Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Τρίτη, 13 Ιουνίου 2017

Οχι στην απότομη αλλαγή διατροφής

Συντάκτης:
Οταν διαβάζει κανείς τα χιλιάδες βιβλία που αναφέρονται στον σωστό τρόπο αδυνατίσματος, στο ποιες είναι οι υγιεινές τροφές, πόσο βλαβερή είναι η ζάχαρη, ποια είναι η ιδανική διατροφή και πώς επιτυγχάνεται το σωστό μαγείρεμα, έχει την ευκαιρία να διαπιστώσει πόσο πολλές θεωρίες υπάρχουν και πόσοι διαφορετικοί τρόποι προσέγγισης εφαρμόζονται για το αδυνάτισμα.

Θεωρίες που απορρίπτουν τους υδατάνθρακες. Θεωρίες που εκθειάζουν τις πρωτεϊνικές δίαιτες.

Θεωρίες που υποστηρίαζουν την ωμοφαγία ή τη χορτοφαγία, τη μακροβιοτική διατροφή ή τη μεσογειακή δίαιτα.

Υπάρχει μεγάλη ποικιλία προτάσεων για την υγιεινή διατροφή και τη θρέψη του οργανισμού.
Αυτά που εγώ τόσα χρόνια έμαθα, παρακολούθησα, παρατήρησα και εφάρμοσα στην πορεία του χρόνου βασίστηκαν στα εξής – θα τα αναφέρω κάπως επιγραμματικά: Μέτρον άριστον (ή από όλα τα άριστα, αλλά με μέτρο…).

Η διατροφή των αρχαίων Ελλήνων είναι μία ασφαλής βάση, και καλό θα ήταν να μην ξεχνάμε τον Ιπποκράτη, ο οποίος θεωρούσε το έντερο θεμέλιο της υγείας.

Πρέπει να αποφεύγουμε τις ακρότητες της υγιεινιστικής διατροφής, τα επεξεργασμένα τρόφιμα, τις κονσέρβες, τα light προϊόντα, καθώς και τα συντηρητικά, και να προτιμούμε τη διατροφή που ακολουθούσαμε πριν από μερικές δεκαετίες: όσπρια, κρεμμύδια, ελιές, φρούτα, χόρτα, ελαιόλαδο, παξιμάδι, ψάρι, χορτόπιτες, κρασί κ.λπ.

Ομως, για να φτάσει κανείς να διατρέφεται σωστά, να αποκαθιστά την υγεία του, να προστατεύεται προληπτικά από τον καρκίνο, να αδυνατίζει, να διατηρεί το βάρος του και να μην καταλήγει στο μεταβολικό σύνδρομο και στα καρδιαγγειακά νοσήματα, υπάρχει τουλάχιστον μία προϋπόθεση εκτός από γνώση και συνειδητοποίηση, να δημιουργεί και τις κατάλληλες συνθήκες ώστε να βρίσκει τις ψυχικές αντοχές που θα του επιτρέψουν να ασχοληθεί με τον εαυτό του και την υγεία του.

Μια εργαζόμενη μητέρα, λόγου χάρη που δουλεύει (ιδίως στην τόσο δύσκολη εποχή μας) και φροντίζει το σπίτι και τα παιδιά της, καλείται επιπλέον να προμηθευτεί και τις κατάλληλες τροφές.

Αυτό βέβαια κάνει ακόμα δυσκολότερο το μαγείρεμα και την ενασχόληση με τη θρέψη της, με αποτέλεσμα να νιώθει αδύναμη και χωρίς κουράγιο.

Αβοήθητη και χωρίς διατροφική εκπαίδευση από το σχολείο της, δεν μπορεί να κρίνει ποια είναι η σωστή διατροφή.

Φυσικά, δεν έχει ούτε και τη μέριμνα της Πολιτείας για να διευκολύνεται η καθημερινότητά της.

Βασίζεται λοιπόν στις διαφημίσεις των προϊόντων. Τι άλλη λύση να βρει, εξουθενωμένη καθώς είναι από τον τρελό ρυθμό της σύγχρονης ζωής;

Θα αγοράσει βέβαια τον μαϊντανό ή τον άνηθο σε σκόνη για να βάλει στο φαγητό που θα μαγειρέψει – αν μαγειρέψει.

