Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Δευτέρα, 21 Μαΐου 2018

Το μυστικό υγείας των διατροφολόγων -Τι τρώνε κάθε ημέρα;Ποια είναι τα superfoods τους

Οι διαιτολόγοι,σε όσους τους συμβουλεύονται,προτείνουν-ισορροπία,ποικιλία και μέτρο στη διατροφή τους για να εξασφαλίσουν όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός τους.

Οι ίδιοι όμως τι τρώνε κάθε μέρα; Έχουν και αυτοί τα "προσωπικά τους superfoods";
Ας δούμε τα μυστικά της υγιεινής τους διατροφής που αποκάλυψαν όταν τους ζητήθηκε να αποκαλύψουν τι τρώνε καθημερινά.
Ας δούμε τι απάντησαν και ποιά είναι τα superfoods τους:
-Εσπεριδοειδή
Τρώω κάθε μέρα εσπεριδοειδή για τη βιταμίνη C και το κάλιο και επειδή έχουν ευχάριστη και δροσιστική γεύση,υπενθύμιση ότι η καλή διατροφή πρέπει να έχει υπέροχη γεύση!
-Carolyn O'Neil, MS, RDN, συγγραφέας του "The Slim Down South Cookbook και συμβούλου διατροφής στο BestFoodFacts.org
-Αβγά
"Τρώω ένα αυγό σχεδόν κάθε μέρα.
Ένα ολόκληρο αυγό είναι γεμάτο με πρωτεΐνη και ο κρόκος του αυγού έχει πολλά καλά -θρεπτικά συστατικά όπως οι βιταμίνες Α και Β12, ριβοφλαβίνη, χολίνη και  σελήνιο. Πλέον, ο κρόκος έχει φυτοχημικές αντιοξειδωτικές ουσίες όπως λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, ιδανικά συστατικά για την υγεία των ματιών"
-Toby Amidor, MS, RD, συγγραφέας του"το ελληνικό γιαούρτι στην κουζίνα:πάνω από130 νοστιμιές,υγιεινές συνταγές για κάθε γεύμα της ημέρας"
-Βρώμη
Μπορώ να δημιουργήσω ένα μπολ με οφέλη αφού προσθέσω βούτυρο αμυγδάλου,σπόρους Chia και ζεστό γάλα για να ενισχύσω την πρωτεΐνη και έτσι έχω και
φυτικές ίνες και ασβέστιο και υπέροχη γεύση
- Bonnie Taub-Dix , RDN, συγγραφέας του  Διαβασέ το πριν το φας
-Κουρκουμάς
"Χρησιμοποιώ το κουρκούμι καθημερινά,γιατί είναι ισχυρό αντιφλεγμονώδες,αντικαρκινικό και αντιοξειδωτικό.
—Jenna Braddock, MSH, RDN, CSSD, sports dietitian
-Ντομάτα
Είναι μια τέλεια τροφή διότι προσθέτει ποσότητα σε ένα γεύμα, χωρίς την προσθήκη θερμίδων. Και το μπόνους: είναι γεμάτη με βιταμίνη C που κρατάει το ανοσοποιητικό σας σύστημα ισχυρό ".
—Keri Gans, RDN, συγγραφέας του The Small Change Diet
-Μαύρη σοκολάτα
"η μαύρη σοκολάτα είναι απαραίτητη στην καθημερινή μου διατροφή. Πάντα προτιμώ τη σοκολάτα με 70% κακάο και τα τελευταία χρόνια απολαμβάνω και τη σοκολάτα με 85% κακάο που συμπληρώνω με ένα κουταλάκι του γλυκού φυστικοβούτυρο. Μελέτες έχουν δείξει ότι λίγα γραμμάρια ποιοτικής σοκολάτας τουλάχιστον 70% περιεκτικότητας σε κακάο μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση, να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου και εγκεφαλικού επεισοδίου κατά πολύ!
—Holley Grainger, MS, RD, culinary nutritionist
-Ξηροί καρποί και σπόροι
"Από τότε που τρώω κυρίως φυτικής προέλευσης πρωτεΐνη,έχω πάντα απόθεμα σε ξηρούς καρπούς και σπόρους.
Όχι μόνο μου χαρίζουν τις πρωτεΐνες, αλλά και τα υγιεινά τους λιπαρά και τις φυτικές ίνες.
Τους ανακατεύω με πλιγούρι βρώμης, τους πολτοποιώ για επάλειψη στα σάντουιτς μου,τους ανακατεύω στις σαλάτες μου,τους ψιλοκόβω και πασπαλίζω τα ζυμαρικά μου,και τη σοκολάτα μου. "
—Dawn Jackson Blatner, RDN, συγγραφέας του The Flexitarian Diet
-Χούμους
"Το χούμους είναι μια καθημερινή τροφή για μένα.Προσπαθω να έχω τέσσερις μερίδες πράσινα λαχανικά την ημέρα. Προσθέτω το χούμους στα λαχανικά μου,έτσι μαζί με τις φυτικές ίνες των λαχανικών έχω και τις πρωτεΐνες με την προσθήκη του χούμους. "
—Jim White RD, ACSM HFI, εκπρόσωπος της Academy for Nutrition and Dietetics, ιδιοκτήτης του Jim White Fitness & Nutrition Studios
-Μύρτιλλα
"Μου αρέσουν τα βατόμουρα και τα έχω στην καθημερινή μου διατροφή επειδή έχουν μόνο περίπου 80 θερμίδες το φλιτζάνι και είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες σε σχέση με άλλα φρούτα.
Ένα φλιτζάνι αποδίδει το 14% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης των φυτικών ινών και σχεδόν το ένα τέταρτο της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης της βιταμίνης C.
Η συνέργεια αυτών των θρεπτικών ουσιών προστατεύει την καρδιά και τα κύτταρα του οργανισμού μου από τον καρκίνο».
—Jennifer McDaniel, MS, RDN, CSSD, LD, Food & Nutrition Expert
-Ζεστό νερό με λεμόνι
 "Ξεκινάω τις περισσότερες μέρες μου με ζεστό νερό και λεμόνι αντί της καφεΐνης, καθώς δεν συμφωνώ μαζί της.
Το νερό με το λεμόνι ξυπνά απαλά το πεπτικό μου σύστημα και μου δίνει ενέργεια για όλη την ημέρα.
Το λεμόνι μου προσφέρει την πλούσια γεύση του καθώς και τις ισχυρές του αντι-φλεγμονώδεις και ανοσολογικές ιδιότητές του".
—Katie Cavuto, MS, RD, {Nourish.Breathe.Thrive}
πηγή:
http://www.self.com

Κείμενο,επιμέλεια:thalia botanologia.blogspot.gr