Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Πέμπτη, 3 Οκτωβρίου 2013

ο σίδηρος και η ενέργειά μας # μικρά και καθημερινά που πρέπει να γνωρίζουμε


- η ενέργεια του οργανισμού μας -
και
όλοι μας γνωρίζουμε πως η παραγωγή ενέργειας είναι πολύ σημαντική για τον οργανισμό μας διότι χρειάζεται για την διατήρηση όλων των λειτουργιών του
και
παράγεται από τη διατροφή μας η οποία περιλαμβάνει τις τρεις μεγάλες γνωστές μας ομάδες:
υδατάνθρακες
λίπη
πρωτεΐνες
λοιπόν:
η ενέργειά μας προέρχεται από
τους υδατάνθρακες
τα λίπη και
τις πρωτεΐνες
και
τη μεγαλύτερη ενέργεια παράγουν τα λίπη
το ποσοστό -όμως -συμμετοχής των λιπών στην παραγωγή ενέργειας εξαρτάται
από την ικανότητα του οργανισμού μας να καταναλώνει μεγάλες ποσότητες
οξυγόνου
και
για την κατανάλωση του οξυγόνου το σημαντικότερο ρόλο παίζει ο σίδηρος
δηλαδή -με λίγα λόγια -για να καούν τα λίπη και να παραχθεί ενέργεια στον
οργανισμό μας χρειαζόμαστε σίδηρο
και γιατί είναι τόσο σημαντικός ο σίδηρος;
διότι μεταφέρει και διανέμει το οξυγόνο σε όλο το σώμα μας μέσω της αιμοσφαιρίνης -που όπως ξέρουμε είναι χρωστική ουσία του αίματός μας -
άρα
όταν έχουμε μειωμένη αιμοσφαιρίνη
και
μειωμένο σίδηρο έχουμε κούραση η οποία πολλές φορές είναι καθολική
λοιπόν
για να καούν τα λίπη και να έχουμε ενέργεια θέλουμε σίδηρο
ο σίδηρος όμως για να απορροφηθεί με τη σειρά του από τον οργανισμό χρειάζεται οπωσδήποτε
βιταμίνη C 
βιταμίνες  Β ειδικά την
βιταμίνη Β12
μολυβδαίνιο
χαλκός
μαγγάνιο και
κοβάλτιο 
και βέβαια ας δούμε πια βότανα περιέχουν τις μεγαλύτερες ποσότητες σιδήρου ανά 100 γρ 
και έχουμε:
- θυμάρι 123,5 mg
- τσουκνίδα 60 mg 
- μαϊντανός 20 mg 
- κολοκυθόσποροι 11 mg 
- φακές 10,5 mg
- σαρδέλες 25 mg
                             ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
παρατηρούμε λοιπόν ότι
η σωστή διατροφή εξαρτάτε από τρεις παραμέτρους: 
ποικιλία 
την κατανάλωση - δηλαδή -της μεγαλύτερης δυνατής
ποικιλίας τροφίμων ώστε
να καλύπτονται  όλες οι διατροφικές ανάγκες του οργανισμού μας
μέτρο
με την έννοια όχι υπερβολές και υστερίες και να θυμόμαστε πάντα το "παν
μέτρον άριστον"
ισοζύγιο
να υπάρχει δηλαδή ισοζύγιο στο συνδυασμό της ποικιλίας και του μέτρου
ώστε
η διατροφή μας να είναι ισοζυγισμένη ως προς τις αναλογίες και ποσότητες  των θρεπτικών συστατικών αλλά και
ως προς τις θερμίδες που προσλαμβάνουμε από τα τρόφιμα που καταναλώνουμε...
με τον τρόπο αυτό καθιστούμε το θέμα "διατροφή" απλό και δεν χρειάζεται να αναρωτιόμαστε κάθε φορά
- τι πρέπει να φάω σήμερα;
και
α) όταν λέμε απλό δεν εννοούμε εύκολο ή απλοϊκό 
β) ο καθέ ένας από εμάς είναι υπεύθυνος για τον εαυτό του
γ) η σωστή διατροφή επαφίεται στην υπευθυνότητα και στην νοημοσύνη του καθενός μας
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
και ας θυμηθούμε τι συμβαίνει με τον σίδηρο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου