Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Τετάρτη, 19 Ιουλίου 2017

υγιεινά σάντουιτς για άτομα με υψηλή χοληστερίνη

Τα σάντουιτς είναι ένα φαγητό – σνακ που όλοι αγαπάμε. Δεν απαιτούν πολύ χρόνο για να παρασκευαστούν και οι διαφορετικοί συνδυασμοί υλικών που μπορούμε να προσθέσουμε δίνουν μεγάλη ποικιλία στις επιλογές μας και καλύπτουν όλα τα γούστα,
έτσι ανα έχουμε υψηλή χοληστερίνη δεν σημαίνει ότι πρέπει να βγάλουμε τα σάντουιτς από τη διατροφή μας, αλλά πρέπει να προσέχουμε τα συστατικά τους.
Πολλά υλικά που βάζουμε στα σάντουιτς είναι βλαβερά για τη χοληστερίνη μας, αυξάνουν τον αριθμό θερμίδων που λαμβάνουμε και συμβάλλουν στη αύξηση του σωματικού μας βάρους.
Ας δούμε τι μπορούμε να κάνουμε ξεκινόντας από το ψωμί
Το ψωμί
Το ψωμί είναι το κύριο και σημαντικότερο ίσως συστατικό των σάντουιτς. Είναι όμως και ένα υλικό με πολλές θερμίδες. Τα ψωμιά που περιέχουν διαλυτές φυτικές ίνες μπορούν να μας βοηθήσουν να διατηρήσουμε τη χοληστερίνη σε υγιεινά επίπεδα, ειδικά την κακή χοληστερίνη LDL. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν τα ψωμιά ολικής άλεσης και τα προϊόντα από αλεύρι κριθαριού. Αν αγοράζουμε συσκευασμένο ψωμί πρέπει να ελέγχουμε τη διατροφική ετικέτα γιατί μπορεί να περιέχουν προστιθέμενη ζάχαρη. Πρέπει να προτιμήσουμε ψωμί με μεγάλη περιεκτικότητα φυτικών ινών και ελάχιστη ποσότητα επεξεργασμένων σακχάρων.
Τα υπόλοιπα υλικά
Οι συνδυασμοί υλικών που βρίσκονται στο εσωτερικό των σάντουιτς είναι αμέτρητοι. Και σε αυτό το μέρος του σάντουιτς μπορεί να κρύβονται πολλές θερμίδες αλλά και κορεσμένα λίπη τα οποία βλάπτουν τη χοληστερίνη μας. Μπορούμε να δώσουμε γεύση στα σάντουιτς μας διατηρώντας παράλληλα τον υγιεινό τους χαρακτήρα.
– Λαχανικά
Όσο περισσότερα λαχανικά σε ένα σάντουιτς τόσο το καλύτερο. Τα λαχανικά προσθέτουν γεύση και περιέχουν φυτοστερόλες και άλλα υγιεινά θρεπτικά στοιχεία, τα οποία μειώνουν την LDL.
Αν και το μαρούλι με την ντομάτα είναι οι κλασικές προσθήκες που επιλέγουμε οι περισσότεροι  για τα σάντουιτς, σχεδόν κάθε λαχανικό μπορεί να προστεθεί.
Χρειαζόμαστε κάτι λίγο διαφορετικό;
Ας προσθέσουμε σπανάκι αντί για μαρούλι και
αντί για την παραδοσιακή μας ντομάτας ας προσθέσουμε φέτες αγγούρι, καρότα σε ροδέλες, μαύρες ελιές, μια φέτα αβοκάντο ή φέτες κρεμμυδιού και
βέβαια δεν μας τίποτα δεν μας εμποδίζει να προσθέσουμε όσα και όποια λαχανικά εμείς θέλουμε!!!
– Φρούτα
Δεν είναι πολύ συνηθισμένο να βάζουμε φρούτα μέσα στο σάντουιτς αλλά δεν χάνουμε τίποτα να το δοκιμάσουμε. Για τους λάτρεις των γλυκών τα φρούτα είναι μια πολύ καλή επιλογή, καθώς θα δώσουν μια γλυκιά γεύση στα σάντουιτς.
Ας δοκιμάσουμε κομμένα μήλα, σταφύλια,κράνμπερι ή εσπεριδοειδή.
– Κρέατα
Το κρέας είναι το συστατικό με τα περισσότερα κορεσμένα λιπαρά σε ένα σάντουιτς και μπορεί να περιέχει πολλές θερμίδες. Σε μια διατροφή με στόχο τη μείωση της χοληστερίνης, το κρέας πρέπει να καταναλώνεται σε μικρή ποσότητα. Πρέπει να διαλέγουμε τα κομμάτια με το λιγότερο λίπος ή να αντικαταστήσουμε το κρέας με ψάρι, το οποίο περιέχει ω3 λιπαρά, ή όσπρια που είναι πλούσια σε πρωτεΐνες.
– Τυριά
Το τυρί περιέχει ασβέστιο που είναι απαραίτητο για τον οργανισμό μας αλλά περιέχει και κορεσμένα λιπαρά. Για τα σάντουιτς καλό είναι να επιλέγουμε τυριά χαμηλά σε λιπαρά και θερμίδες.
– ΓαρνιτούρΕ¦
Οι σάλτσες που πρέπει να έχει το σάντουιτς για να αποτελεί υγιεινή επιλογή είναι
το ξύδι,
η μουστάρδα
τα μπαχαρικά
και
το ελαιόλαδο
και βέβαια το βούτυρο,
η μαγιονέζα και
οι κρεμώδεις σάλτσες πρέπει να αποφεύγονται.

Οι δυνατότητες για την παρασκευή του ιδανικού για τον έλεγχο της χοληστερίνης μας σάντουιτς είναι ατελείωτες με δεδομένη την ποικιλία υγιεινών τροφίμων και λαχανικών που έχουμε στη διάθεσή μας
έτσι συνδυάζοντας τα σάντουιτς μας με έναν υγιεινό τρόπο διαβίωσης όχι μόνο διασφαλίζουμε ένα νόστιμο και πλήρες γεύμα αλλά βοηθάμε και την καρδιά μας να παραμένει υγιής!!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Πηγή:
verywell.com
kalikardia.gr
~~~~~~~~~~
περισσότερα για τη χοληστερίνη:
botanologia.blogspot.gr-ένας χυμός για τη μείωση της χοληστερίνης
botanologia.blogspot.gr-το γκρέιπφρουτ μειώνει τη χοληστερόλη
botanologia.blogspot.gr-χοληστερίνη και βότανα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου