''Πήγανον,άνηθον,μάλαθρον βράσον,δος πιείν και ιάται.Μάσα και αγριοσταφίδα και μαστίχη και ιαθήσεται''
Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία
Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής.
Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.
Ο Dr. Ulrich Warnke εργάστηκε στο Universität des Saarlandes με έμφαση στη βιοϊατρική, την περιβαλλοντική ιατρική και τη βιοφυσική.
Είναι Γερμανός βιολόγος και ένας από τους τομείς εστίασής του είναι η επίδραση των ηλεκτρομαγνητικών δονήσεων και πεδίων, συμπεριλαμβανομένου του φωτός, στους οργανισμούς.
Στα βιβλία του προσπαθεί να συσχετίσει κβαντικά φυσικά πειράματα και αποτελέσματα με πνευματικές εμπειρίες, όπως χαρακτηριστικά λέει: "Κβαντική φυσική, συνείδηση και πνευματικότητα"
Τα όνειρα, λέει η Philippa Perry, είναι ένας σημαντικός τρόπος κατανόησης του εαυτού μας. Είναι μια αλληγορία για τον ψυχισμό μας και ένας τρόπος να "ξετυλίξουμε" το ασυνείδητό μας για να αποκαλύψουμε τι πραγματικά σκεφτόμαστε. Η Philippa στις διαλέξεις της διδάσκει πώς να βγάζουμε νόημα από τις νυχτερινές μας περιπέτειες. Δεν συμφωνεί με τον Freud ότι τα όνειρα είναι εκπλήρωση επιθυμιών- τάσσεται με το μέρος του Fritz Perls, του Γερμανού ψυχιάτρου, ιδρυτή της θεραπείας Gestalt, ο οποίος πίστευε ότι τα όνειρα ήταν η οδός προς την ολοκλήρωση - ένας τρόπος να ανακαλύψουμε περισσότερα για τον εαυτό μας! Η θεραπεία Gestalt εστιάζει στη διαδικασία/αυτό που πραγματικά συμβαίνει, έναντι του περιεχομένου/αυτό για το οποίο γίνεται λόγος. Η έμφαση δίνεται σε αυτό που γίνεται, σκέφτεται και αισθάνεται την παρούσα στιγμή - η φαινομενικότητα τόσο του πελάτη όσο και του θεραπευτή- παρά στο τι ήταν, θα μπορούσε να είναι, ή θα έπρεπε να ήταν. Η θεραπεία Gestalt είναι μια μέθοδος πρακτικής επίγνωσης, που ονομάζεται επίσης "ενσυνειδητότητα" σε άλλους κλινικούς τομείς, με την οποία η αντίληψη, το συναίσθημα και η δράση κατανοούνται ότι ευνοούν την ερμηνεία, την εξήγηση και την εννοιολόγηση/ερμηνευτική της εμπειρίας. Ο "ενδιαφερόμενος" μαθαίνει να έχει επίγνωση του τι κάνει και αυτό ενεργοποιεί την ικανότητα να ρισκάρει μια μετατόπιση ή αλλαγή. Η Philippa χρησιμοποιώντας τη μέθοδο του Fritz Perls, ζητά από το άτομο που έχει απέναντί της, πρώτα να περιγράψει ένα όνειρο από τη δική του οπτική γωνία, σε ενεστώτα χρόνο και στη συνέχεια να περιγράψει το όνειρο από την οπτική γωνία κάποιου άλλου προσώπου στο όνειρο! Και όπως λέει χαρακτηριστικά η Philippa Perry: -. κάθε προοπτική είμαστε εμείς - είναι το όνειρό μας και όλοι σε αυτό είμαστε εμείς. Και αν δεν ασχοληθούμε με τα όνειρά μας; Philippa Perry: "Αν δεν ακούσετε τα όνειρά σας, θα σας ενοχλούν μέχρι να σας αφυπνίσουν". *Η Philippa Perry είναι Βρετανίδα ολιστική ψυχοθεραπεύτρια και συγγραφέας. Έχει γράψει το graphic novel Couch Fiction, σε μια προσπάθεια να απομυθοποιήσει την ψυχοθεραπεία, το How to Stay Sane,
το Book You Wish Your Parents Had Read και το Book You Want Everyone* You Love To Read* Το 1985 εκπαιδεύτηκε και εργάστηκε εθελοντικά στους Samaritans, ενώ στη συνέχεια εκπαιδεύτηκε ως ψυχοθεραπεύτρια και ήταν μέλος της Association of Humanistic Psychology Practitioners του Ηνωμένου Βασιλείου. Η Perry εργάστηκε στον τομέα της ψυχικής υγείας για 20 χρόνια και για κάποιο χρονικό διάστημα στο διδακτικό προσωπικό του The School of Life
κείμενο και επιμέλεια κειμένου:ntina/thalia - botanologia.gr
περπατώντας στα μέρη που αγαπάω, δεν μπορώ να μην συνθλίψω κλαδάκια δεντρολίβανου ή πευκοβελόνες, να τα εισπνεύσω καθώς περπατάω και...
