Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Κυριακή, 15 Απριλίου 2018

Αυγά και πρωτεΐνες

Πρωτεΐνη

Το όνομα πρωτεΐνη προέρχεται από το ελληνικό "πρώτα", το οποίο σημαίνει "πρωταρχικής σημασίας" και περιγράφηκε αρχικά και ονομάστηκε από τον Jöns Jacob Berzelius,σπουδαίο Σουηδό χημικό, το 1838.
Εντούτοις, ο καθοριστικός ρόλος της στους ζωντανούς οργανισμούς δεν εκτιμήθηκε αμέσως,μέχρι που το 1926, ο James B. Sumner έδειξε ότι το ένζυμο ουρεάση ήταν μια πρωτεΐνη. 
Από το 1926 και μετά αρχίζει η συστηματική μελέτη των πρωτεϊνών μέχρι που οι επιστήμονες και οι ερευνητές καθόρισαν τον σημαντικότατο ρόλος τους στη ζωή.
Και γνωρίζουμε σήμερα ότι οι διάφορες λειτουργίες που παρατηρούνται στους οργανισμούς γίνονται χάρη στις πρωτεΐνες.
Όπως άλλα βιολογικά μακρομόρια έτσι και οι πρωτεΐνες είναι απαραίτητες για όλους τους ζωντανούς οργανισμούς και συμμετέχουν σε κάθε διαδικασία μέσα στα κύτταρα.
Πολλές πρωτεΐνες είναι ζωτικής σημασίας στο μεταβολισμό.
Άλλες πρωτεΐνες έχουν δομικές ή μηχανικές λειτουργίες, όπως οι πρωτεΐνες του κυτταρικού σκελετού, οι οποίες συμβάλλουν στη διατήρηση της μορφής των κυττάρων.
Οι πρωτεΐνες είναι επίσης σημαντικές στη διακυτταρική επικοινωνία, τη δράση του ανοσοποιητικού συστήματος, τον σχηματισμό κυτταρικών ιστών, και τον κυτταρικό κύκλο.
Με λίγα λόγια χωρίς συνένζυμα και πρωτεΐνες  η ζωή όπως την ξέρουμε δεν θα μπορούσε να υπάρχει.
Και για τους οργανισμούς μας οι πρωτεΐνες είναι απαραίτητα συστατικά στη διατροφή μας, δεδομένου ότι τα ζώα δεν μπορούν να συνθέσουν όλα τα αμινοξέα, και πρέπει οπωσδήποτε να τα λάβουν από τα τρόφιμα.
Και ας δούμε ένα από τα τρόφιμα με πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας,που είναι τα:

Αυγά

Η ποιότητα της πρωτεΐνης των αυγών είναι υψηλής ποιότητας πρωτεΐνη, με όλα τα βασικά αμινοξέα στις σωστές αναλογίες
Η πρωτεΐνη των αυγών είναι υψηλής ποιότητας και όλα τα αμινοξέα τους απαραίτητα στον οργανισμό μας και στις σωστές αναλογίες, έτσι ώστε ο οργανισμός μας να είναι επαρκώς εξοπλισμένος,γιατί μη ξεχνάμε ότι τα αμινοξέα αποτελούν τα βασικά δομικά στοιχεία των πρωτεϊνών και καθορίζουν και τις χαρακτηριστικές ιδιότητές τους.
Και καθώς οι πρωτεΐνες κατέχουν σημαντικό ρόλο στη διατροφή μας,τα αυγά έρχονται να καλύψουν ένα μέρος από τις πρωτεΐνες που χρειαζόμαστε.
Ένα μεγάλο αυγό περιέχει περίπου 6 γραμμάρια πρωτεΐνες.
Επίσης η κατανάλωση επαρκούς πρωτεΐνης μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους,να αυξήσει τη μυϊκή μάζα, να μειώσει την πίεση του αίματος και να βελτιώσει την υγεία των οστών μας.
Και βέβαια δεν ξεχνάμε "μέτρον ἄριστον",διότι οι υπερβολική κατανάλωση πρωτεΐνης και μάλιστα κακής και ζωικής ποιότητας θα δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στο συκώτι,στα νεφρά και όχι μόνο.
Και ας δούμε τα διατροφικά στοιχεία του αυγού:
Ποσότητα ανά 100 g
Πρωτεΐνη 13 g
Θερμίδες 155
Λιπίδια 11 g
Χοληστερόλη 373 mg
Υδατάνθρακες 1,1g
Τα αυγά περιέχουν μια σειρά από βιταμίνες αλλά είναι ιδιαίτερα πλούσια σε
βιταμίνη Α.*
βιταμίνη Ε
βιταμίνη Β12
βιταμίνη D και
χολίνη
Επίσης τα αυγά έχουν ένα πλήθος φυσικά αντιοξειδωτικά όπως
τη λουτεΐνη και τη ζεαξανθίνη.**
Τα ιχνοστοιχεία που περιέχουν είναι:
μαγνήσιο,
ασβέστιο,
σίδηρος,
νάτριο,
κάλιο,
φώσφορος,
σελήνιο.

* Η βιταμίνη Α αξίζει άλλη μια αναφορά εδώ,καθώς η ανεπάρκειά της
**Αυτά τα δύο αντιωξειδωτικά,η λουτεΐνη η ζεαξανθίνη,είναι πολύ σημαντικά για
την υγεία των ματιών μας και μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη της εκφύλισης της ωχράς
κηλίδας και του καταρράκτη.
είναι η συνηθέστερη αιτία τύφλωσης στον κόσμο.
Στην επόμενη ανάρτηση:Ποιός είναι ο κατάλληλος τρόπος μαγειρέματος των αυγών.

Κείμενα,επιμέλεια-thalia:botanologia.blogspot.gr
nutritiondata.self.com