Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου 2016

Αρχίζει το σχολείο...τι να πάρουνε μαζί τους τα παιδιά μας...Πώς να κάνουμε το κολατσιό τους να μοιάζει με ότι έτρωγαν στις διακοπές του καλοκαιριού;…

Όλοι οι άνθρωποι  έχουμε ανάγκη από τη κατανάλωση υγιεινών τροφών με σκοπό τη προάσπιση της υγείας. Πόσο μάλλον τα παιδιά, όπου θα πρέπει να διαφυλάξουν και τη πορεία της ανάπτυξης τους σε υγιή πλαίσια.
Η ακολουθία σωστής διατροφής για τα παιδιά, θα αποτελέσει δώρο στον οργανισμό τους, προστατεύοντας την υγεία των οστών τους, των δοντιών τους, της ανάπτυξης  τους και φυσικά θα τονωθεί η άμυνα του οργανισμού τους ενάντια των διαφόρων λοιμώξεων.
Τα παιδιά στις διακοπές, αφέθηκαν ελεύθερα τόσο ως προς το πρόγραμμα τους όσο και από τη διατροφή τους. Σύνηθες φαινόμενο, να επιλέγουν τα παγωτά, τα διάφορα έτοιμα snacks και φυσικά να καταναλώνουν περισσότερα αναψυκτικά.
Όμως, οι διακοπές τελείωσαν αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να ενταχθούν βιαίως στην αρχική τους κατάσταση. Θα πρέπει να δεχθούν τη πραγματικότητα με τον πιο ανώδυνο τρόπο, τουλάχιστον αυτό θα πρέπει να συμβεί όσον αφορά το διατροφικό μέρος.
Ας δούμε, τι θα πρέπει να ακολουθήσουνε.
_ Τα παιδιά λαμβάνανε μία μεγαλύτερη ποσότητα υδατανθράκων από το σύνηθες / επιτρεπτό. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να τους περιορίσουμε αμέσως, διότι το σάκχαρο τους θα αναγνωρίσει αυτή την απότομη μεταβολή και οι αντιδράσεις θα είναι αρνητικές.
Οπότε, η λύση είναι να εντάξουμε τα φρούτα στο ημερήσιο διαιτολόγιο τους, με αυτόματη ελάττωση των τροφίμων με κενές θερμίδες και πλούσια σε υδατάνθρακες, όπως για παράδειγμα τα παγωτά.
Αν το παιδί κατανάλωνε περίπου 3 παγωτά ημερησίως, τότε βαθμιαίως θα πρέπει να περιορίσουμε τη κατανάλωση των παγωτών με ταυτόχρονη αύξηση των φρούτων. 1 παγωτό θα αντιστοιχεί σε 2 φρούτα.
_  Κατά τη φάση της σημαντικής μείωσης των παγωτών, θα πρέπει να ‘’ξεγελάσουμε’’ τόσο το παιδί όσο και τον οργανισμό του.
Η λύση είναι, να του προσφέρουμε γιαούρτι (χαμηλών σε λιπαρά) αφού προηγουμένως το έχουμε αφήσει για περίπου 6 ώρες στη κατάψυξη.
Το γιαούρτι φυσικά και δεν θα χαλάσει – δεν θα κρυσταλλώσει. Όταν του προσφέρουμε, θα μπορέσουμε να ρίξουμε 1 κουταλάκι του γλυκού σκόνη κακάο ή κανέλλας, έτσι θα μοιάζει με παγωτό  αλλά δεν θα επιβαρύνουμε την υγεία του.
_ Επειδή σίγουρα είχε αυξήσει τη κατανάλωση των έτοιμων φαγητών, όπως το σουβλάκι, τότε θα πρέπει να του προσφέρουμε ένα ακριβώς ίδιο οπτικά, αλλά ποιοτικά εντελώς διαφορετικό, ως προς όφελος της υγείας του.
Εάν επιθυμήσει τόσο πολύ να καταναλώσει σουβλάκι , μπορούμε να του προσφέρουμε ένα σουβλάκι το οποίο θα το έχουμε φτιάξει σπίτι με αγνά υλικά και φυσικά χωρίς τη καταστροφή του ελαιολάδου, όπως συμβαίνει στα ταχυφαγεία.
Αντιστοίχως, εάν λαχταρά διακαώς τη πίτσα, τότε η ιδανική λύση είναι να τη παρασκευάσουμε στο σπίτι δίχως τη προσθήκη πολλών αλλαντικών.
_ Όπως προαναφέρθηκε, το παιδί σίγουρα θα είχε αυξήσει τη κατανάλωση αναψυκτικών.
Στη προκειμένη περίπτωση, η πιο ωραία  λύση για την υγεία του, θα είναι να βράσουμε τσάι-δίχως προσθήκη ζάχαρης και στη συνέχεια να το ‘’χτυπήσουμε’’ στο mixer με πάγο ή να το αφήσουμε στο ψυγείο για περίπου 8 ώρες.
Δυστυχώς δεν θα μοιάζει με αναψυκτικό, αλλά ενδέχεται να το λατρέψει λόγω της περίφημης γεύσης του.
_ Στο δρόμο για το σχολείο, είναι ότι πιο δύσκολο μπορεί να αντιμετωπίσει κάθε γονιός.
Είναι ότι πιο δύσκολο, διότι το παιδί μπορεί να φέρει άρνηση στο να δεχθεί το εκάστοτε τρόφιμο αλλά και αν  ακόμη το κάνει μπορεί να μην το καταναλώσει στο σχολείο, είτε γιατί το πήρε μαζί του με το ζόρι είτε γιατί ντράπηκε στη πορεία διότι μπορεί τα υπόλοιπα παιδιά να καταναλώνουν sandwich και εκείνο να πρέπει να καταναλώσει φρούτα.
Εδώ, θα πρέπει ο κάθε γονιός, να εκπαιδεύσει το παιδί του ορθώς και με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να κρίνει και από μόνο του το ποιο τρόφιμο είναι καλό και τι σημαίνει να είναι καλό.

Αν περάσουμε τον συγκεκριμένο σκόπελο, τότε ορισμένα snacks τα  οποία μπορεί να παρασκευάσει ο γονιός είναι τα εξής:
. 1 μπάρα δημητριακών μεσαίας διαμέτρου. ΟΧΙ ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ.
. 1 τοστ, αποτελούμενο από 2 φέτες ψωμί ολικής αλέσεως-1 φέτα γαλοπούλα βραστή και 1 φέτα τυρί του τοστ χαμηλών λιπαρών.
. 2 φρούτα ( 1μπανάνα μικρής διαμέτρου και 1 μήλο).
. 1 τρίγωνο σπιτικής pizza.
. 1 sandwich με κοτόπουλο, 1 ψωμάκι μικρής διαμέτρου με 20γρ φιλέτο κοτόπουλο με 1 φέτα τυρί του τοστ και 2 slice ντομάτας. ΟΧΙ ΜΟΥΣΤΑΡΔΑ-KETCHUP-MAYONNAISE.
Σίγουρα τηρώντας τις προαναφερθέντες οδηγίες, θα προασπίσουμε την υγεία του  παιδιού. Το  θέμα δεν είναι μόνο αυτό, αλλά και να το παιδαγωγήσουμε προς το δρόμο της σωστής διατροφής.

Νικόλαος Κριαράς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου