Herbal Medicine-Βοτανοθεραπεία Από την αρχαιότητα,τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες. Σήμερα ένα ποσοστό περίπου 75% των φαρμάκων μας βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Οι κοινωνίες μας, διά μέσου των αιώνων, ανέπτυξαν τις δικές τους παραδόσεις για να καταφέρουν να κατανοήσουν τα φαρμακευτικά φυτά και τις χρήσεις τους. Κάποιες από αυτές τις παραδόσεις και τις ιατρικές πρακτικές μπορεί να μας φαίνονται παράδοξες και μαγικές, ενώ κάποιες άλλες λογικές και ορθολογιστικές, όλες τους όμως είναι προσπάθειες να ξεπεραστούν οι ασθένειες και ο πόνος και στο τέλος-τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής. Αυτά με λίγα λόγια ορίζουν την βοτανοθεραπεία.

Τετάρτη, 25 Απριλίου 2018

Τι είναι ο μεταβολισμός και πως να τον ενεργοποιήσουμε


Πολλές φορές ακούμε από ανθρώπους,οι οποίοι ακολουθούν κάποιο πρόγραμμα απώλειας βάρους να μην έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα να λένε ότι "έχω χαμηλό μεταβολισμό",ή κάποιους άλλους "δεν έχω ενέργεια κάτι δεν πάει καλά με τον μεταβολισμό μου"
Ας δούμε λοιπόν τι είναι ο μεταβολισμός,τι είναι ο βασικός μεταβολικός ρυθμός και πως θα τον ενεργοποιήσουμε.
Ο μεταβολισμός είναι το σύνολο των βιοχημικών αντιδράσεων που πραγματοποιούνται στα κύτταρα των ζωντανών οργανισμών.
Συνεπώς ο μεταβολισμός περιλαμβάνει όλες εκείνες τις βιοχημικές διαδικασίες, που εμπλέκονται στην παραγωγή και στην απελευθέρωση της ενέργειας.
Ο Βασικός Μεταβολικός Ρυθμός (BMR Basal Metabolic Rate) καθώς και ο Ενεργός Μεταβολικός Ρυθμός (AMR Active Metabolic Rate) μας δείχνουν πόσες θερμίδες καταναλώνει το σώμα μας μέσα σε μια μέρα.