...και στη συνέχεια να ετοιμάσω μέσα στο μυαλό μου το φαγητό της ημέρας!
Πιστεύω στη μαγεία της προετοιμασίας!
Μπορώ να κάνω σχεδόν οποιοδήποτε φαγητό να έχει υπέροχη γεύση ετοιμάζοντάς το πρώτα μέσα στο μυαλό μου...
Πριν ξεκινήσω την προετοιμασία ήδη είναι έτοιμο μέσα στο μυαλό μου με κάθε λεπτομέρεια!!! -. βότανα,
μπαχαρικά,
λαχανικά και ότι άλλο φανεί στη φαντασία μου τη κάθε στιγμή που θα χρειαστεί να ετοιμάσω φαγητό είναι παρόν!
...και αυτά είναι τα ψωμάκια μου με κανέλα...
χρησιμοποίησα το πολύτιμο φρεσκοαλεσμένο αλεύρι σίκαλης για να εξισορροπήσω τη γλυκύτητα της μυρωδάτης κανέλας και μόνο μια πινελιά κάρδαμου...ntina/thalia
Πειραματίζομαι συνέχεια!
σκόρδο,
κόλιαντρος,
βασιλικός,
δεντρολίβανο,
μαντζουράνα,
ρίγανη,
μαϊντανός και άλλα φρέσκα βότανα και λαχανικά είναι πάντα στην κουζίνα μου και με προκαλούν!!!
Μου κρυφογελούν και μου κρυφολένε
-. θέλεις πραγματικά να κάνεις κάτι, θα βρεις τον τρόπο!!!
και αυτό γιατί ξέρουν πως από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου με απασχολούσαν ανεξήγητα οι μυρωδιές σε όλες τις μορφές τους και η γεύση!!!
-. οσμή και γεύση, συνεπικουρούμενες και από τις άλλες αισθήσεις και
κάθε φορά έχω και από ένα διαφορετικό μυρωδάτο πιάτο και
Για να μάθουμε τις καλύτερες τροφές για την υγεία του εντέρου μας θα διερευνήσουμε τα οφέλη των προβιοτικών τροφίμων όπως το ξινολάχανο, η γιαούρτη, οι ελιές! Και για να βελτιώσουμε την υγεία του εντέρου μας, τα προβιοτικά και τα πρεβιοτικά είναι η αρχή!
Τα πρεβιοτικά -prebiotics- δεν περιέχουν κανένα ζωντανό μικροοργανισμό αλλά βοηθούν στην ανάπτυξή τους. Τα προβιοτικά -probiotic- είναι φιλικά βακτήρια που ζουν κυρίως στο πεπτικό μας σύστημα.
