Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Τρίτη, 4 Σεπτεμβρίου 2012

μιά καλοκαιρινή σούπα με αρακά για προστασία των κυττάρων μας,των οστών και των δοντιών μας

για να έχουμε ισχυρά οστά και δόντια είναι ζωτικής σημασίας να τρώμε άφθονα και σε τακτική βάση πράσινα λαχανικά σε συνδυασμό με όσπρια

η σωστή και ισορροπημένη διατροφή - είναι πια γνωστό - ότι προωθεί την υγεία μας προστατεύοντας
τα κύτταρά μας από τη φθορά του χρόνου...
στην ισορροπημένη διατροφή συγκαταλέγεται και
ο αρακάς
# αρακάς και
είναι όσπριο και όχι λαχανικό
η θρεπτική του αξία μεγάλη  όπως
θαυμάσια και η γεύση του
πολλά όμως άτομα αποφεύγουν τον αρακά διότι πιστεύουν ότι έχει πολλές θερμίδες αγνοώντας
την προστασία που προσφέρει στα κύτταρά μας και κατ΄επέκταση στα οστά και στα δόντια μας
και
υγεία δεν νοείτε χωρίς ισχυρά οστά και δόντια
για να έχουμε -λοιπόν - ισχυρά οστά και δόντια είναι ζωτικής σημασίας να τρώμε άφθονα και σε τακτική βάση πράσινα λαχανικά σε συνδυασμό με όσπρια...
ένα από αυτά με έναν πλούτο θρεπτικών συστατικών είναι και ο αρακάς
ο αρακάς είναι από τα πιο πλούσια λαχανικά  
σε φυλλικό οξύ
σε βιταμίνη Β1
σε βιταμίνη Β2
σε νιασίνη - Β3
σε βιταμίνη Β6
σε βιταμίνη C
σε καροτενοειδή
σε κουμαρίνες
σε τρυπτοφάνη
σε βιταμίνη Κ
σε σίδηρο
σε ασβέστιο
σε μαγνήσιο
σε μαγγανίο
σε φώσφορο
σε κάλιο
πλούσιο σε 
πρωτεΐνες και
σε υδατάνθρακες καθώς και
σε φυτικές ίνες 
όλα αυτά τα θρεπτικά στοιχεία σε απόλυτη συνεργασία μεταξύ τους προάγουν την υγεία μας
αφού
μας παρέχουν
# ενέργεια
βοηθούν
# στην ενίσχυση του μυϊκού μας συστήματος
# στη σωστή λειτουργία της καρδιάς μας
# στην ισορροπημένη λειτουργία  των νεφρών μας
# στην ενίσχυση του νευρικού συστήματος μας
μας προστατεύουν από
# τις ελεύθερες ρίζες
# βοηθούν στην ομαλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος
# προστατεύουν τα κύτταρά μας από την υπεριώδη ηλιακή ακτινοβολία
# καταπολεμούν τις φλεγμονές και
# ελαττώνουν τον κίνδυνο θρομβώσεων
οι σημαντικές δε ποσότητες φυλλικού οξέος και βιταμίνης Β 6 που περιέχει
# μειώνουν την παραγωγή της ομοκυστεΐνης
η ομοκυστεΐνη είναι ένα
μεταβολικό παραπροϊόν που είναι επικίνδυνο τόσο για την υγεία των οστών όσο και για την εμφάνιση αθηροσκλύρηνσης
η ομοκυστεΐνη  -όσον αφορά στα οστά - εμποδίζει τη σύνδεση του κολλαγόνου έχοντας ως αποτέλεσμα μειωμένη οστική μάζα
άρα καταλαβαίνουμε πόσο σημαντικός είναι ο αρακάς για την ενίσχυση των οστών μας και των δοντιών μας...
και τώρα
ας χαρίσουμε όλα αυτά τα θρεπτικά στοιχεία στον οργανισμό μας
και
με
την ακόλουθη συνταγή
και
θα χρειαστούμε:
δύο (2)φλιτζάνια φρέσκα μπιζέλια
ένα (1) κρεμμύδι ξερό ψιλοκομμένο
δύο (2) σκελίδες σκόρδο λιωμένες 
τρία (3) φλιτζάνια ζωμό λαχανικών εποχής
μία (1) χούφτα ψιλοκομμένο φρέσκο ​​μαϊντανό ή κόλιαντρο
αλάτι θαλασσινό
πιπέρι
μοσχοκάρυδο 
και
το λάδι μας
                   οδηγίες:
σε μια μεγάλη κατσαρόλα
1) βάζουμε μισό ποτηράκι λάδι και
σοτάρουμε σε χαμηλή προς μέτρια φωτιά
για περίπου 5 λεπτά, ή μέχρι να μαλακώσουν:
το κρεμμύδι και
το σκόρδο μας
ανακατεύουμε  κατά διαστήματα....
2) προσθέτουμε τα μπιζέλια και το ζωμό των λαχανικών και αφήνουμε να πάρει βράση σε μέτρια θερμότητα
3) χαμηλώνουμε τη φωτιά, σκεπάζουμε και αφήνουμε να σιγοψηθούν για περίπου 15 λεπτά ή
μέχρι τα μπιζέλια μας να χυλώσουν
4) μεταφέρουμε όλα μας τα υλικά σε ένα μπλέντερ χεριού και αλέθουμε τα υλικά μας να γίνουν μιά ομαλή ομοιογενής σούπα -αν δεν έχουμε μπλέντερ χεριού δουλεύουμε το ηλεκτρικό μπλέντερ με προσοχή αφήνοντας πρώτα τη σούπα μας να κρυώσει λίγο- στη συνέχεια
5) μεταφέρουμε τη σούπα μας  στην κατσαρόλα ανακατεύοντας για δύο με τρία λεπτά ακόμα προσθέτοντας δυό κουταλιές της σούπας λάδι
6) πασπαλίζουμε με
το αλάτι
το πιπέρι και
το μοσχοκάρυδο
7) σερβίρουμε με φρέσκο ​​ψιλοκομμένο στο χέρι μαϊντανό ή κόλιαντρο
και 
απολαμβάνουμε τη θρεπτικότατη σούπα μας
μόνη της ή
χρησιμοποιώντας το αγαπημένο μας ψωμί
~~~~~~~~~~~~
thalia-botanologia.blogspot.gr

2 σχόλια:

  1. Ωραίο μου φαίνεται ,αρκει να πεισω τον άντρα μου ό οποιος λατρευει τις σούπες αλλα σιχαίνεται τον αρακά.Καλό μεσημέρι Θάλεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή