Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Δευτέρα, 2 Απριλίου 2018

Ακραία παιδική φτώχεια σαρώνει στην Βρετανία

 "Τα παιδιά γεμίζουν τις τσέπες τους με φαγητό. Σε ορισμένους θεσμούς αυτό θα μπορούσε να ονομαστεί κλοπή. Εμείς το ονομάζουμε επιβίωση"
 Η φτώχεια επηρεάζει σήμερα ένα στα τέσσερα παιδιά στο Ηνωμένο Βασίλειο. Από τα παιδιά αυτά λείπουν πράγματα που για τους περισσότερους από μας είναι δεδομένα όπως: ζεστά ρούχα, παπούτσια,φαγητό,σχολικά είδη.
 4 εκατομμύρια παιδιά ζούσαν σε συνθήκες φτώχειας στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2015-16. Αυτό είναι το 30% των παιδιών.
Το Λονδίνο είναι η περιοχή με τα υψηλότερα ποσοστά παιδικής φτώχειας στη χώρα.
H ακραία παιδική φτώχεια επιδεινώνεται στην Βρετανία, με πολλά σχολεία να αναγκάζονται να καλύψουν τα κενά που αφήνουν οι περικοπές στους προϋπολογισμούς των τοπικών συμβουλίων και των κοινωνικών υπηρεσιών, σύμφωνα με διευθυντές σχολείων της χώρας, που μετέχουν σε διάσκεψη της Εθνικής Ένωσης Παιδείας (NEU), η οποία διεξάγεται κατά τη διάρκεια του Καθολικού Πάσχα στο Μπράιτον.

Κάποιοι από τους πιο φτωχούς τους μαθητές δείχνουν τώρα πιο αδύνατοι και χλωμοί, σημείωσαν ορισμένοι επικεφαλής σχολείων διαφόρων περιοχών της Αγγλίας και της Ουαλίας σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν κατά την ετήσια σύνοδο τους.

"Τα παιδιά μου είναι χλωμά, η κατάσταση των δοντιών τους είναι κακή, έχουν αδυνατίσει τα μαλλιά τους και είναι πιο αδύνατα", δήλωσε ένας από αυτούς.

Επικεφαλής σχολείων σε υποβαθμισμένες περιοχές της Αγγλίας, της Ουαλίας και της Βόρειας Ιρλανδίας σημείωσαν μάλιστα ότι αναγκάζονται να προσφέρουν βασικές υπηρεσίες, όπως το πλύσιμο των σχολικών ποδιών για μαθητές που προέρχονται από φτωχές οικογένειες, όπως και να πληρώνουν ακόμη και για την παροχή οικονομικών και άλλων συμβουλευτικών υπηρεσιών για τους γονείς.

Οι διευθυντές αυτοί σχολείων θέλησαν να φωτίσουν στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν τα θέματα που αντιμετωπίζει ένας αυξανόμενος αριθμός παιδιών που μεγαλώνει σε συνθήκες φτώχειας και το πόσο αυτό επηρεάζει την εκπαίδευσή τους. Οι ίδιοι γνωστοποίησαν εξάλλου ότι τακτικά προσφέρουν είδη προσωπικής υγιεινής στους μαθητές, όπως επίσης ότι αγοράζουν για κάποια παιδιά παπούτσια και πανωφόρια τον χειμώνα, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις προσφέρουν και δάνεια έκτακτης ανάγκης σε μετρητά σε οικογένειες.

Οι Δευτέρες είναι συνήθως οι χειρότερες μέρες, τόνισαν, καθώς τα παιδιά επιστρέφουν στο σχολείο πεινασμένα και κουρασμένα έπειτα από ένα Σαββατοκύριακο με λίγο φαγητό.

Η πείνα είναι ιδιαίτερα εμφανής μετά το Σαββατοκύριακο, δήλωσε η Λιν, μια διευθύντρια σχολείου σε πρώην βιομηχανική πόλη της Κάμπρια, η οποία δεν θέλησε να αποκαλύψει το επώνυμό της για να μην αισθανθούν ντροπή οι οικογένειες της σχολικής της κοινότητας.

"Τα παιδιά γεμίζουν τις τσέπες τους με φαγητό. Σε ορισμένους θεσμούς αυτό θα μπορούσε να ονομαστεί κλοπή. Εμείς το ονομάζουμε επιβίωση", σημείωσε.

"Αυτό που παρατηρείς πραγματικά είναι η χλωμάδα, η ωχρότητα", δήλωσε και μια άλλη διευθύντρια, η Λουίζ Ρέγκαν, ενός σχολείου στο Νοτιγχαμσάιρ, για να προσθέσει και αυτή: "Το χειρότερο είναι τη Δευτέρα το πρωί".

Στη συνέντευξη αυτή εξάλλου όλοι οι διευθυντές σχολείων δήλωσαν ότι η κατάσταση επιδεινώνεται καθώς εξαφανίζονται οι υπηρεσίες παροχής κοινωνικής και ψυχολογικής υποστήριξης.

Οι εκπαιδευτικοί αυτοί έκαναν τις δηλώσεις αυτές μετά τη δημοσίευση σήμερα των αποτελεσμάτων έρευνας που έκανε η NEU μαζί με την “Ομάδα Δράσης κατά της Παιδικής Φτώχειας” Child Poverty Action Group.

Το 60% από τους 900 εκπαιδευτικούς που ερωτήθηκαν σε αυτή απάντησε ότι η παιδική φτώχεια στα σχολεία επιδεινώθηκε από το 2015 και μάλιστα ένας στους τρεις δήλωσε ότι επιδεινώθηκε σημαντικά.

Από την έρευνα αυτή διαπιστώθηκε ότι τα σχολεία αναλαμβάνουν όλο και μεγαλύτερο ρόλο για να καλύψουν τα κενά που δημιουργεί η φτώχεια, με σχεδόν τους μισούς από τους ερωτηθέντες να δηλώνουν ότι το σχολείο τους προσφέρει μία ή πολλές υπηρεσίες για την αντιμετώπιση της φτώχειας, όπως είναι η παροχή μιας τράπεζας τροφίμων, μιας τράπεζας ρούχων ακόμη και έκτακτων δανείων σε οικογένειες.

Ο Χάουαρντ Πέιν, διευθυντής σχολείου στο Πόρτσμουθ, σημείωσε ότι στο δικό του σχολείο παρέχουν συμβουλευτικές υπηρεσίες για οικογένειες, μεταξύ των οποίων και για τη διαχείριση χρεών, και για να φωτίσει την κατάσταση που επικρατεί σε αυτό συμπλήρωσε: "Πριν από τρεις εβδομάδες, πολλά σχολεία στην περιοχή μας έκλεισαν λόγω του χιονιού. Εμείς κρατήσαμε το δικό μας ανοιχτό γιατί ανησυχούσαμε πραγματικά για τα παιδιά – ότι δεν θα είχαν ένα ζεστό πιάτο φαγητό εκείνη την ημέρα". Το 45% των μαθητών ήρθε στο σχολείο για να φάει εκείνη την ημέρα, πρόσθεσε.

Σε ποσοστό μεγαλύτερο από τα τέσσερα πέμπτα οι δάσκαλοι που ερωτήθηκαν στην έρευνα απάντησαν ότι βλέπουν ενδείξεις της πείνας κάποιων παιδιών κατά τη διάρκεια της ημέρας και περίπου το ίδιο ποσοστό δήλωσε ότι μαθητές του παρουσιάζουν συμπτώματα που φανερώνουν κακή κατάσταση της υγείας τους.

«Τα σχολεία, όπως και η εκπαίδευση των παιδιών, αποτελούν τώρα ένα δίχτυ ασφαλείας, ιδιαίτερα για τα παιδιά σε κατάσταση ένδειας», το δε Ινστιτούτο Δημοσιονομικών Ερευνών υπολογίζει ότι 5 εκατομμύρια παιδιά θα ζουν σε κατάσταση φτώχειας ως το 2021.

" Και η κατάσταση αυτή δεν είναι μια κατάσταση που βελτιώνεται, στην πραγματικότητα επιδεινώνεται σημαντικά"
Η βρετανική κυβέρνηση ανακοίνωσε την εφαρμογή μέτρων για την αντιμετώπιση της κατάστασης ένδειας.
«Γι’ αυτό ξεκινήσαμε το σχέδιό μας δράσης κοινωνικής κινητικότητας, το οποίο ορίζει μέτρα για να κλείσει η ψαλίδα ανάμεσα στους λιγότερο ευνοημένους μαθητές και τους συμμαθητές τους και στοχεύει σε περιοχές που χρειάζονται την μεγαλύτερη υποστήριξη μέσω του προγράμματος Περιοχές Ευκαιριών ύψους 72 εκατομμυρίων στερλινών».

Εκπρόσωπος του υπουργείου Παιδείας υπογράμμισε επίσης την επένδυση 2,5 δισεκατομμυρίων στερλινών στους μη ευνοημένους μαθητές μέσω του μαθητικού ασφαλίστρου, όπως και την πρόσφατα ανακοινωθείσα επένδυση 26 εκατομμυρίων στερλινών για την έναρξη ή τη βελτίωση της προσφοράς πρωινών σε τουλάχιστον 1.700 σχολεία.

botanologia.blogspot.gr
photo:Lewis Hine
cpag.org.uk
left.gr