
''Πήγανον,άνηθον,μάλαθρον βράσον,δος πιείν και ιάται.Μάσα και αγριοσταφίδα και μαστίχη και ιαθήσεται''
Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία
Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής.
Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.
όταν με ρώτησα είπα...
Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2025
Πως κάνουμε λάδι από τα πανέμορφα λουλούδια της καλέντουλας

Οι δράσεις των βοτάνων – ισχυρότατα βότανα για την υγεία της χολής μας

Πολλές φορές ακούμε τη φράση “αυτός έχει τη χολή του”;
Τι είναι λοιπόν η χολή;
Ας τη γνωρίσουμε καλύτερα
– Η χολή είναι ένα πηχτό καφεπράσινο μέχρι πρασινοκίτρινο βασικό διάλυμα που εκκρίνεται από τα κύτταρα του ήπατος και μέσω του χοληφόρου πόρου μεταφέρεται στο δωδεκαδάκτυλο.
Σε ορισμένα θηλαστικά όπως και στον άνθρωπο συγκεντρώνεται σε μιά μικρή αποθήκη – στη χοληδόχο κύστη – και
όταν τρώμε η χοληδόχος κύστη συσπάται και αδειάζει τη χολή στον κυστικό πόρο κι από εκεί στο χοληδόχο πόρο και στο έντερο.
Η χολή μας βοηθάει να χωνεύουμε τις λιπαρές τροφές μας και όπως καταλαβαίνουμε, παίζει καθοριστικό ρόλο στην απορρόφηση και την πέψη του λίπους.
Η χολή συμπεριφέρεται ως αλκαλικό στις αντιδράσεις και περιλαμβάνει χολικά οξέα, λεκιθίνη, χοληστερόλη, χολερυθρίνη και πρωτεΐνες.
Οι χρωστικές ουσίες της χολής, η χολερυθρίνη και η χολοπρασίνη, προέρχονται από τη διάσπαση της αιμοσφαιρίνης, των ερυθρών αιμοσφαιρίων και είναι...
Τι είναι λοιπόν η χολή;
Ας τη γνωρίσουμε καλύτερα
– Η χολή είναι ένα πηχτό καφεπράσινο μέχρι πρασινοκίτρινο βασικό διάλυμα που εκκρίνεται από τα κύτταρα του ήπατος και μέσω του χοληφόρου πόρου μεταφέρεται στο δωδεκαδάκτυλο.
Σε ορισμένα θηλαστικά όπως και στον άνθρωπο συγκεντρώνεται σε μιά μικρή αποθήκη – στη χοληδόχο κύστη – και
όταν τρώμε η χοληδόχος κύστη συσπάται και αδειάζει τη χολή στον κυστικό πόρο κι από εκεί στο χοληδόχο πόρο και στο έντερο.
Η χολή μας βοηθάει να χωνεύουμε τις λιπαρές τροφές μας και όπως καταλαβαίνουμε, παίζει καθοριστικό ρόλο στην απορρόφηση και την πέψη του λίπους.
Η χολή συμπεριφέρεται ως αλκαλικό στις αντιδράσεις και περιλαμβάνει χολικά οξέα, λεκιθίνη, χοληστερόλη, χολερυθρίνη και πρωτεΐνες.
Οι χρωστικές ουσίες της χολής, η χολερυθρίνη και η χολοπρασίνη, προέρχονται από τη διάσπαση της αιμοσφαιρίνης, των ερυθρών αιμοσφαιρίων και είναι...
όταν με ρώτησαν - τι είναι η βοτανολογία για έναν ποιητή ντίνα; είπα...

...η βοτανολογία μέσα από τα μάτια ενός ποιητή δεν είναι απλώς μια επιστήμη· είναι μια ερωτική επιστολή στη φύση.
Δεν πρόκειται για μια απλή καταγραφή φυτών, αλλά για αναγνώριση - κάθε φύλλο μια ανάσα, κάθε καρπός μια ενθύμηση...
https://botanologia.gr/
Δεν πρόκειται για μια απλή καταγραφή φυτών, αλλά για αναγνώριση - κάθε φύλλο μια ανάσα, κάθε καρπός μια ενθύμηση...
https://botanologia.gr/
Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου 2025
φθινόπωρο - ας τo υποδεχτούμε όπως του πρέπει!

