Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Τρίτη, 5 Ιουνίου 2018

Σαρδέλες στο φούρνο,με ντομάτα,σπαράγγια και μαϊντανό-ένα υπέροχο φαγητό

Για τις σαρδέλες νομίζω τα λόγια είναι περιττά.
Είναι ένα από τα πιό υγιεινά και θρεπτικά ψάρια.
Είναι πλούσιο σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα,
βιταμίνη Β12,
βιταμίνη D,
φωσφόρου,
σεληνίου,
σιδήρου και
όταν καταναλώνεται με το κόκαλο είναι εξαιρετική πηγή ασβεστίου.
Η σαρδέλα είναι ένα από τα ψάρια με τα χαμηλότερα ποσοστά επιμόλυνσης από υδράργυρο.
Οι συνταγές που μπορούμε να την απολαύσουμε λίγες αλλά καθοριστικές:
Σαρδέλες ωμές με μπόλικο λεμόνι
Σαρδέλες παστές
Σαρδέλες ψητές
Σαρδέλες τηγανιτές
Σαρδέλες φούρνου.
Τις συνοδεύουμε πάντα με μιά σαλάτα εποχής και με μαύρο προζιμένιο ψωμί και έχουμε ένα πλήρες διατροφικό πιάτο νοστιμότατο και υγιεινότατο.
Τα σπαράγγια έχουν ασύγκριτη γεύση,έντονη και αρωματική,είναι πολύ λεπτά κι ευαίσθητα και απαιτούν ελάχιστο ψήσιμο.
Έχουν διαιτητικές και ιδιαίτερα διουρητικές ιδιότητες.
Η πλούσια σε μεταλλικά στοιχεία και βιταμίνες  φρέσκου σπαραγγιού είναι:
Ασβέστιο υψηλή περιεκτικότητα
Φώσφορος,πολύ υψηλή περιεκτικότητα -περίπου 60 mg ανά 100 γρ.
και σε χαμηλότερες ποσότητες:
Σελήνιο
Κάλιο
Χαλκό
Μαγγάνιο
Μαγνήσιο
Ψευδάργυρο.
Σίδηρο 1 mg
Βιταμίνη C πολύ υψηλή περιεκτικότητα -περίπου 35 mg ανά 100 γρ.
και σε χαμηλότερες ποσότητες:
Βιταμίνη Β1
Βιταμίνη Β2
Βιταμίνη Β7
Βιταμίνη Α,
Βιταμίνη Ε,
Βιταμίνη Κ.
Ας ετοιμάσουμε τις σαρδέλες μας με τα υπέροχα σπαράγγια
Και θα χρειαστούμε
μισό κιλό σαρδέλες,
περίπου 200 γρ σπαράγγια
λάδι,
πιπέρι,
Για τη σάλτσα:
μισό φλιτζάνι λάδι
2 μέτρια κρεμμύδια, ψιλοκομμένα
δυό-τρεις ντομάτες ξεφλουδισμένες και ψιλοκομμένες.
λίγα φυλλαράκια κάπαρης
ένα μικρό φλιτζάνι μαϊντανό, ψιλοκομμένο
αλάτι θαλασσινό
Και
Πλένουμε και καθαρίζουμε τις σαρδέλες με τον τρόπο που συνηθίζουμε.
Τις αφήνουμε να στραγγίσουν.
Καθαρίζουμε τα σπαράγγια ξεφλουδίζοντας το 1/3 από τη βάση, κόβουμε το τελευταίο σκληρό μέρος από τους μίσχους,τα ξεπλένουμε απαλά και τα αφήνουμε να στραγγίσουν.
Ανοίγουμε το φούρνο να προθερμανθεί στους 190 βαθμούς.
Σε αντικολλητικό τηγάνι βάζουμε το λάδι να ζεσταθεί και σοτάρουμε το κρεμμύδι μέχρι να γυαλίσει.
Προσθέτουμε την ντομάτα,και βράζουμε τη σάλτσα μέχρι να πιει τα υγρά της.
Μόλις πιει τα υγρά της η ντομάτα,ρίχνουμε την κάππαρη,λίγο πιπέρι,λίγο αλάτι και το μαϊντανό.
Ανακατεύουμε τη σάλτσα καλά και τη ρίχνουμε σε ένα αντικολλητικό ταψάκι αναλόγου μεγέθους.
Αραδιάζουμε τα σπαράγγια τα οποία πασπαλίζουμε με λίγο λάδι και λίγο αλάτι.
Αλείφουμε τις σαρδέλες με λάδι, πασπαλίζουμε με φρεσκοτριμμένο πιπέρι και τι αραδιάζουμε πάνω στα σπαράγγια.
Ψήνουμε το φαγητό μας στον προθερμασμένο φούρνο το πολύ για 30 λεπτά.

Καλή επιτυχία και μην παραλείπετε μία με δύο φορές την εβδομάδα να χαίρεστε αυτό το νόστιμο φαγητό,τις σαρδέλες,με όποιο τρόπο μαγειρέματος προτιμάτε.

Κείμενα,επιμέλεια-thalia:botanologia.blogspot.com