Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Τετάρτη, 15 Φεβρουαρίου 2012

δώδεκα κορυφαίες επιλογές διατροφής για την υγεία της καρδιά μας

η καρδιά μας είναι το κέντρο της ύπαρξής μας
είναι
ταυτόχρονα ισχυρή και εύθραυστη
είναι το ενεργειακό μας κέντρο  για αυτό 
όταν
πρόκειται να επιλέξουμε τροφές για την υγεία μας η επιλογή των  τροφών για την υγεία της καρδιάς μας  πρέπει να είναι στην κορυφή της λίστας αναζήτησής μας για
να μπορούμε να διατηρούμε αυτό το πολύτιμο και θαυματουργό όργανο του οργανισμού μας σε τέλεια κατάσταση
η επιλογή των τροφών για την υγεία της  πρέπει να είναι μιά από τις προτεραιότητές μας και ναι
υπάρχουν πολλά τρόφιμα που μπορούν να κρατούν την  καρδιά μας υγιή και το καρδιαγγειακό σύστημα σε ισορροπία 
αντί των επεξεργασμένων τροφίμων πρέπει να επιλέγουμε τρόφιμα φρέσκα που
να μπορούμε να τα τρώμε με ελάχιστη ή με καμία επεξεργασία κατά το μαγείρεμα
και ας δούμε τα πιο κορυφαία
το σκόρδο βοηθά στη διατήρηση της υγιούς πίεσης του αίματος και διατηρεί
τη χοληστερόλη στα σωστά επίπεδα ενώ
παράλληλα βοηθά στην πρόληψη της αθηροσκλήρωσης 
2) πιπέρι καγιέν
το καγιέν έχει ονομαστεί «ο βασιλιάς των βοτάνων και των μπαχαρικών"  και
ειδικά όταν πρόκειται για την υγεία της καρδιάς είναι
φορτωμένο με τόσα αντιοξειδωτικά και 
άλλα πολύτιμα συστατικά που το καθιστούν άκρως απαραίτητο για αυτήν
"αν πρέπει να κυριαρχεί ένα βότανο στη ζωή μας αυτό πρέπει να είναι το πιπέρι
καγιέν είναι
ισχυρότερο από οποιοδήποτε άλλο" ισχυρίζονται πολλοί βοτανολόγοι ανάμεσά
τους και ο Dr. Schulze 
3) σπανάκι
ένα αγαπημένο λαχανικό
νόστιμο
θρεπτικό απαραίτητο για την υγεία της καρδιάς
μεταξύ των πολλών ουσιών των απαραίτητων για την καρδιά που περιέχει είναι και:
το κάλιο
το φολικό οξύ
το ασβέστιο
τα αντιοξειδωτικά όπως η λουτεΐνη και
το περίφημο συνένζυμο Q10 (CoQ10) το οποίο είναι ζωτικής σημασίας για την
υγεία της καρδιάς και των μυών
4) μύρτιλλο ή μπλε μούρα ( blueberry)
τα φρούτα που πολλές έρευνες τα έχουν αναδείξει ως "την πηγή της αιώνιας νιότης"
το σκούρο μπλε χρώμα τους το δανείζονται από τις ισχυρές αντιοξειδωτικές
ανθοκυανίνες οι οποίες καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες και το καθιστούν ένα
από τα ισχυρότερα  καρδιοπροστατευτικά
αποτελούν καλή πηγή
φυτικών ινών
βιταμίνης C
βιταμίνης Ε
βιταμίνης Κ και
μαγγανίου όλα απαραίτητα στοιχεία για την διατήρηση της υγείας της καρδιάς μας
5) σολομός
το ψάρι με τα περισσότερα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα απαραίτητα για την υγεία της καρδιά μας και
μια πολύ καλή πηγή πρωτεΐνης όπως και
ο τόνος
η ρέγκα
το σκουμπρί και 
ο ξιφίας
6) όσπρια
όπως π.χ
τα φασόλια τα οποία
είναι πλούσια σε  πρωτεΐνες σχεδόν 
χωρίς λιπαρά φορτωμένα με 
φυτικές ίνες
σίδηρο
ασβέστιο και 
κάλιο
7) ξηροί καρποί
οι ξηροί καρποί είναι μια μεγάλη και σπουδαία πηγή υγιούς πρωτεΐνης
βιταμινών
μετάλλων και 
μονοακόρεστων λιπών
τα μονοακόρεστα λίπη είναι απαραίτητα στη διατροφή μας καθώς προστατεύουν σε απόλυτο βαθμό την υγεία μας μειώνοντας
την κακή χοληστερόλη και κατά συνέπεια τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου
8) βρώμη
τη χρειαζόμαστε κάθε μέρα καθώς
είναι ο καλύτερος τρόπος να προμηθευτούμε τις φυτικές ίνες που χρειάζεται ο οργανισμός μας ενώ έχουμε επιπλέον βιταμίνες και 
μέταλλα
9) μπρόκολο
το ισχυρότερο λαχανικό πλούσιο σε
βιταμίνη C
βιταμίνη Ε
ασβέστιο
φολικό οξύ
φυτικές ίνες και 
βήτα-καροτίνη ενώ
μαζί με το σπανάκι είναι μια σπάνια φυσική πηγή του συνενζύμου Q10
το τρώμε ωμό σε όλες μας τις σαλάτες  ή ελαφρά βρασμένο στον ατμό ( σε επόμενη ανάρτηση πρέπει οπωσδήποτε να ασχοληθώ με το μπρόκολο και το συνένζυμο Q10 )
10) σπαράγγι
άλλο ένα εξαιρετικά υγιεινό λαχανικό το οποίο περιέχει σημαντικές ποσότητες 
φολικού οξέος
βιταμίνης C
καλίου και 
βήτα-καροτίνης
                                                             εδώ ας δούμε
            μιά θαυμάσια σε γεύση και σε θρεπτικά συστατικά σαλάτα 
~  βρασμένα ελαφρά στον ατμό σπαράγγια 
~ λουσμένα  με το δικό μας το ελληνικό λάδι  ελιάς
~ ραντισμένα με μπόλικο χυμό λεμονιού
~ πασπαλισμένα με  ψιλοκομμένο σκόρδο και σαν τελευταία πινελιά
~ λίγο θαλασσινό αλάτι
ας μην ξεχνάμε να την  απολαμβάνουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα  είναι θησαυρός για την καρδιά μας
....................................
ας μην ξεχνάμε να  προσθέτουμε στις σαλάτες μας αυτό τον θαυματουργό σπόρο
12) καρότα  
και
ασβέστιο
φώσφορο
μαγνήσιο
ένα πλήθος από αντιοξειδωτικά και
η βήτα-καροτίνη τους όλα 
άκρως απαραίτητα για την  καρδιαγγειακή μας υγεία
.....................................
αυτή είναι μιά από τις ομάδες τροφίμων που δεν πρέπει να ξεχνάμε να συμπεριλαμβάνουμε στην διατροφή μας για την διατήρηση της υγείας και της ζωτικότητάς μας
.......................... 
thalia

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου