Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Κυριακή, 12 Αυγούστου 2018

Πως να βοηθήσουμε το παιδί μας να χάσει τα περιττά κιλά

Πως μπορούμε να βοηθήσουμε ένα παιδί με περιττά κιλά θα μάθει να τρέφεται σωστά
Μια ισορροπημένη διατροφική συμπεριφορά συνδυάζει το μέτρο με την ποικιλία στην κατανάλωση τροφίμων
Μόλις επιστρέψατε από τις διακοπές και διαπιστώσατε μετά λύπης σας ότι ο γιος σας, του οποίου από τα κολύμπια και τον καθαρό αέρα του άνοιξε η όρεξη, πήρε αντί να χάσει κιλά. Υπάρχουν πολλά που μπορείτε να κάνετε για να βοηθήσετε το παιδί σας να χάσει τα περιττά κιλά και να μάθει να τρέφεται υγιεινά, ώστε μεγαλώνοντας να αποκτήσει φυσιολογικό σωματικό βάρος, να είναι πιο υγιές, με καλύτερες σχολικές επιδόσεις και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.

Για αρχή φροντίστε να αλλάξετε διατροφική συμπεριφορά, υιοθετώντας υγιεινές συνήθειες για όλη την οικογένεια, συνδυάζοντας το μέτρο με την ποικιλία στην κατανάλωση τροφίμων, και δίνοντάς του το παράδειγμα.

Καθιερώστε τη συνήθεια της κατανάλωσης ενός υγιεινού πρωινού για όλους σας, κάτι που κινητοποιεί τον μεταβολισμό, σας χορταίνει και σας κάνει να αποφεύγετε τα τσιμπολογήματα τροφών πλούσιων σε θερμίδες.

Φροντίστε να τρώει συχνά μικρά και υγιεινά γεύματα μέσα στην ημέρα, τα οποία θα περιλαμβάνουν τις ανάλογες μερίδες φρούτων και λαχανικών (πέντε μερίδες), που αποτελούν σπουδαία πηγή φυτικών ινών, βιταμινών και μετάλλων. Οι φρέσκοι χυμοί και τα smoothies επίσης μετράνε σε αυτές τις μερίδες. Προτιμήστε τα τρόφιμα ολικής άλεσης.

Αποθαρρύνετε το παιδί σας να καταναλώνει υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και ζάχαρη τροφές, όπως γλυκά, κέικ, μπισκότα και αναψυκτικά, που το φορτώνουν με θερμίδες παρέχοντάς του ελάχιστα θρεπτικά συστατικά.

Αποφύγετε τις τεράστιες μερίδες φαγητού και μην πιέζετε το παιδί να φάει όλο του το φαγητό. Τα παιδιά όταν πεινάνε ζητάνε και άλλο φαγητό. Επίσης φροντίστε ώστε το παιδί να μάθει να τρώει αργά και σε συγκεκριμένες ώρες.

Βάλτε στη ζωή σας την άθληση. Πηγαίνετε μαζί του για περπάτημα ή για τρέξιμο ή για ποδήλατο ή για κολύμπι, γενικότερα μοιραστείτε μια αθλητική δραστηριότητα μαζί του. Τα παιδιά χρειάζονται περίπου 60 λεπτά σωματικής δραστηριότητας την ημέρα και λιγότερο από δυο ώρες καθιστικές δραστηριότητες μπροστά στην tv ή στον υπολογιστή.

Φροντίστε τα παιδιά να κοιμούνται όσο χρειάζεται για να ξεκουράζονται, καθώς η έλλειψη ύπνου μπορεί να επηρεάσει τη διάθεσή τους και τη συμπεριφορά τους.

Πηγαίνετε μαζί στο σούπερ μάρκετ, επιλέξτε μαζί τι φαγητό θα μαγειρέψετε, φτιάξτε το μαζί, εκπαιδεύοντας σιγά σιγά το παιδί για τότε που θα χρειαστεί να φροντίσει μόνο του τον εαυτό του.

Αν πιστεύετε ότι χρειάζεται παράλληλα απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό (γιατρό ή διατροφολόγο) ώστε να διαχειριστείτε πιο συστηματικά την απώλεια του βάρους του παιδιού, με δομημένο διαιτολόγιο, παρακολούθηση των συνηθειών διατροφής και σωματικής δραστηριότητας μέσω καταγραφής ημερολογίων, και γενικότερα τροποποίηση της διατροφικής συμπεριφοράς και του τρόπου ζωής.