Θα καταφύγει στην ψητή μπριζόλα με πατάτες ή θα πλάσει μπιφτέκια και θα τα βάλει στην κατάψυξη για να έχει μια γρήγορη λύση, ή θα προμηθευτεί προμαγειρεμένα φαγητά για να κερδίσει χρόνο, ή θα παραγγείλει σουβλάκια, μπέργκερ για να κερδίσει μια ανάπαυλα.

Ποιος θα μαγειρέψει δύο φορές την ημέρα; Ποιος θα πάει στη βιολογική λαϊκή αγορά;

Ποιος θα ασχοληθεί με διαφορετικές (πιο υγιεινές) τροφές από αυτές που έχει μάθει;

Ποιος θα αποχυμώσει λαχανικά; Ολοι ξέρουμε πόση ώρα χρειάζεται για να πλυθούν και να αποχυμωθούν τα λαχανικά κι έπειτα να πλυθεί αυτό το «τέρας», ο αποχυμωτής.

Ποιος να πιει δύο αφεψήματα από βότανα την ημέρα; Ποιος να φτιάξει γλυκό νεράντζι;

Ποιος να ασχοληθεί με όλα αυτά, όταν καθημερινά τρέχει για τα τρέχοντα ζητήματα της επιβίωσης;

Ο φαύλος κύκλος στον οποίο ζει κανείς στις σύγχρονες οικογένειες ευθύνεται για την απουσία μαγειρεμένου φαγητού στο σπίτι, για το ότι δεν κάθονται όλοι μαζί στο οικογενειακό τραπέζι (τρελοί ρυθμοί εργασίας, διάφορες ασχολίες…), η μητέρα κι ο πατέρας δουλεύουν, ενώ το παιδί, μόνο του με τον δίσκο του μπροστά στην τηλεόραση (έτοιμο φαγητό;), βλέπει τους γονείς του παχύσαρκους…

Ας μην ξεχνάμε ότι τη σωστή διατροφή τη μοιράζεται όλη η οικογένεια όταν εφαρμόζεται πρωτίστως από τους γονείς.

Οι συστάσεις και οι απαγορεύσεις του τύπου: «Μην τρως ζάχαρη, δεν είναι υγιεινά τα γλυκά, τρώγε σαλάτα, τρώγε φρούτα», όταν ο γονέας πράττει το εντελώς αντίθετο, δεν θεμελιώνουν διατροφικό πρότυπο.

Οι άνθρωποι δεν μπορούν, δεν αντέχουν και συχνά δεν ξέρουν.

Παλεύουν να εξασφαλίσουν μία καλλύτερη διατροφή για τα παιδιά τους με βάση ό,τι έμαθαν και ό,τι είδαν.

Πώς να φροντίσουν τον εαυτό τους και τους άλλους όταν δεν έχουν πρότυπα;

Πώς να μην τους κάνει «ευτυχισμένους» η ζάχαρη; Πώς να μη χρησιμοποιήσουν σαν «αναισθητικό» την τροφή τους, τον εθισμό στο αλάτι και στις τροφές των φαστ-φουντ;

Για να ξεκινήσει λοιπόν κανείς μια πιο υγιεινή διατροφή ή μια δίαιτα αδυνατίσματος χρειάζεται να υπολογίσει τις γνώσεις και τις συνθήκες του και να ακολουθήσει «το μη χείρον βέλτιστον».

Ξέρετε ότι
1. Ηδη πριν μπει η τροφή στο στόμα, το νευρικό σύστημα δέχεται πληροφορίες από τα μάτια, από την όσφρηση, από την αφή. Ανάλογα με αυτές, δίνει τις εντολές του στο πεπτικό σύστημα. Ετσι, αρχίζει η έκκριση των πεπτικών υγρών ήδη πριν από το γεύμα.
2. Η καλή μάσηση της τροφής αποτρέπει την επιβάρυνση της αναπνοής από το γεύμα, δηλαδή, όταν μασάμε καλά, δεν δημιουργείται το λεγόμενο φούσκωμα στο τέλος του γεύματος. Με την καλή μάσηση πέφτει ο θώρακας και βελτιώνεται η αναπνοή.
3. Οταν μασάμε τουλάχιστον σαράντα φορές την κάθε μπουκιά αποτρέπεται η σήψη των τροφών, και η δημιουργία αερίων στο έντερο. Με την καλή μάσηση γρήγορα «πέφτει» η κοιλιά και ιδιαίτερα το φούσκωμα που έχει πάνω από τον αφαλό.
* Σύμβουλος διατροφής
πηγή:efsyn.gr
~~~~~~~~~~
thalia:botanologia.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου