Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Παρασκευή, 16 Φεβρουαρίου 2018

από το αλόγιστο στο συνετό τρώγειν

διατροφικές συμβουλές από το eufic.org
το αλόγιστο τρώγειν μπορεί να συμβάλλει στις ολοένα αυξανόμενες περιφέρειες μέσης παγκοσμίως.
η έρευνα σχετικά με το συνετό τρώγειν έχει εστιάσει σε μεγάλο βαθμό στον έλεγχο του βάρους και στο να βοηθήσει τα άτομα να αναπτύξουν μια καλύτερη σχέση με το φαγητό.
πώς μπορείτε να τρώτε πιο συνετά;
συμβουλές για πιο συνετό τρώγειν
1. πριν ανοίξετε το ψυγείο ή το ντουλάπι, πάρτε μια αναπνοή και ρωτήστε τον εαυτό σας πώς νιώθετε.
πεινάτε πραγματικά;
ή διψάτε;
έχετε άγχος;
βαριέστε;
σκεφτείτε ένα λεπτό και διαφοροποιήστε τις ανάγκες σας από τις επιθυμίες σας.
2. εάν δεν χρειάζεται να φάτε, κάντε κάτι άλλο, όπως να πάτε για ένα σύντομο περίπατο.
3. μην τρώτε «στο πόδι» - είναι δύσκολο να έχετε επίγνωση του πόσο τρώτε. καθίστε.
4. αντισταθείτε στο να φάτε κατευθείαν από την κατσαρόλα ή από το κουτί,αν έχετε παραγγείλει το φαγητό σας
σερβίρετε το φαγητό σας-θα είστε σε θέση να δείτε και να εκτιμήσετε τι και πόσο τρώτε.
5. χρησιμοποιήστε μικρότερα πιάτα που μπορεί να σας βοηθήσουν να ελέγξετε τη μερίδα σας.
6. απομακρύνετε πηγές απόσπασης προσοχής.
κλείστε την τηλεόραση και οποιαδήποτε συσκευή με οθόνη, όπως υπολογιστές, κινητά κ.ά.
7. ορίστε ένα χρονικό όριο, δώστε στον εαυτό σας 20 λεπτά για να ολοκληρώσετε ένα γεύμα.
8. τρώτε σιωπηλά για πέντε λεπτά, και σκεφτείτε τι χρειάστηκε για να παραχθεί αυτό το γεύμα, από τις ακτίνες του ήλιου και το αγρόκτημα έως το κατάστημα και το μαγείρεμα.
9. προσπαθήστε να φάτε με κάτι όπως τα ξυλάκια, για να επιτύχετε έναν αργό ρυθμό.
10. παίρνετε μικρές μπουκιές και μασάτε καλά, ενώ εστιάστε στην οσμή, τη γεύση και την υφή του φαγητού.
προσπαθήστε να πετύχετε 30 μασήματα για κάθε μπουκιά.
11. προσπαθήστε να αφήνετε κάτω τα μαχαιροπίρουνα μετά από κάθε μπουκιά. μην τα κρατήσετε ξανά πριν καταπιείτε ό,τι είχατε ήδη στο στόμα σας.
12. μην προσπαθήσετε να τελειώσετε όλο το πιάτο.
εάν νιώθετε χορτάτοι, αποθηκεύστε το υπόλοιπο.
αν είστε σε  ένα εστιατόριο, ζητείστε να πάρετε ό,τι απέμεινε πακέτο.
thalia:botanologia.blogspot.gr