρυτής της μελέτης της φυτικής νευροβιολογίας, η οποία διερευνά τη σηματοδότηση και την επικοινωνία σε όλα τα επίπεδα της βιολογικής οργάνωσης, από τα μόρια και τα κύτταρα μέχρι τις οικολογικές κοινότητες.
Stefano Mancuso

Η κατάθλιψη επιταχύνει τη γήρανση του εγκεφάλου

Η κατάθλιψη επιταχύνει τη γήρανση του εγκεφάλου επισημαίνουν οι ψυχολόγοι στο Πανεπιστήμιο του Sussex καθώς έχουν βρει μια σύνδεση μεταξύ της κατάθλιψης και της επιτάχυνσης του ρυθμού γήρανσης  του εγκεφάλου.

Οι ψυχολόγοι στο Πανεπιστήμιο του Sussex έχουν βρει μια σύνδεση μεταξύ της κατάθλιψης και της επιτάχυνσης του ρυθμού με τον οποίο γηράσκει ο εγκέφαλος.
Αν και οι επιστήμονες πολλές φορές στο παρελθόν έχουν αναφέρει ότι τα άτομα με κατάθλιψη ή άγχος έχουν αυξημένο κίνδυνο άνοιας αργότερα, αυτή είναι η πρώτη μελέτη που παρέχει ολοκληρωμένες αποδείξεις για την επίδραση της κατάθλιψης στη μείωση της συνολικής γνωστικής λειτουργίας (γνωστής και ως νοητικής κατάστασης) στο γενικό πληθυσμό.

Για τη μελέτη, που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη 24 Μαΐου 2018, στο περιοδικό Psychological Medicine , οι ερευνητές διενήργησαν μια συστηματική ανασκόπηση 34 διαχρονικών μελετών, εστιάζοντας στη σχέση ανάμεσα στην κατάθλιψη ή το άγχος και τη μείωση της γνωστικής λειτουργίας με την πάροδο του χρόνου.
Στοιχεία από περισσότερους από 71.000 συμμετέχοντες συνδυάστηκαν και εξετάστηκαν.
Στους συμμετέχοντες ήταν άτομα που παρουσίαζαν συμπτώματα κατάθλιψης καθώς και άτομα που είχαν διαγνωσθεί ως κλινικά καταθλιπτικά, η μελέτη εξέτασε το ρυθμό μείωσης της συνολικής γνωστικής κατάστασης που περιλαμβάνει απώλεια μνήμης, εκτελεστική λειτουργία (όπως λήψη αποφάσεων) και ταχύτητα επεξεργασίας πληροφοριών μεγαλύτεροι ενήλικες.

Είναι σημαντικό ότι οι μελέτες των συμμετεχόντων με διάγνωση άνοιας κατά την έναρξη της μελέτης αποκλείστηκαν από την ανάλυση.
Αυτό έγινε προκειμένου να εκτιμηθεί ευρύτερα ο αντίκτυπος της κατάθλιψης στη γνωστική γήρανση του γενικού πληθυσμού.
Η μελέτη διαπίστωσε ότι τα άτομα με κατάθλιψη παρουσίασαν μεγαλύτερη μείωση της γνωστικής κατάστασης στην τρίτη ηλικία από ό, τι οι συνομήλικοί τους  χωρίς κατάθλιψη.

Οι επικεφαλής συγγραφείς του βιβλίου, Dr Darya Gaysina και Amber John από το Εργαστήριο EDGE (Περιβάλλον, Ανάπτυξη,Γενετική και Επιγενετική στην Ψυχολογία και Ψυχιατρική) στο Πανεπιστήμιο του Sussex, ζητούν μεγαλύτερη συνειδητοποίηση της σπουδαιότητας της υποστήριξης της ψυχικής υγείας,ώστε να προστεύεται για την προστασία του εγκέφαλος και γενική  υγεία όταν τα άτομα εισέρχονται στην τρίτη ηλικία.

Η Dr Darya Gaysina, Lecturer In Psychology στο πανεπιστήμιο του Sussex σχολιάζει:
"Η μελέτη αυτή έχει μεγάλη σημασία - οι πληθυσμοί μας γηράσκουν με γρήγορο ρυθμό και ο αριθμός των ανθρώπων που ζουν με μειωμένες γνωστικές ικανότητες και άνοια αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά κατά τα επόμενα τριάντα χρόνια."

"Τα ευρήματά μας θα πρέπει να δώσουν ακόμα περισσότερους λόγους να ληφθούν σοβαρά υπόψη τα θέματα ψυχικής υγείας και να διασφαλίσουν ότι οι υγειονομικές διατάξεις είναι κατάλληλες.
Πρέπει να προστατεύσουμε την ψυχική ευημερία των μεγαλύτερων ενηλίκων μας και να παρέχουμε αξιόπιστες υπηρεσίες υποστήριξης σε όσους αντιμετωπίζουν κατάθλιψη και άγχος προκειμένου να διαφυλαχθεί η εγκεφαλική λειτουργία στη μετέπειτα ζωή τους"

Η ερευνήτρια Amber John,που πραγματοποίησε αυτή την έρευνα για το διδακτορικό της στο Πανεπιστήμιο του Sussex, προσθέτει:
"Η κατάθλιψη είναι ένα κοινό πρόβλημα ψυχικής υγείας - κάθε χρόνο, τουλάχιστον 1 στους 5 ανθρώπους εμφανίζει συμπτώματα απελπισίας - και είναι αναπόφευκτο να παρατηρήσουμε μεγαλύτερη μείωση στις γνωστικές ικανότητες,για αυτό πρέπει να ληφθούν προληπτικά μέτρα όπως η άσκηση και άλλες συνιστώμενες θεραπευτικές θεραπείες, που έχουν αποδειχθεί χρήσιμες για την υποστήριξη της ευημερίας, η οποία με τη σειρά της μπορεί να βοηθήσει στην προστασία της γνωστικής υγείας,κατά την έναρξη της τρίτης ηλικίας."

Κείμενο,επιμέλεια-thalia:botanologia.blogspot.com

πηγές και αναφορές:
www.sciencedaily.com