Η διαφορά του Βασικού Μεταβολικού Ρυθμού με τον Ενεργό Μεταβολικό Ρυθμό είναι ότι ο Βασικός Μεταβολικός Ρυθμός υπολογίζει την ενέργεια που χρειαζόμαστε όταν βρισκόμαστε σε κατάσταση ηρεμίας, δηλαδή τις θερμίδες που χρειάζεται το σώμα μας για να συντηρήσει της φυσιολογικές λειτουργίες του, ενώ ο Ενεργός Μεταβολικός Ρυθμός υπολογίζει την ενέργεια που χρειάζεται ο οργανισμός μας την ώρα που εκτελεί κάποια φυσική δραστηριότητα.
Ο Βασικός Μεταβολικός Ρυθμός αποτελεί το 75%,κατά μέσο όρο, των θερμίδων που καταναλώνουμε κάθε μέρα.
Αντιθέτως, ο Ενεργός Μεταβολικός Ρυθμός είναι ανάλογος του τρόπου ζωής που κάνουμε.
Όπως καταλαβαίνουμε κάθε άνθρωπος πρέπει να λαμβάνει με την καθημερινή διατροφή του τέτοια ποσότητα, ώστε να διατηρεί τον ενεργό μεταβολικό ρυθμό ηρεμίας και τον βασικό μεταβολικό ρυθμό
Ο  ενεργός μεταβολικός ρυθμός ηρεμίας είναι όρος ποσοστικός και έχει σχέση με τη διατροφή, ενώ ο βασικό μεταβολικός ρυθμός είναι κλινικός όρος για το μεταβολισμό, που μετράται υπό καθορισμένες συνθήκες.
Και σίγουρα η θρεπτική κατάσταση του σώματος επηρεάζει την αποτελεσματικότητα των μεταβολικών διαδικασιών.
Τι μπορούμε να κάνουμε για να ενεργοποιήσουμε το βασικό μας μεταβολισμό
1.Πίνουμε νερό
Το νερό μας ομορφαίνει.
Το νερό μας αδυνατίζει.
Το νερό μας χαλαρώνει
Το νερό μας προφυλάσσει από την κυτταρίτιδα
Αν είμαστε ακόμα και λίγο αφυδατωμένοι, ο μεταβολισμός μας μπορεί να επιβραδύνεται.
Για να μην συμβεί αυτό,πίνουμε νερό.
Το νερό ωθεί τον οργανισμό σας να ενεργοποιείται και να καίει περισσότερες θερμίδες.
Ένας καλός εμπειρικός κανόνας είναι να πίνουμε νερό σε όλη τη διάρκεια της ημέρας πριν διψάσουμε.
Όταν αρχίζουμε να διψάμε ήδη ότι τι σώμα μας έχει αρχίσει να αφυδατώνεται.
2. Παίρνουμε πρωινό στην καθημερινότητά μας
Η κατανάλωση πρωινού γεύματος αυξάνει τον βασικό μεταβολικό ρυθμό περίπου 10%
Τρώμε απαραίτητα πρωινό το αργότερο μια ώρα αφού ξυπνήσουμε, ώστε να ενεργοποιηθεί ο μεταβολισμός μας  και να ξεφύγει από την αδράνεια που είχε βρεθεί κατά τη διάρκεια του ύπνου.
Ας θυμηθούμε -μούσλι - το υγιεινότερο πρωινό-
3. Παίρνουμε μικρά και συχνά γεύματα
Όσο πιο συχνά γεύματα κάνουμε μέσα στην ημέρα και όσο καλύτερα κατανέμουμε τις θερμίδες που προσλαμβάνουμε , τόσο ο μεταβολισμός μας λειτουργεί καλύτερα.
Τρώμε μικρές ποσότητες κάθε 2-3 ώρες κατά την διάρκεια της ημέρας, ώστε ο οργανισμός να κάνει καύσεις.
4. Καταναλώνουμε τροφές που ενεργοποιούν τον μεταβολισμό
Πικάντικα τρόφιμα όπως το τσίλι, το πράσινο και κόκκινο πιπέρι,οι καυτερές πιπεριές, ο καφές,το τζίντζερ, το ταμπάσκο, το μπούκοβο συμβάλλουν στην αύξηση των καύσεων,αυξάνοντας ταυτόχρονα το αίσθημα του κορεσμού.
Το πράσινο και μαύρο τσάι, περιέχουν κατεχίνες, που διεγείρουν το μεταβολισμό μας και αυξάνουν την κινητοποίηση του λίπους.
Η  καφεΐνη του καφέ προκαλεί διέγερση στον μεταβολισμό.
Οι πιπεριές τσίλι περιέχουν καψαϊκίνη, που επίσης ενεργοποιεί σε μεγάλο βαθμό τον μεταβολισμό
5. Βιταμίνες του  συμπλέγματος Β 
Οι βιταμίνες συμπλέγματος Β έχουν βασικό ρόλο στο μεταβολισμό των λιπών, των πρωτεϊνών και των υδατανθράκων.
Η έλλειψη τους από μειωμένη πρόσληψη διατροφικών πηγών επιδρά στη μείωση του μεταβολικού μας ρυθμού.
6.Δεν ξεχνάμε το μαγνήσιο
Το μαγνήσιο είναι ένα βασικότατο μέταλλο απαραίτητο για την σωστή λειτουργία του οργανισμού μας,με το οποίο έχουν ασχοληθεί πολλοί κλινικοί διατροφολόγοι και χημικοί
Το μαγνήσιο ενεργοποιεί περισσότερες από 300 διαφορετικές βιοχημικές αντιδράσεις στο σώμα σας, όλες τους απαραίτητες ώστε το σώμα σας να λειτουργήσει σωστά,συμβάλλει στη σωστή λειτουργία των μυών, του  καρδιαγγειακού και νευρικού συστήματος καθώς και του μεταβολισμού. 
Για το λόγο αυτό, συστήνεται η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε μαγνήσιο, όπως
σπανάκι
ξηροί καρποί και
δημητριακά ολικής άλεσης
μπανάνα
αγκινάρες
σύκα
σταφίδες
αβοκάντο
τόνος
στρείδια
μαύρα φασόλια
γίγαντες
κόκκινα φασόλια
σπόροι κολοκύθας
μαυρομάτικα φασόλια
σόγια
φακές
χόρτα παμτζαριών
μπρόκολο
chlorella
σπιρουλίνα
κινόα
aρακάς
γλυκοπατάτες
πατάτες
καλαμπόκι
αμύγδαλα
κάσιους
κουκουνάρι
καρύδια
7. Αποφεύγουμε το άγχος,διότι σε καταστάσεις άγχους αυξάνεται η παραγωγή της ορμόνης κορτιζόλης η οποία μειώνει το μεταβολισμό.
Τέλος
-δεν ξεχνάμε το γονιδιακό προφίλ μας, διότι η κληρονομικότητα επηρεάζει τον μεταβολισμό μας περίπου 7%.
- Βασικός Μεταβολικός Ρυθμός,BMR,καθορίζεται από ένα συνδυασμό διαφόρων γενετικών και περιβαλλοντικών παραγόντων κάποιοι από αυτούς είναι:
1- το φύλλο
2-τη γενετική
3-την ηλικία
4-το βάρος
5-το σωματότυπό μας -ψηλός,λεπτός,αδύνατος,κοντός κ.α
6-τη διατροφή
Αυτά τα λίγα για να γνωρίζουμε τι είναι ο μεταβολισμός μας και πως μπορούμε να τον διαχειριστούμε

Κείμενο,επιμέλεια thalia:botanologia.blogspot.gr