Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου 2011

ποιοι συνδυασμοί τροφών αυξάνουν την απορρόφηση του μη αιμικού σιδήρου και ποιοι τη μειώνουν

ο σίδηρος των φυτικών τροφίμων απορροφάται σε μικρότερο βαθμό από ότι ο σίδηρος των ζωικών τροφίμων για αυτό
πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί-ειδικά αν υπάρχει έλλειψη σιδήρου στον οργανισμό μας-στους συνδυασμούς των τροφίμων ώστε
να μειώνουμε κάθε φορά τις τυχόν απώλειες 
# αν δηλαδή τρώμε φακές που περιέχουν φυτικό σίδηρο-μη αιμικό-και τις συνδυάζουμε με τυρί φέτα η απορρόφηση του σιδήρου αναστέλλεται ενώ
αν μαζί με τις φακές τρώμε μια σαλάτα με μπρόκολο ή 
λαχανάκια Βρυξελλών και 
ένα ποτήρι χυμό πορτοκάλι ή 
γκρέιπ-φρουτ η απορρόφηση αυξάνεται κατά πολύ
# αν η σπανακόπιτα μας περιέχει φέτα η απορρόφηση του σιδήρου από το σπανάκι-το οποίο σπανάκι λάθος θεωρείται σαν πλούσια πηγή σιδήρου*- έχει πια εξανεμιστεί 
# αν τα δημητριακά πρωινού που είναι εμπλουτισμένα με σίδηρο τα συνδυάζουμε με γάλα η απορρόφηση του σιδήρου εξανεμίζεται
1)  η απορρόφηση του σιδήρου μειώνεται δραματικά αν 
συνδυάσουμε φυτικές τροφές που περιέχουν σίδηρο: 
  • με ροφήματα όπως καφές,αναψυκτικά τύπου κόλα,τσάι 
  • με τροφές που περιέχουν ασβέστιο και ψευδάργυρο ή συμπληρώματα διατροφής που περιέχουν ασβέστιο και ψευδάργυρο
  • με κόκκινο κρασί 
  • με γαλακτοκομικά προϊόντα όπως γάλα, τυρί, γιαούρτι
  • με φυτικές ίνες, π.χ. σιτηρά ολικής άλεσης 
  • με σόγια και προϊόντα σόγιας 
  • με παντζάρια, γλυκοπατάτα
  • με κρόκο αυγού
  • με αντιόξινα φάρμακα που χρησιμοποιούμε για την πέψη
μεγάλη προσοχή χρειάζεται
στη λήψη σιδήρου και ασβεστίου μαζί σε ένα γεύμα 
διότι 
η μείωση της απορρόφησης του  σιδήρου είναι μεγάλη έτσι
όταν χρειάζεται να πάρουμε συμπληρώματα ασβεστίου και σιδήρου δεν τα παίρνουμε ποτέ μαζί διότι 
η ταυτόχρονη λήψη έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της απορρόφησης του σιδήρου κατά 40% με 60% το ίδιο αποτέλεσμα μπορεί να φέρει και ταυτόχρονη λήψη γαλακτοκομικών προϊόντων π.χ
δεν συνδυάζουμε ποτέ το γάλα με σίδηρο φυτικής προέλευσης
1)  η απορρόφηση του σιδήρου αυξάνεται αν 
συνδυάσουμε φυτικές τροφές που περιέχουν σίδηρο:  
) με βιταμίνη C διότι μπορεί να αυξήσει την απορρόφηση του σιδήρου έως και 72%
δηλαδή
  • με χυμό πορτοκάλι
  • με χυμό γκρέιπφρουτ
  • με πεπόνι
  • με φράουλες
  • με ακτινίδια δηλαδή με όλα τα φρούτα που περιέχουν βιταμίνη C
  • με μπρόκολο
  • με λαχανάκια Βρυξελλών
  • με ντομάτα και χυμό ντομάτας
  • με πατάτες
  • με πράσινες και κόκκινες πιπεριές δηλαδή με όλα λαχανικά πλούσια σε βιταμίνη C
) με  μηλικό οξύ δηλαδή
  • με άσπρο κρασί 
  • με αχλάδια
  • με μήλα
) με πηγές ζωικού σιδήρου δηλαδή
  • με κρέας
  • με ψάρι
  • με πουλερικά
) με β-καροτἐνιο δηλαγή
  • με καρότα
    ) με βιταμίνες δηλαδή
    • με βιταμίνη Α η ταυτόχρονη λήψη με την οποία βελτιώνει σημαντικά γρηγορότερα και αποτελεσματικότερα την αποθήκευση σιδήρου 
    με δυό λόγια να θυμόμαστε ότι η απορρόφηση του σιδήρου από φυτικές τροφές διπλασιάζεται όταν συνοδεύεται από ουσίες όπως 
    η βιταμίνη C 
    το β-καροτένιο και
    το μηλικό οξύ
    δύο βότανα που περιέχουν μεγάλες ποσότητες σιδήρου και μάλιστα της ελληνικής γης 
    είναι:
    1) η ρίγανη και
    2) το τσάι του βουνού γνωστό και ως σιδερίτης-sideritis-
    τα εγχύματα των δύο αυτών βοτάνων και δη του τσαγιού δεν τα συνδυάζουμε με γάλα αν δεν θέλουμε να αναστείλουμε τις ιδιότητές τους
    * τελικά τι συμβαίνει με το σπανάκι;
    έχει ή δεν έχει σίδηρο;
    στην επόμενη ανάρτηση η απάντηση
    thalia

    4 σχόλια:

    1. πολυ χρησιμες πληροφοριες ευχαριστουμε πολύ!!!!

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    2. χαίρομαι ιδιαίτερα όταν όλα αυτά που γράφω είναι χρήσιμα έστω και σε ένα άτομο
      ευχαριστώ Eva μου!!!
      καλό Σαββατοκύριακο!!!

      ΑπάντησηΔιαγραφή