Πολλοί από αυτούς τους μικροοργανισμούς απαντώνται φυσικά σε ζυμωμένες τροφές, όπως η γιαούρτη, το ξινολάχανο, οι ελιές,
το μηλόξυδο,
το προζύμι,
το κεφίρ! Τα προβιοτικά βακτήρια εκτελούν ορισμένες σημαντικές λειτουργίες, όπως η υποστήριξη ενός υγιούς ανοσοποιητικού συστήματος,
του μεταβολισμού και της πέψης. Οι έρευνες δείχνουν ότι οι ανισορροπίες στον μικροβιόκοσμο του εντέρου μπορεί να συνδέονται με πολυάριθμες ασθένειες, όπως ο καρκίνος και ο διαβήτης τύπου 2. Ο μικροβιόκοσμος του εντέρου μας επηρεάζεται επίσης σε μεγάλο βαθμό από τις διατροφικές μας επιλογές και μπορούμε εύκολα να το υποστηρίξετε αυτό, συμπεριλαμβάνοντας στην καθημερινή μας διατροφή περισσότερα προβιοτικά καθώς και τρόφιμα πλούσια σε πρεβιοτικά. Και ποιες τροφές για την υγεία του εντέρου πρέπει να προσθέσουμε στη διατροφή μας;
Σκορδαλιά με καρύδια, ένα έδεσμα με φινετσάτη γεύση! Κάθε χρόνο μέσα στην περίοδο της σαρακοστής είθισται να ετοιμάζουμε το τραπέζι μας με τη σκορδαλιά μας, την αλιάδα μας, το βακαλάο μας, τα μύδια μας, το χταπόδι μας, το χαλβά μας! Σε παλαιότερα άρθρα μου: - σας έδειξα πως κάνουμε την κεφαλονίτικη αλιάδα, που ήταν και το αγαπημένο έδεσμα της μάνας μου παρότι μηκεφαλονίτισα -botanologia.gr - σας έδειξα πιο λάδι είναι καλύτερο για το τηγάνισμα του βακαλάου- botanologia.gr - σας έδειξα πως ξαρμυρίζουμε τον μπακαλιάρο και γιατί τρώμε μπακαλιάρο την 25η Μαρτίου-botanologia.gr,
Βακαλάος : Πως θα τον ξαλμυρίζουμε, πως θα τον μαγειρέψουμε, γιατί τρώμε μπακαλιάρο την 25η Μαρτίου και πιά η σχέση του με την σταφίδα. Οι Πορτογάλοι τον λένε bacalhau,δηλαδή βακαλάο, οι Ιταλοί baccalaro, δηλαδή μπακαλιάρο και μεις οι Έλληνες βακαλάο ή μπακαλιάρο, για να μην παραπονεθεί κανένας!
Το έθιμο του βακαλάου
Παραδοσιακό έδεσμα της ημέρας του Ευαγγελισμού, της γνωστής μας εκκλησιαστικής θεομητορικής εορτής αλλά και της Εθνικής Εορτής της Ελλάδας, κατά την οποία τιμάται ο Εορτασμός της Ελληνικής Επανάστασης του 1821,είναι ο μπακαλιάρος και μάλιστα συνοδεία σκορδαλιάς....
Αφού τελειώσουμε με το ξαλμύρισμα, κόβουμε τον βακαλάο σε κομμάτια στο μέγεθος που χρειάζεται η συνταγή μας και τα βάζουμε σε ένα τρυπητό για να στραγγίσουν, για τουλάχιστον μια ώρα.
Το μαγείρεμα του βακαλάου μας πρέπει να είναι ολιγόλεπτο, διαφορετικά θα στεγνώσει και θα χάσει τη νοστιμιά του.
Σαλάτα με ξαλμυρισμένο και καλά στραγγισμένο βακαλάο
Αν μαρινάρουμε τον βακαλάο για τέσσερις περίπου ώρες μπορούμε να τον σερβίρουμε και ωμό εν είδει «σούσι» ή σαν συστατικό μιας πλούσιας σαλάτας με λαχανικά όπως –
Dr Ulrich Warnke - Συνείδηση, πνευματικότητα και κβαντική φυσική.
Πώς ελέγχει το μυαλό μας το σώμα;
Γιατί λειτουργεί το φαινόμενο εικονικού φαρμάκου;
Ποιες ευκαιρίες υπάρχουν στο συνειδητό όνειρο;
Ο βιολόγος και κβαντικός φιλόσοφος του saarländische dr. Ο Ulrich Warnke είναι πεπεισμένος ότι το κλειδί για πολλά μυστήρια της ανθρώπινης ύπαρξης βρίσκεται στον συνδυασμό νέων επιστημονικών ευρημάτων και παλαιών διδασκαλιών σοφίας.
Σε συνέντευξή του μιλά για τους μηχανισμούς που δημιουργούν την προσωπική μας "πραγματικότητα" από τη "θάλασσα όλων των πιθανοτήτων" μέσω της συνείδησής μας. Αυτή η συνομιλία με τον dr. Ulrich Warnke έλαβε χώρα για την κινηματογραφική παραγωγή "The Power of Thoughts
Απόσπασμα από την συνέντευξη:
Το πρόβλημα με τους επιστήμονες της κβαντικής φυσικής είναι η μέτρηση.
Για να καταλήξουν σε ένα συμπέρασμα χρειάζονται μετρήσιμα αποτελέσματα.
Όμως για να καταλήξουν σε ένα συμπέρασμα χρειάζεται η συνεργασία ενός πνεύματος και μιας συνείδησης.
Επειδή όμως το πνεύμα δεν είναι μετρήσιμο το αποκλείουν και αυτό είναι τεράστιο έλλειμα.
Δεν μπορούμε να αποκλείουμε τις σκέψεις από την στιγμή που μέσω της σκέψης θα καταλήξουμε σε ένα συμπέρασμα.
Ο Νεύτων όρισε τον νόμο της αιτίας και του αποτελέσματος, αλλά ο νόμος αυτός δεν ισχύει στην κβαντική φυσική στην οποία δεν υπάρχει αιτιότητα και αυτό έρχεται σε αντίθεση με τον τρόπο λειτουργίας του ανθρώπινου νου.
Ο νόμος του Νεύτωνα μας λέει ότι όταν γνωρίζω την διαδικασία της εξέλιξης μπορώ να μαντέψω το αποτέλεσμα και αυτό στην κβαντική φυσική δεν ισχύει.
Στην κβαντική φυσική υπάρχουν όλες οι πιθανότητες και μέσω της συνείδησής μας παίρνουμε μια, την δεσμεύουμε και την υλοποιούμε.
Τότε δημιουργείται ένα κβαντικό σωματίδιο και μεταφέρονται δυνάμεις οι οποίες ανήκουν στον χώρο της κλασικής φυσικής και μπορούν να αναλυθούν.
Αυτή είναι η συμμετοχή του πνεύματος στην δημιουργία.
Πρέπει η επιστήμη να δεχθεί ότι η πνευματικότητα είναι μέρος της δημιουργίας.
Αυτή είναι η διαδικασία της δημιουργίας που επινόησε η φύση.
Γι’ αυτό μας δημιούργησε με συνείδηση και πνευματικότητα.
Αν θέλουμε λοιπόν να ερευνήσουμε με ειλικρίνεια τις φυσικές επιστήμες, πρέπει να δώσουμε την θέση που της ανήκει στην πνευματικότητα.
Τα φυσικά αποτελέσματα δεν μπορούν να είναι μετρήσιμα επειδή δεν είναι τα πάντα μεταφορά φυσικών δυνάμεων.
Υπάρχει και η μεταφορά πληροφοριών.
Εάν για παράδειγμα βλέπετε στην τηλεόραση μια εικόνα που αφορά ένα σεισμό, μπορείτε να μετρήσετε όλα τα πίξελ της οθόνης, αλλά δεν μπορείτε να διαβάσετε την πληροφορία σεισμός.
Το πνεύμα είναι αυτό που θα καταλήξει σε αυτό το συμπέρασμα.
Δεν μπορεί λοιπόν η επιστήμη να αγνοήσει την πραγματικότητα αυτή.
Είναι επιτακτικό η επιστήμη να αναγνωρίσει ότι η πνευματικότητα είναι μέρος της επιστήμης.