Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Τετάρτη, 6 Ιουνίου 2018

Οι διανοητικές ικανότητες ατόμων τρίτης ηλικίας ευνοούνται από την καθημερινή σωματική άσκηση

 
Τις διανοητικές ικανότητες ατόμων τρίτης ηλικίας ευνοεί η καθημερινή σωματική άσκηση, σύμφωνα με νέα έρευνα της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Μαϊάμι στη Φλόριντα.
Η έρευνα έδειξε ότι όσοι ηλικιωμένοι ασκούνται καθημερινά περίπου μία ώρα, εμφανίζουν σημαντική βελτίωση των διανοητικών τους ικανοτήτων. «Τα στοιχεία δείχνουν ότι εάν η καθημερινή αυτή άσκηση συνεχισθεί για διάστημα έξι μηνών, η διαφορά θα είναι αισθητή και η ποιότητα ζωής των ηλικιωμένων θα βελτιωθεί σημαντικά», λέει η συντάκτρια της μελέτης, Dr. Joyce Gomes-Osman
Οι συμμετέχοντες στην έρευνα εμφάνισαν σημαντική βελτίωση των διανοητικών και εγκεφαλικών τους ικανοτήτων, όπως αυξημένη ταχύτητα σε υπολογισμούς και μεγάλες διαφορές στην ολοκλήρωση δραστηριοτήτων. Η ικανότητά τους να συγκεντρώνονται αυξήθηκε και αυτή σημαντικά.

«Αυτό είναι πολύ ενθαρρυντικό, καθώς η απώλεια συγκέντρωσης και η δυσκολία στην επίλυση απλών μαθηματικών πράξεων είναι από τα πρώτα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ηλικιωμένοι. Η έρευνά μας αποδεικνύει ότι με την καθημερινή σωματική άσκηση είναι δυνατόν να καθυστερήσουμε τη φθορά του εγκεφάλου στους ηλικιωμένους», λέει η Dr. Joyce Gomes-Osman βοηθός καθηγήτρια φυσικής θεραπείας και νευρολογίας στο Πανεπιστήμιο του "Miami Miller School of Medicine"
Οι άνθρωποι άνω των 60 ετών θα ξεπεράσουν τα 2 δισεκατομμύρια το 2050, ενώ σύμφωνα με την Αμερικανική Οργάνωση Ηλικιωμένων, η πνευματική ενάργεια αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα για τη μερίδα αυτή του πληθυσμού. Παρότι πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι η σωματική άσκηση είναι ωφέλιμη για τον εγκέφαλο, λίγα στοιχεία υπάρχουν μέχρι στιγμής για το πόση άσκηση απαιτείται για να διατηρηθεί ο ανθρώπινος εγκέφαλος σε ιδανική κατάσταση μετά την ηλικία των 60 ετών.

Η ομάδα της Dr. Joyce Gomes-Osman  συνέκρινε 98 ιατρικές μελέτες με περισσότερους από 11.000 συμμετέχοντες με μέσο όρο ηλικίας 73 ετών. Η μελέτη έδειξε ότι η πλέον ωφέλιμη γυμναστική είναι οι αεροβικές ασκήσεις, όπως το βάδισμα, η χαλαρή γιόγκα και η ελαφριά άσκηση με βάρη.

Θετική σκέψη

Ο επικεφαλής της νευροχειρουργικής κλινικής του πανεπιστημιακού νοσοκομείου Ουίνθροπ στην πολιτεία της Νέας Υόρκης, δρ Ατζάι Μίσρα, εκτιμά ότι τα οφέλη αυτά οφείλονται στη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος, που επιτυγχάνεται χάρη στη γυμναστική. Την ίδια ώρα, η σωματική άσκηση ευνοεί την παραγωγή ενδορφίνης, της φυσικής χημικής ουσίας, που προάγει την αίσθηση ευεξίας και τη διάθεση για κίνηση και ενεργητικό τρόπο ζωής. «Η άσκηση προάγει έτσι την αισιοδοξία και τη θετική σκέψη», λέει ο δρ Μίσρα.

Η δρ. Γκόμες-Οσμάν συστήνει έτσι σε ανθρώπους κάθε ηλικίας –και ιδιαίτερα σε όσους επιθυμούν να διατηρήσουν τις πνευματικές τους λειτουργίες σε άριστη κατάσταση– να υιοθετήσουν ενεργητικό τρόπο ζωής.
«Λέω στους ασθενείς μου να κινούνται. Το ανθρώπινο σώμα δεν είναι φτιαγμένο για να κάθεται. Πρέπει να κινούμαστε και να διατηρούμαστε σε κίνηση όσο το δυνατόν περισσότερο», λέει η Γκόμες-Οσμάν.
"Η άσκηση είναι πραγματικά, σπουδαίο πράγμα για τον εγκέφαλο", Συνεχίζει. "Και πρέπει να μάθουμε ακόμα περισσότερα, ώστε να έχουμε περισσότερα "όπλα" για να καταπολεμήσουμε τη γνωσιακής παρακμής

Επιμέλεια-thalia:botanologia.blogspot.com

πηγές πληροφόρησης:
http://time.com/5294493/exercise-healthy-brain-aging/
kathimerini.gr