Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2013

Για την υγεία της καρδιάς μας-έντεκα ισχυρότατες τροφές

Στις μέρες μας η διατήρηση της καρδιαγγειακής υγείας έχει γίνει πρωταρχικός μας σκοπός,διότι τα καρδιακά προβλήματα έχουν γίνει η κύρια αιτία θανάτου και εξασθένησης.
Οι επιστήμονες επιμένουν ότι υπάρχουν ομάδες τροφίμων,που προστατεύουν την καρδιά μας με την κυριολεκτική έννοια του όρου και μπορούν πραγματικά να βελτιώσουν την υγεία της απλά και μόνο καταναλώνοντάς τα.
Ένα από τα ισχυρότερα τρόφιμα είναι:
1. παρθένο ελαιόλαδο
Nομίζω ότι δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις ούτε για το λάδι ούτε για τις ελιές – ειδικά για μας που ζούμε σε αυτό τον τόπο – αλλά ας θυμηθούμε:
-την αφθονία των μονοακόρεστων λίπαρών τους
-την αφθονία των αντιοξειδωτικών ιδιοτήτων τους
-τα ωμέγα-3 λιπαρά τους οξέα και
-τις φαινολικές τους ενώσεις.
Tο ελαιόλαδο – λοιπόν – και οι ελιές  βρίσκονται στη λίστα των τροφών τα οποία μειώνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου.
2. λιπαρά ψάρια
Ιδιαίτερα τα  ψάρια του αλμυρού νερού όπως
-ο σολομός και οι σαρδέλες,καθώς έχουν υψηλή περιεκτικότητα ωφέλιμων λιπών όπως ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.
Τα λιπαρά οξέα – όπως πιά πρέπει όλοι να γνωρίζουμε - συνδέονται άμεσα με τα τριγλυκερίδια τα οποία και μειώνουν,μειώνοντας έτσι και τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων όπως
αρρυθμία και αθηροσκλήρωση.
3. βρώμη
Στην ανάρτησή μου:
είχαμε γνωρίσει την σπουδαιότητα αυτού του αξιοσημείωτου σιτηρού.
Ας
ανατρέξουμε λίγο εκεί να ξαναθυμηθούμε τη σπουδαιότητα της βρώμης.
4. εσπεριδοειδή
Όπως και με το ελαιόλαδο έτσι και με τα εσπεριδοειδή νομίζω πως όλοι μας γνωρίζουμε την σπουδαιότητά τους.
Η κατανάλωση των εσπεριδοειδών όπως
των πορτοκαλιών
των λεμονιών
των μανταρινιών  και
των γκρέιπ φρουτ συνδέεται άμεσα με τη βελτίωση της καρδιαγγειακής υγείας.
Τα φλαβονοειδή τους είναι υπεύθυνα για τη μείωση των κινδύνων καρδιαγγειακών προβλημάτων και εγκεφαλικών επεισοδίων.
Βέβαια δεν ξεχνάμε Την υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνης C των εσπερδοειδών.
Ας θυμηθούμε εδώ την μεγάλη αξία της βιταμίνης C:
5. μήλα
Ας θυμηθούμε τα μήλα και την σπουδαιότητά τους στην ανάρτησή μου:
Ας θυμηθούμε τα συστατικά τους ανάμεσα στα οποία βρίσκεται και η σπουδαία quercetin η οποία
δρα ως ένα φυσικό αντι-φλεγμονώδες,το οποίο μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του σχηματισμού θρόμβων στο αίμα.
Επίσης
οι βιταμίνες και οι φυτικές τους ίνες έρχονται να προσφέρουν μια σπουδαία προστασία σε ολόκληρο τον οργανισμό μας και βέβαια στην καρδιά μας.
Ας μην ξεχνάμε να προσθέτουμε φέτες μήλου στις σαλάτες μας.
6. ξηροί καρποί
Σχεδόν όλα τα είδη ξηρών καρπών έχουν φυτικές ίνες οι οποίες
είναι ιδανικές για την καρδιά μας,
ωμέγα-3 λιπαρά οξέα,
βιταμίνη Ε,
βιταμίνες του συμπλέγματος Β και
υψηλές  ποσότητες
ασβεστίου,
σιδήρου,
μαγνησίου,
ψευδάργυρου,
καλίου-όλα απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία των μυών μας,
του ανοσοποιητικού μας συστήματος,αλλά και για την ισορροπία των ορμονών,για την εξισορρόπηση της χοληστερόλης και
για την καλύτερη συνολική καρδιαγγειακή υγεία.
7. ρεβίθια
Ένα μόνο φλιτζάνι ρεβίθια προσφέρει μια πλούσια πηγή βιταμινών ειδικά
του συμπλέγματος Β,
μέταλλα όπως
ψευδάργυρο,
σίδηρο,
μαγνήσιο,
σελήνιο,
κάλιο,
αμινοξέα και
ω-3 λιπαρά οξέα.
8. κακάο
Σε διάφορες έρευνες έχει παρατηρηθεί άμεση σύνδεση της κατανάλωσης μαύρης σοκολάτας και του μειωμένου κινδύνου καρδιακής προσβολής και
εγκεφαλικών επεισοδίων.
Αυτό συμβαίνει επειδή το κακάο περιέχει υψηλές ποσότητες πολυφαινολών.
Ενώσεις που μειώνουν την πίεση του αίματος και τις φλεγμονές.
Ας θυμηθούμε για το κακάο εδώ:
9. το κόκκινο κρασί
Το κόκκινο κρασί μπορεί
να μειώσει την πίεση του αίματος λόγω της ικανότητάς του να διαστέλλει τα αιμοφόρα αγγεία.
Και αυτό γιατί το κόκκινο κρασί περιέχει την περίφημη ρεσβερατρόλη μια πολυφαινόλη που χαλαρώνει τα τοιχώματα των αιμοφόρων αγγείων.
Η ενσωμάτωση του κόκκινου κρασιού στην καθημερινή διατροφή μας-ποσότητες όπως ένα ποτήρι του κρασιού-μπορεί  να βελτιώσει σημαντικά τις καρδιακές παθήσεις...
10.ντομάτες
Οι ντομάτες και οι σάλτες που παρασκευάζουμε από αυτές είναι γεμάτες με βιταμίνες και λυκοπένιο,το οποίο
έχει συσχετισθεί με μειωμένο κίνδυνο καρδιοπαθειών
Ας θυμηθούμε:
11. μπρόκολο
Το μπρόκολο και τα άλλα σταυρανθή λαχανικά έχουν συσχετιστεί με μειωμένο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου.
Μελέτες έχουν δείξει ότι το μπρόκολο και άλλα σταυρανθή μείωνουν τον κίνδυνο καρδιακού θανάτου πολύ περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο φρούτο και λαχανικό.
Αυτό – λένε – οι ερευνητές οφείλεται - μάλλον -
σε μια ένωση που βρίσκεται στο μπρόκολο την ινδολ-3-καρβινόλη (I3C)
και στα άλλα σταυρανθή λαχανικά.
Ας θυμηθούμε:
~~~~~~~~~~~~~~~~
Και βέβαια δεν ξεχνάμε:
τα κρεμμύδια,
τα σκόρδα,
τα παντζάρια,
το λιναρόσπορο,
τους ηλιόσπορους,τους κολοκυθόσπορους.

Κείμενα,επιμέλεια:thalia-botanologia.gr
πηγές πληροφόρησης και: