Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Πέμπτη, 10 Μαΐου 2018

Αυγά-δεν συνδέονται με καρδιαγγειακό κίνδυνο, παρά τις αντικρουόμενες απόψεις

Η κατανάλωση μέχρι 12 αυγών την εβδομάδα δεν αυξάνει τους καρδιαγγειακούς παράγοντες κινδύνου σε άτομα με προ-διαβήτη ή διαβήτη τύπου 2, διαπιστώνουν νέα έρευνες - παρά τις αντιφατικές διατροφικές συμβουλές που συνεχίζονται με το θέμα σε όλο τον κόσμο

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ σκοπεύουν να βοηθήσουν στην ξεκαθάριση των αντιφατικών διαιτητικών συμβουλών που υπάρχουν γύρω από την κατανάλωση αυγών, καθώς τα αποτελέσματα μιάς νέας μελέτης βρήκε την κατανάλωση μέχρι 12 αυγά την εβδομάδα,στο διάστημα ενός χρόνου που διήρκεσε η μελέτη,δεν αύξησε τους καρδιαγγειακούς παράγοντες κινδύνου σε άτομα με προ-διαβήτη και διαβήτη τύπου 2.

Η έρευνα που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Clinical Nutrition,επέκτεινε μια προηγούμενη μελέτη που βρήκε παρόμοια αποτελέσματα μέσα στο διάστημα τριών μηνών.
Με επικεφαλής τον  Dr Nick Fuller του Institute of Obesity, Nutrition, Exercise και Eating Disorders του Πανεπιστημίου Boden στο Κέντρο Charles Perkins, η έρευνα διεξήχθη σε συνεργασία με την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Sydney και το Νοσοκομείο Royal Prince Alfred.
Στην αρχική δοκιμή, οι συμμετέχοντες επιδίωξαν να διατηρήσουν το βάρος τους ξεκινώντας μια
δίαιτα με 12 αυγά την εβδομάδα ή μιά δίαιτα με λιγότερο από δύο αυγά την εβδομάδα, χωρίς καμία διαφορά στους δείκτες καρδιαγγειακού κινδύνου που εντοπίστηκα στο τέλος των τριών μηνών.

Οι ίδιοι συμμετέχοντες στη συνέχεια  επιδίωξαν να χάσουν βάρος τους επόμενους τρεις μήνες, ενώ συνέχισαν την διατροφή με 12 αυγά ή με δύο αυγά.
Για άλλους έξι μήνες - συνολικά 12 μήνες - οι συμμετέχοντες παρακολουθήθηκαν από ερευνητές και συνέχισαν την υψηλή ή χαμηλή πρόσληψη αυγών.
Σε όλα τα στάδια, οι δύο ομάδες δεν παρουσίασαν δυσμενείς αλλαγές στους δείκτες καρδιαγγειακού κινδύνου και δεν πέτυχαν ισοδύναμη απώλεια βάρους - ανεξάρτητα από το επίπεδο κατανάλωσης αυγών, εξήγησε ο Dr Nick Fuller
"Παρά τις διαφορετικές συμβουλές σχετικά με τα ασφαλή επίπεδα κατανάλωσης αυγών για άτομα με προ-διαβήτη και διαβήτη τύπου 2, η έρευνά μας δείχνει ότι οι άνθρωποι δεν χρειάζεται να αποφεύγουν να τρώνε τα αυγά αν αυτό αποτελεί μέρος υγιεινής διατροφής", δήλωσε ο Dr Nick Fuller.

"Μια υγιεινή διατροφή, όπως προδιαγράφεται στην παρούσα μελέτη, έδωσε έμφαση στην αντικατάσταση κορεσμένων λιπών,όπως το βούτυρο, με μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά ,όπως το αβοκάντο και το ελαιόλαδο", πρόσθεσε.

Ο Dr Nick Fuller δήλωσε ότι τα ευρήματα της μελέτης ήταν σημαντικά διότι τα αυγά παίζουν σημαντικό ρόλο στην υγεία των ατόμων με προ-διαβήτη και διαβήτη τύπου 2, αλλά και στην υγεία του  γενικού πληθυσμού.
"Τα αυγά αποτελούν πηγή πρωτεϊνών και μικροθρεπτικών συστατικών που υποστηρίξουν μια σειρά από παράγοντες υγείας και διατροφής, όπως η ρύθμιση της πρόσληψης λίπους και υδατανθράκων, η υγεία των ματιών και της καρδιάς, αλλά και η μεγάλη βοήθεια που προσφέρουν κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης"

Μέσα από όλα αυτά παρατηρούμε πως το αυγό έχει πλέον απενοχοποιηθεί,αλλά όλες οι έρευνες υποστηρίζουν πως πρέπει να υποστηρίζεται από μιά διαφορετική διατροφική αντίληψη.
Μπορούμε να πούμε,τηρουμένων πάντα των αναλογιών,πως δεν  υπάρχει καλό και κακό,διότι τίποτε δεν είναι εξ’ ορισμού κακό.
Σημασία έχει η διαχείριση,το μαγείρεμα και οι ποσότητες.
Εξ άλλου οι ερευνητές το τονίζουν "δεν χρειάζεται να αποφεύγουμε να τρώμε τα αυγά αν αυτό αποτελεί μέρος υγιεινής διατροφής"
Αυτό σημαίνει πως πρέπει να αναλογιστούμε με ποια τρόφιμα συνοδεύουμε τα αυγά,πως τα μαγειρεύουμε και τι ώρα τα καταναλώνουμε.
Καταλαβαίνουμε πολύ καλά πως υπάρχει τεράστια διαφορά ανάμεσα μιας ομελέτας με πατάτες τηγανιτές,με λουκάνικα και τυρί,όλα αυτά μαζί τηγανισμένα σε διάφορα λάδια υψηλού κινδύνου και δυό λαχταριστών αυγών ποσέ,συνοδευομένων  με αρίστης ποιότητας ελαιόλαδο,φρέσκο λεμόνι και λαχανικά!
Εδώ ας θυμηθούμε και:
- Αυγά-ποιος είναι ο πιο υγιεινός τρόπος μαγειρέματος: https://botanologia.blogspot.gr/2018/04/blog-post_16.html
- Πολύτιμα τρόφιμα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης που κάνουν τα μωρά πιο έξυπνα:https://botanologia.blogspot.gr/2018/02/blog-post_21.html

Κείμενο-παρουσίαση:thalia-botanologia.blogspot.gr
πηγές και αναφορές:
sciencedaily.com
academic.oup.com
https://sydney.edu.au/