να ρίξουμε τα βάρη μας σαν φύλλα στο χώμα,
να εμπιστευτούμε τη σιωπή της αναμονής και
να ριζώσουμε πιο βαθιά,
για να ανθίσουμε ξανά, όταν έρθει η άνοιξη!
...ας γίνει το φθινόπωρο η θύμηση
πως η αλλαγή δεν είναι το τέλος·
είναι η αλήθεια του χρόνου
που μας μαθαίνει να υπάρχουμε
χωρίς βεβαιότητες,
μα με νόημα."
ntina/thalia - botanologia.gr
Κυριακή 31 Αυγούστου 2025
intermédzo - "Ὄμφακές εἰσιν/αγουρίδες είναι"

Η φράση "Ὄμφακές εἰσιν" στα Αρχαία Ελληνικά σημαίνει "άγουρα είναι"
Πρόκειται για την παροιμιώδη φράση, που διαβάζουμε στον μύθο του Αισώπου" η αλεπού και τα σταφύλια/αλώπηξ και βότρυς"
Η παμπόνηρη αλεπού αφού δεν καταφέρνει να φτάσει τα σταφύλια που κρέμονται ψηλά, φεύγει λέγοντας:
"Ὄμφακές εἰσιν", "άγουρα είναι"
Ἀλώπηξ λιμώττουσα, ὡς ἐθεάσατο ἀπό τινος ἀναδενδράδος βότρυας κρεμαμένους,
ἠβουλήθη αὐτῶν περιγενέσθαι καὶ οὐκ ἠδύνατο.
Ἀπαλλαττομένη δὲ πρὸς ἑαυτὴν εἶπεν· "Ὄμφακές εἰσιν"
Οὕτω καὶ τῶν ἀνθρώπων ἔνιοι, τῶν πραγμάτων ἐφικέσθαι μὴ δυνάμενοι, δι’ ἀσθένειαν, τοὺς καιροὺς αἰτιῶνται.
Έτσι η παμπόνηρη κυρα-αλεπού μας, παρά τα πηδήματά της, δεν μπόρεσε να φθάσει τα τσαμπιά της κληματαριάς και να γευθεί τα πάνγλυκα σταφύλια, όμως, καθώς αδυνατούσε να δεχτεί την ήττα της αποφάνθηκε όλα περηφάνια και χωρίς ντροπή: "Ὄμφακές εἰσιν"
Παραιτήθηκε της προσπάθειας, αλλά με ισχυρότατο επιχείρημα.
Τα σταφύλια ήταν αγουρίδες και δεν άξιζε τον κόπο να ασχολείται πια με αυτά.
Και οι αιώνες πέρασαν, αλλά το μήνυμα του Αισώπου έμεινε διαχρονικό.
Πέρασε στην λαϊκή σοφία με τη μορφή της έκφρασης "όσα δε φτάνει η αλεπού, τα κάνει κρεμαστάρια", δηλαδή ότι όταν κάποιος δεν μπορεί να αποκτήσει κάτι, το υποτιμά για να μη φανεί η αδυναμία του.
Πρόκειται για την παροιμιώδη φράση, που διαβάζουμε στον μύθο του Αισώπου" η αλεπού και τα σταφύλια/αλώπηξ και βότρυς"
Η παμπόνηρη αλεπού αφού δεν καταφέρνει να φτάσει τα σταφύλια που κρέμονται ψηλά, φεύγει λέγοντας:
"Ὄμφακές εἰσιν", "άγουρα είναι"
Ἀλώπηξ λιμώττουσα, ὡς ἐθεάσατο ἀπό τινος ἀναδενδράδος βότρυας κρεμαμένους,
ἠβουλήθη αὐτῶν περιγενέσθαι καὶ οὐκ ἠδύνατο.
Ἀπαλλαττομένη δὲ πρὸς ἑαυτὴν εἶπεν· "Ὄμφακές εἰσιν"
Οὕτω καὶ τῶν ἀνθρώπων ἔνιοι, τῶν πραγμάτων ἐφικέσθαι μὴ δυνάμενοι, δι’ ἀσθένειαν, τοὺς καιροὺς αἰτιῶνται.
Έτσι η παμπόνηρη κυρα-αλεπού μας, παρά τα πηδήματά της, δεν μπόρεσε να φθάσει τα τσαμπιά της κληματαριάς και να γευθεί τα πάνγλυκα σταφύλια, όμως, καθώς αδυνατούσε να δεχτεί την ήττα της αποφάνθηκε όλα περηφάνια και χωρίς ντροπή: "Ὄμφακές εἰσιν"
Παραιτήθηκε της προσπάθειας, αλλά με ισχυρότατο επιχείρημα.
Τα σταφύλια ήταν αγουρίδες και δεν άξιζε τον κόπο να ασχολείται πια με αυτά.
Και οι αιώνες πέρασαν, αλλά το μήνυμα του Αισώπου έμεινε διαχρονικό.
Πέρασε στην λαϊκή σοφία με τη μορφή της έκφρασης "όσα δε φτάνει η αλεπού, τα κάνει κρεμαστάρια", δηλαδή ότι όταν κάποιος δεν μπορεί να αποκτήσει κάτι, το υποτιμά για να μη φανεί η αδυναμία του.
επιμέλεια κειμένου: ntina/thalia
όταν με ρώτησαν – και τι κάνουμε ντίνα όταν δεν αισθανόμαστε καλά;