Η υγιεινή διατροφή δεν είναι δίαιτα ή στέρηση αλλά τρόπος ζωής για καλή υγεία και ευεξία σε όλες τις ηλικίες.
πηγή:tanea.gr

botanologia.gr

Τα παιδιά πρέπει να περπατούν περισσότερο ξυπόλυτα

 
Τα παιδιά πρέπει να περπατούν κατά το δυνατόν ξυπόλυτα λένε οι ειδικοί, προσθέτοντας ότι έτσι μπορούν να τρέξουν γρήγορα και να καλύψουν μεγάλες αποστάσεις.
Οι άνθρωποι περπατούν ανυπόδητοι επί εκατομμύρια χρόνια. Τους τελευταίους αιώνες αρχίσαν να φορούν παπούτσια. Ωστόσο, πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι τα παπούτσια στα νεαρά αγόρια δεν είναι κάτι κοινό σε ολόκληρο τον κόσμο. Τα παιδιά και οι έφηβοι στη Γερμανία φορούν παπούτσια ολόκληρη την ημέρα, ενώ σε ποσοστό 90% οι συνομήλικοί τους στη Νότια Αφρική κυκλοφορούν ξυπόλυτοι. Εκτός από τις κλιματικές διαφορές, θα μπορούσε κανείς να σκεφθεί ότι η χειρότερη οικονομική κατάσταση στη Νότια Αφρική, σε σύγκριση με τη Γερμανία, ευθύνεται για την απουσία των παπουτσιών. Ωστόσο, αυτό το επιχείρημα αμφισβητείται από πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 714 αγόρια γυμνασίου σε μία πλούσια περιοχή του Οκλαντ της Νέας Ζηλανδίας. Σε ποσοστό 45% οι μαθητές περνούσαν το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας τους ξυπόλυτοι. Πολλοί από τους μαθητές ήταν πρόθυμοι να τρέξουν αποστάσεις από 100 έως 3.000 μέτρα στη σκληρή επιφάνεια χωρίς παπούτσια.

Η δομή του ποδιού
Οι διαφορές στη δομή του ποδιού ανάμεσα σε αυτούς που δεν φορούν ποτέ παπούτσια και σε αυτούς που φορούν έχουν αναγνωριστεί εδώ και έναν αιώνα. Δεν γνωρίζουμε ποιες είναι οι συνέπειες του να μεγαλώνει κανείς με παπούτσια στην ανάπτυξη των κινητικών ικανοτήτων του ή στον κίνδυνο τραυματισμού την ώρα της άσκησης, αλλά η λογική υποδεικνύει ότι το να είσαι ξυπόλυτος είναι καλό πράγμα.

Η φτέρνα του ποδιού είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη στον πόνο γεγονός που σημαίνει ότι, όταν οι άνθρωποι τρέχουν ξυπόλυτοι τείνουν να αποφεύγουν να προσγειώνονται στη φτέρνα τους και αντιθέτως μεταθέτουν την πίεση στο μέσο και πρόσθιο τμήμα του ποδιού. Αυτό επιτρέπει σε μία μεγαλύτερη περιοχή να απορροφά δύναμη. Προκειμένου να αποφευχθεί ένα χτύπημα στη φτέρνα, το πόδι δεν πρέπει να είναι πολύ μπροστά από το σώμα. Έτσι οι ξυπόλυτοι δρομείς έχουν μικρότερο διασκελισμό. Αυτό χρειάζεται μικρότερη έκταση του ποδιού, γεγονός που εξηγεί γιατί οι ξυπόλυτοι δρομείς λυγίζουν περισσότερο τα γόνατά τους. Αυτές οι θέσεις των κλειδώσεων επιτρέπουν στους μυς γύρω από το γόνατο να ελέγχουν το πάτημα στο έδαφος, επιτρέποντας στον αστράγαλο να δράσει σαν ελατήριο.

Καλύπτοντας τη φτέρνα περιορίζεται η αίσθηση που έχει το πόδι όταν έρχεται σε επαφή με το έδαφος. Τα παπούτσια, που έχουν μαξιλάρι στη θέση της φτέρνας, επιτρέπουν στον δρομέα να πατάει στο έδαφος με το πόδι του σε έκταση.

Τα παιδιά και οι έφηβοι που μεγαλώνουν ξυπόλυτοι μοιάζουν αρκετά δυνατοί να τρέξουν γρήγορα και για μακρές αποστάσεις χωρίς παπούτσια. Ο πόνος στα πόδια των μαθητών της Νέας Ζηλανδίας ήταν μικρότερος από αυτόν που καταγράφηκε παγκοσμίως σε συνομηλίκους τους μαθητές. Αυτό το εύρημα, συνδυασμένο με την απουσία στοιχείων για τον ρόλο των παπουτσιών στην πρόληψη των τραυματισμών, καθιστά λογική την προτροπή ότι τα παιδιά πρέπει να περνούν κατά το δυνατό περισσότερη ώρα ξυπόλυτα.

πηγή:kathimerini.gr