Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Πέμπτη, 1 Μαρτίου 2012

ξηροί καρποί με γιαούρτι και τροφές υψηλής ποιότητας συμβάλλουν στο μακροχρόνιο αδυνάτισμα

τροφές υψηλής ποιότητας μας αδυνατίζουν με τα χρόνια και
γνωρίζουμε πολύ καλά ότι
το καλό και το ποιοτικό τις περισσότερες φορές δεν είναι ακριβό
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
πάντα όταν θέλουμε να χάσουμε κιλά το μυαλό μας πάει στην καταμέτρηση των θερμίδων
είναι όμως έτσι;
όχι λένε καινούργιες έρευνες
εκείνο που έχει την μεγαλύτερη σημασία είναι η ποιότητα της τροφής μας και όχι η ποσότητα των θερμίδων που καταναλώνουμε
όσο πιο πολλές τροφές  υψηλής ποιότητας καταναλώνουμε τόσο περισσότερα κιλά θα χάνουμε με το πέρασμα του χρόνου
σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε 23 Ιουνίου, 2011 στο New England Journal of Medicine εξετάστηκε κατά πόσο οι αλλαγές στις διατροφικές μας συνήθειες σχετίζονται με την μακροπρόθεσμη αύξηση ή μείωση του σωματικού μας βάρους
οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση επεξεργασμένων και ραφιναρισμένων τροφίμων όπως
τα γλυκά
το άσπρο ρύζι
τα τσιπς
η ζάχαρη
τα ζαχαρούχα ποτά και
τα κρέατα συνδέονται με τη σταδιακή, μακροπρόθεσμη αύξηση του σωματικού βάρους
ενώ
τρόφιμα όπως:
ξηροί καρποί
γιαούρτι
φρούτα και
λαχανικά είναι
στενά συνδεδεμένα με τη μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους κατά πρώτον και τη διατήρησή του σε σταθερά επίπεδα κατά δεύτερο
η μελέτη επιβεβαίωσε την καθοριστική επίδραση της καθημερινής κατανάλωσης των παραπάνω τροφίμων στην μείωση του βάρους
παρατηρήθηκε επίσης ότι
η κατανάλωση ξηρών καρπών και γιαουρτιού βοηθούσε περισσότερο στην απώλεια βάρους τα άτομα της έρευνας επειδή
ένιωθαν πιο χορτάτοι από όταν κατανάλωνα από μόνα τους φρούτα ή λαχανικά και αυτό γιατί
έτρωγαν πολύ λιγότερα από τα καταστροφικά και υψηλής θερμιδικής αξίας τρόφιμα όπως:
π.χ 
τα τσιπς-η υπερκατανάλωση των οποίων επιφέρει αύξηση του βάρους  κατά 0,77 κιλά κάθε 4 χρόνια για κάθε καθημερινή μερίδα -
τα κρέατα
τα επιδόρπια με ζάχαρη
τα διάφορα επεξεργασμένα τρόφιμα και
τα ζαχαρούχα ποτά
ο Frank Hu καθηγητής διατροφής και επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο Harvard -οι έρευνες του οποίου έχουν επικεντρωθεί στην διατροφή και τον τρόπο ζωής τους οποίους
θεωρεί καθοριστικούς παράγοντες για τον  διαβήτη τύπου 2 και για
τα καρδιαγγειακά νοσήματα - που συμμετείχε και αυτός στην μελέτη συμπληρώνει:
«τα αποτελέσματα της μελέτης μας δείχνουν  πόσο σημαντική είναι η επιλογή των σωστών τροφών για την πρόληψη της αύξησης του βάρους και της παχυσαρκίας
η δε άποψη ότι δεν υπάρχουν «καλά» και «κακά» φαγητά είναι ένας μύθος που πρέπει να καταρριφθεί».
η μελέτη προειδοποιεί -κάτι που όλοι μας παρατηρούμε και γνωρίζουμε - ότι οι άνθρωποι τείνουν να αυξάνουν το βάρος τους τόσο ανεπαίσθητα που δεν το συνειδητοποιούν
η αύξηση αυτή είναι λιγότερο από 0,45 κιλά τον χρόνο αλλά
μέσα σε 20 χρόνια τα κιλά φτάνουν τα 7,6
ο Dariush Mozaffarian αναπληρωτής καθηγητής στο τμήμα επιδημιολογίας δηλώνει με τη σειρά του: "οι μικρές διατροφικές αλλαγές και οι  μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής μας μπορούν μαζί να επιφέρουν μιά τεράστια αλλαγή στον οργανισμό μας  προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο
τα ευρήματά μας δείχνουν ότι  η αύξηση του βάρους τις περισσότερες φορές διευκολύνεται χωρίς την θέλησή μας αλλά παράλληλα μας υποδεικνύουν την ευκαιρία και τον τρόπο για πρόληψη
μικρές αλλαγές μπορούν να φέρουν  μεγάλα αποτελέσματα"
έτσι
δεδομένου ότι οι διατροφικές επιλογές των ανθρώπων διαμορφώνονται από το περιβάλλον τους, είναι επιτακτική ανάγκη των κυβερνήσεων να προωθήσουν περιβαλλοντικές αλλαγές που θα καθιστούν τα υγιεινά τρόφιμα πιο προσιτά και παράλληλα να μειώνουν τη διαθεσιμότητα και την εμπορία ανθυγιεινών τροφίμων...
~~~~~~~~~~~~~~
thalia
πηγές και αναφορές:
www.scientificamerican.com
www.hsph.harvard.edu
www.hsph.harvard.edu

2 σχόλια:

  1. Χρονια σου πολλα Θαλεια πολυχρονη με υγεια και ο,τι επιθυμεις!!!
    Καλο μηνα να εχεις,την καλημερα μου και τα φιλια μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ευχαριστώ πολύ Γωγώ μου!!!
      Καλό μήνα και σε σένα καλή μου και γρήγορα να μας έρθει η άνοιξη!!!
      τα φιλιά μου!!!

      Διαγραφή