…να θυμόμαστε πως δεν υπάρχει τίποτα λάθος η μεμπτό όταν δεν αισθανόμαστε καλά κάποιες φορές!
Στην πραγματικότητα, το μόνο λάθος είναι το ό,τι σκεφτόμαστε πως δεν είμαστε καλά!
Όταν αποδεχόμαστε το πώς νιώθουμε, αυτό αλλάζει ολόκληρη την
Στην πραγματικότητα, το μόνο λάθος είναι το ό,τι σκεφτόμαστε πως δεν είμαστε καλά!
Όταν αποδεχόμαστε το πώς νιώθουμε, αυτό αλλάζει ολόκληρη την
οπτική μας για τη ζωή.
Μόλις παραδοθούμε σε αυτά τα συναισθήματα, στην πραγματικότητα επιτρέπουμε στον εαυτό μας να είναι αληθινός και με αυτόν τον τρόπο θεραπευόμαστε και
στη συνέχεια απελευθερώνουμε αυτή την ενέργεια, για να μπορούμε να προχωρήσουμε μπροστά και να μην παγιδευτούμε στη σκέψη ότι κάτι δεν
Μόλις παραδοθούμε σε αυτά τα συναισθήματα, στην πραγματικότητα επιτρέπουμε στον εαυτό μας να είναι αληθινός και με αυτόν τον τρόπο θεραπευόμαστε και
στη συνέχεια απελευθερώνουμε αυτή την ενέργεια, για να μπορούμε να προχωρήσουμε μπροστά και να μην παγιδευτούμε στη σκέψη ότι κάτι δεν
πάει καλά με αυτό που είμαστε.
Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει ότι, ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε το...
Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει ότι, ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε το...
συνέχεια του άρθρου μου:https://botanologia.gr/otan-me-rotisan-kai-ti-kanoyme-ntina-otan-den-aisthanomaste-kala/
Παρασκευή 29 Αυγούστου 2025
η συνάντησή μου με ένα ψιλόλιγνο αγαπημένο βότανο – το πολυκόμπι

Και άκουσα μια φωνή από τα βάθη των αιώνων – ντίνα κοίταμε!!!
Ψάχνω γύρω μου να δω…
Δεν βλέπω κάτι…
Η φωνή, μεστή,
γλυκιά...
Ψάχνω γύρω μου να δω…
Δεν βλέπω κάτι…
Η φωνή, μεστή,
γλυκιά...
η συνέχεια του άρθρου μου:https://botanologia.gr/i-synantisi-moy-me-ena-psiloligno-pallikari-to-polykompi/



Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)